تور ترکیه ، تور استانبول ، تور آنتالیا ، تور آنکارا
برگزار کننده تور ترکیه و تور استانبول و تور آنکارا و تور آنتالیا.

تور جاده ابریشم  تور ترکیه

صنايع ابريشم از دير باز درجيات و زندگي ملتها جايگاه مهمي را اشغال كرده و ابريشم و ادويه كه از خاور دور آورده ميشده براي دنياي غرب در روابط بين المللي نقش مهمي را ايفا نموده است . ابريشم هم چنين باعث شناخته شدن فرهنگ شرق از طرف غرب گريده است . انتقال ابريشم و ادويه شرق توسط كاروانها به غرب باعث ايجاد راههاي تجاري از چين تا اروپا گرديده است . در قرون وسطي كاروانهاي تجاري از شهر اكسيان چين فطي به جركت درآمده به شهر كاشگار ازبكستان مي آمده اند . در اين مكان راه به دو مسير تبديل ميشده است . يك راه از طريق افعانستان به سواحل درياي خزر مي آمده و راه ديگر بعد از قطع كوههاي قره قوروم از ايران عبور كرده و به آناتولي ميرسيده است . و سپس از آناتولي يا از راههاي آبي و يا از طريق زميني به اروپا ميرفته است . در اين حركت تجاري كه از شرق به غرب كشيده شده بود از راههائيكه از قرون قبل از آن ايجاد شده بود استفاده شده است . ابريشم , چيني , كاغذ , ادويه , سنگهاي تزئيني و با ارزش بصورت وسيع از شرق به غرب انتقال ميشد و در كنار اين تجارت كه با طي هزاران كيلومتر صورت ميگرفته باعث تبادل فرهنگ بين قاره ها هم ميشده است . و اين راه تجاري بمرور زمان نام جاده ابريشم را بخود گرفته است . تور ترکیه
جاده ابريشم علاوه بر اينكه به عنوان يك راه تجاري آسيا را به اروپا متصل مي ساخته به فرهنگها , اديان و نژادها كه از او هزار سال به بعد در منطقه مرسوم بوده اند .غذاي فرهنگي و تاريخي ارائه نموده است . جمهوريهاي ترك نشين آسياي ميانه بعد از آنكه استقلال خود را بدست آوردند تجديد حيات , جاده ابريشم هم به عنوان يك راه تجاري و هم به سبب ارزش تاريخي و فرهنگي در دستور كار قرار گرفته و در اين رابطه فعاليت جهت بازسازي بقاياي بنا هاي بجا مانده و بلا استفاده در مسير راه مذكور آغاز شده است

 



ارسال توسط تور ترکیه

توريسم با اهداف گردش با كشتي كوچك مخصوص سيروسياحت


درياي مديترانه، درياي اژه، درياي سياه و مرمره تور تركيه را از شمال، غرب و جنوب احاطه كرده اند. تركيه هر شب شاهد لنگر انداختن اين قايقها در ساحل و خليج و پلاژها مي‌باشد و ميزبان مسافران آبي است. اين مسافرت دريائي رويايي به معناي رفتن به توي طبيعت در دريا با كشتي هاي كوچك و بودن با طبيعت زيباي دريايي است.
در عين حال اين مسافرت، مسافرتي است كه شما را به پلاژ مخصوص و ديدني كلئوپاترا، و كوه آتشفشاني اوليمپوس و هزاران آثار باستاني باقي مانده از تمدنهاي قديم مي‌كشاند .
مسافرت با كشتي هاي كوچك در تركيه به شما اين امكان را ميدهد كه با مردمان دوست داشتني و مهمان نواز مناطق ساحلي و روستائي و فرهنگ آنها آشنا شويد. بطور كلي انسان با بادهاي ملايمي كه از غرب و شمال غرب مي‌وزد طعم طبيعت گوارا را مي‌چشد و فصل طولاني تابستان را براي مسافران كشتي هاي كوچك به حالت ايده آل در مي‌آورد.
از بعضي سواحل و خليج ها تپه ها و كوههائيكه حتي سه هزار متر از سطح دريا بالاتر است را مي‌توان تماشا كرد.اين گردش و مسافرت دريايي شما را براي آمدن مكرر به اين كشور و كشف گوشه اي ديگر در ساحل و زنده كردن زندگي دريايي علاقه مند خواهد كرد


ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:شکار در ترکیه ,

سباحت شکار در تور ترکیه

ساختار جغرافیایی ترکیه، پوشش گیاهی و حیات وحش آن از نظر رشد سیاحت شکار موضوع بسیار مناسب است. شکارگاههایی که به روی گردشگری باز میشوند ، با توجه به ظرفیت شکار حیوانات در کشور ما ، از جانب وزارت جنگلداری (مدیریت پارکهای ملی ،حیات وحش و شکار ) در حال شناسایی و اطلاع رسانی است. سیاحان شکارچی خارجی ، با مجوز سیاحت شکار که به آژانسهای توریستی گروه الف از طرف وزارت جنگلداری ارائه شده است میتوانند به شکار مشغول شوند. علاوه بر آن ، سیاحان شکارچی خارجی میتوانند در مکانهای تایید شده برای شکار توسط مدیریت پارکهای ملی ، حیات وحش و شکار به شکار انواع گونه های تربیت شده و معین بپردازند.
سیاحان شکارچی خارجی میتوانند با کمک آژانسهای توریستی ، طبق قانون 6136 (کمیسیون مرکزی شکار) و دستورالعمل آن تفنگ شکاری و ملزومات دیگر را همراه خود برای شکار بیاورند.
در مجوزهای شکار نام شخصی که به شکار خواهد رفت، نام خانوادگی،تابعیت، مرزهای ورود و خروج کمرگ و تاریخهای مربوطه ، مکانهای مورد نظر شکار، تاریخ اقدام به شکار و گونه های مورد نظر برای شکار و سایر اطلاعات گنجانده شده است.

 



ارسال توسط تور ترکیه

توریسم در ییلاق تور ترکیه

وقات فراغت ییلاقی با خصوصیات خاص جغرافیایی و آب و هواییش در میان زندگی فرهنگی پربار ترکیه جایگاه ویژه ای دارد. اینگونه رسوم که در متون قدیمی و در میان آواهای رایج ترانه های بومی ترکیه ( مانند: قبایل افشار قدم براه کوچ گذاشتند) بدان اشاره میشود، در پهنه جغرافیایی ترکیه صدها مکان و زندگی متفاوت را در مقابل ما گشوده است.

ترکها که در سالنامه های چین،بعنوان کسانیکه " با اسبها و ارابه های بلند چرخشان دایم در تعقیب آبها و چمنزارها هستند"،شناخته میشوند، زمانیکه در سرزمین آناطولی به زندگی ایستا پرداختند رسوم و عادات گدشته خود را با مقیاسهای نو آغاز نمودند.

ییلاقهای ترکیه، در دورانی که کل جهان رفته رفته به همدیگر شبیه میشوند، برگرفته از گذشته و در روزگاری که گذاران زندگی طعم نوینی بدان میبخشد؛ بر اساس معیارهای نوین زندگی شرقی و شگفت انگیز ، و در زمانیکه این چنین از طبیعت فاصله میگیریم ، زندگی اصیل و واقعی را در خود جای داده است

ییلاقها، با هوای بکر و عاری از آلودگی طبیعت ؛ با آبهای شفاف خنک ؛ با خنکی فرحبخش و حیاتبخشش در اوج گرمای تابستان ؛ با مناظر افسون کننده ؛ با گیاهانی که آرام-آرام در آن بدون هورمون میرویند؛ مواد غذایی که از حیواناتی که در دامن آن پرورش میابند، را به ما عرضه میدارند. محیطی که عادتهای آن تقییر نیافته و مملو از هزاران هزار جاندار و گیاه است ، انسان را از فیلمهای مستندی که سعی در حفظ محیط زیست دارند خلاص کرده به بخشی از زندگی واقعی تبدیل میکند.

ییلاقهای توروس


کوههای توروس ، که سینه اش را بر بادهای گرم دریای مدیترانه گشوده ، در دامنه پر برف بلندیها، مانند قالیچه یوروکها که در روی آن ییلاقها،درخت شام، سرو کوهی، کاج ، درختان سدر و باغهای میوه مانند شکوفه های رنگارنگ در هم تنیده اند.

زمانیکه گل زعفران بهمراه بهار شکوفه میکنند یوروکها حیوانات خود را برای چرا برای چرانیدن به ییلاقهای توروس میبرند. در ماههای بهار که تحت تاثیر گرمای دریای مدیترانه است صعود به چشمه های بلورین و خنک ییلاقهای خنک رفته رفته سرعت بیشتری پیدا میکند.

انواع نباتات: کوههای توروس از نظر تنوع نباتات بسیار غنی است؛ از دامنه ها به سمت بلندیها تنوع گیاهان و گونه گونی نباتات آغاز میشود. باغچه های نارنج، انواع درختان تنه کوتاه ، صندل، چنار، زیتون وحشی، تمشک، جنگلهای متنوع،بته خاروئی، درخت سقز، ارغوان، قوجایئمیش، آلوچه جنگلی، زغال اخته،درخت غار،انواع کاج،انواع سرو کوهی، سپیدار، کاج مخصوص توروس، درختان سدر و نرگسهای فصلی ، پنجه مریم های وحشی، نرگس، سنبل، گل عروس، گل لاوانتا، آویشن، خرفه (شبیه یونجه)،نعناع، لاله ، گل بابونه و سایر گیاهان بطور فشرده دیده میشوند.

حیات وحش: حیات وحش کوههای توروس مانند گیاهان و نباتات بسیار متنوع است. در کوههای توروس کبوتر، مرغ سیاه، کبک، دراج، بلدرچین، ابیا ، اووه ییک، انواع عقابها، انواع سارها ، سبزقبا ، انواع شاهین ها، انواع ساری آسما و انواع و اقسام پرندگان دیگر ، همچنین آهو ، مارال سرخ، بز وحشی، خوک وحشی، یوزپلنگ سیاه گوش،گوزن تیره،روباه، خرگوش، گرگ، شغال ، سمور و حیواناتی مانند کفتار در محیطی طبیعی به چشم دیده میشوند.

ییلاقهای توروس با قاضی آنتب، ختای، آدنا، ایچل،آنتالیا و موغلا همسایه میباشند.
ییلاقهای دریای سیاه: ییلاقهای دریای سیاه مملو از شکوفه های صحرایی و چمنزارهای کوهی پوشیده از انواع درختان کاج است. سرسبزی سواحل دریای سیاه تنها به خاطر بارانهای فراوان آن نیست ، بلکه مدیون رطوبت و مه موجود در هوا نیز است . لیکن رطوبت و مه موجود در شهرهای نوار ساحلی به هنگام صعود به مناطق مرتفع جایش را به هوای آفتابی درخشان و به هوای تمیز سرشار از اکسیژن فراوان میدهد.

در ییلاقهای دریای سیاه پوشش گیاهی بطور عمده شامل درخت کاج، درخت صنوبر، کاج زرد، درخت سدر، درخت آلش، درخت بلوط ، زیرفون (اخلامور)، درخت نارون ، قزل آغاج ، فندق وحشی و گیاهانی مانند نرگس فصلی، آزالیای وحشی، گل جنگلی و هزاران نوع گلهای زیبا مانند کوکوان پوشیده است.

ییلاقهای دریای سیاه با سینوپ، اوردو، گیرسون، ترابوزان، ریزه، آرتوین، گوموشخانه ،بایبورت همسایه است.



ارسال توسط تور ترکیه

گردشگری در ترکیه

كشور تركيه از نظر منابع آب گرم معدني در منطقه بسيار مهمي واقع شده است . و اين كشور از اين نظر جزو هفت كشور اول دنيا محسوب ميشود .

تعداد اينگونه منابع بيشتر از هزار مي باشد كه دماي آب آنها بين 20 الي 110 درجه سانتي گراد و دبي آنها نيز بين 2 الي 500 ليتر بر ثانيه متغيير است . از اين تعداد منابع منابع بيش از دويست مركز داراي امكانات و زير ساختهاي مورد استفاده عموم مي باشد.

بيشتر اين مراكز و منابع اژه و مرمره و همچنين منطقه هاي استانبول ، ازمير ، پاموك كاله ، ماماريس و فتحيه قرار دارند كه امكان دسترسي به اين منابع آب گرم بسيار آسان مي باشد. شهر هيروپوليس قديمي از اين نظر داراي منابع و مناظر بسيار زيبايي را تشكيل ميدهد كه آب از روي صخره هاي سنگي روان و بطور ملايم وارد حوضچه و يا حوض هاي كروي ميشود كه اين حوض ها در منابع وسيع آب گرم پاموك كاله ساخته شده است . بي ترديد ساكنين شهر قديمي ليكيا و كائونوس و نيز ساكنين اطراف اين مناطق برايتندرستي و سلامتي خود از آب گرم معدني و لجنهاي نزديك درياچه كوي جييز استفاده نموده اند.

منابع آب گرم معدني ازمير - بال چووا در عصر روم باستان داراي خاصيت طبي بوده و حمامهاي معروف آقا ممنون در اين منطقه قرار دارند . و اما شهر بورسا كه اولين پايتخت عثمانيها بشمار ميرود در مقابل كوه اولوداغ كه در قديم به آن اوليمپوس گفته ميشد بنا شده است . منابع آب گرم معدني مهمي كه در دامنه اين كوه قرار دارد عثمانيها را واداشته تا در عصر سلطان مراد اول ( 1389-1359) حمام و مجتمع هايي از اين قبيل در آنجا تاسيس نمايند تا مورد استفاده مردم قرار گيرد.

تور استانبول

شهر چشمه كه در ساحل اژه قرار دارد از نظر منابع آب گرم معدني و تاثير بسزاي آن بروي بيماريها داراي شهرت مي باشد. و يا منابع آب گرم معدني يالووا كه در ساحل جنوبي درياي مرمره و در داخل جنگلهاي سرسبز قرار دارد براي مداوا و معالجه بسياري بيماريها موثر بوده و منابع بسيار غني را تشكيل مي دهد .

مركز آب معدني و آب گرم باليك لي كانگال در منطقه آناتولي مركزي قرار دارد كه از اين نظر در نوع خود در دنيا يكي از مراكز مهم مي باشد . اين مركز در استان سيواس و در 13 كيلومتري بخش كانگال قرار دارد . دماي آى در اين مركز 36 درجه سانتيگراد است كه از نظر شفا دهي در حد بالايي قرار دارد و محتوي تركيبات بي كربنات ، كلسيم ، منيزيم مي باشد كه تاثير بسزايي در معالجه بيماريهاي پوستي ايفا ميكند .

در اين آبها ماهيان كوچك بطول 2 الي 10 سانتي متر وجود دارد . در اين استان 2 مركز مهم آب گرم معدني كه از نظر معالجه بيماريها بسيار موثر و مشهور مي باشد بنامهاي آب گرم معدني چشميك كوچوك و چشميك بزرگ وجود دارد.

آب گرم معدني ديگري كه از نظر مداواي بيماران در سطح استانداردهاي بين المللي است و از اين نظر معروف است مجتمع آب گرم معدني در نزديكي استان كوتاهيه به نام شهر يونجالي قرار دارد و بعنوان تاسيسات (TÜTAV) مشهور است .

مراكز و منابع آب گرم معدني سانديكلي در استان آفيون ، گونن در استان بالي كسير كستابول در استان چاناك قلعه ، ايلگين در قونيه ، قرلجا حمام در تور آنكارا ، هارونيه در آدانا ، آيدرريزه ، لاديك در سامسون ، حسن آبدال دروان و بيلوريس در سييرت از مراكز تاسيساتي معروفي هستند و براي استفاده توصيه ميشوند .



ارسال توسط تور ترکیه