تور ترکیه ، تور استانبول ، تور آنتالیا ، تور آنکارا
برگزار کننده تور ترکیه و تور استانبول و تور آنکارا و تور آنتالیا.

 
تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1399برچسب:,

سفر به پایتخت ترکیه با تور آنکارا

در سال های اخیر علاوه بر تور استانبول، آنتالیا، کوش آداسی به عنوان محبوب ترین مقاصد تور خارجی، تور آنکارا نیز محبوبیت زیادی به خصوص در میان ایرانی ها پیدا کرده است. آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه با جاذبه های تاریخی و گردشگری بسیار، جای خود را در قلب دوست داران سفر باز کرده است. این شهر دومین شهر پرجمعیت ترکیه بعد از استانبول است که از سال 1923 و با سقوط امپراطوری عثمانی تبدیل به پایتخت این کشور می شود.

 این شهر را در قدیم با نام آنقره می شناختند. امروزه به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای اوراسیا با تلفیقی از مدرنیته و سنتی، در مرکز ترکیه و فلات آناتولی واقع شده است. آنکارا در میان 4 کوه و 3 رودخانه قرار دارد. این شهر در حال حاضر اهمیت سیاسی و اقتصادی بسیاری دارد و بیشتر مسافران آن با هدف تجارت و کسب و کار به این شهر سفر می کنند. آنکار پر است از وزارت خانه ها، شرکت های تجاری و البته سفارت خانه کشورهای دیگر و مراجعه به سفارت نیز یکی از دلایل مهم سفر به این شهر محسوب می شود.

همه-چیز-درباره-تور-آنکارا

راهنمای سفر به آنکارا 

برای هر سفر به خصوص مقاصد خارجی دانستن اطلاعات کلی درباره آن مقصد می تواند مفید واقع شود. در این جا می توانید یک سری اطلاعات کلی درباره آنکارا را مشاهده کنید:

  • مدت زمان سفر هوایی از تهران: حدود 2 ساعت و 30 دقیقه
  • اختلاف ساعت با تهران: 1 ساعت و 30 دقیقه عقب تر از تهران
  • زبان رسمی: ترکی استانبولی
  • واحد پول: لیر
  • کد تلفن ترکیه: 90+
  • کد تلفن شهر آنکارا: 322
  •  شماره پلیس: 155
  • شماره فوریت  های پزشکی: 112
  • شماره آتش نشانی: 110
  • پلیس گردشگری: 5274503 

همانند دیگر تورهای خارجی، تور آنکارا نیز در بعضی از فصول، شاهد تقاضای بالاتری برای سفر است.  میزان تقاضای و تبع ان قیمت تور آنکارا در نوروز و همچنین بعضی ماه های سال، مانند اردیبهشت تا اوایل تیر، که از نظر آب و هوایی مساعد تر و دلپذیر تر هستند؛ بالا می رود. بنابراین سعی کنید برای رزرو تور، بلیط یا هتل اقامت خود از قبل برنامه ریزی داشته باشید.

راهنمای-سفر-به-آنکارا

هزینه سفر به آنکارا

قیمت تور آنکارا به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله مهمترین این عوامل، نحوه انتخاب هتل، ایرلاین، ترانسفر و خورد و خوراک است. تور آنکارا یکی از تورهای خارجی نسبتا مقرون به صرفه برای ما ایرانی ها محسوب می شود؛ زیرا برای سفر به آنکارا نیاز به دریافت ویزا و هزینه های مربوط به آن نیست. در بحث اقامت و ترانسفر نیز به علت وجود پکیج های متنوع که از سوی آژانس های گردشگری ارائه می شود، می توانیم با توجه به سلیقه و بودجه خود بهترین تور را انتخاب کنیم.

یکی دیگر از راه ها برای داشتن سفری کم هزینه تر پیدا کردن تور ارزان قیمت است. در واقع در در بعضی مواقع و به هر علتی، زمانی که از یک سری تور ها استقبال کمی شود آن تور، ارزان تر از قبل ارایه می شود. اگر در ماه های کم طرفدار سفر کنید یا ایرلاین را داخلی را به جای شرکت های هواپیمایی خارجی انتخاب کنید؛ همین طور برای اقامت هتل های ارزان تر به جای چند ستاره یا پنج ستاره را رزرو کنید، می توانید هزینه سفرتان را کاهش دهید.

یکی دیگر از راه ها، سفر با تور لحظه آخری آنکارا است. تورهای لحظه آخری اغلب برای مسیر های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد که از گردشگران ایرانی برای ورود به مرز های خود، ویزا یا همان روادید دریافت نمی کنند. به طوری که افراد می توانند تنها با در دست داشتن یک پاسپورت معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار سفر خود را آغاز کنند. خوشبختانه آنکارا جز این مقاصد است.

هزینه-سفر-به-آنکارا

بهترین زمان سفر به آنکارا

آنکارا با داشتن اقلیم قاره ای، دارای تابستان های خشک و گرم و زمستان های برفی و سرد است. اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به آنکارا را از نظر آب و هوایی بررسی کنیم، اوایل ماه اردیبشهت تا اوایل تیرماه یکی از بهترین زمان ها برای سفر به آنکارا به شمار می رود. در این ماه ها هوا بسیار معتدل و دلپذیر است اما به طور کلی نیمه اول سال یعنی بهار و تابستان بهترین زمان سفر برای تور آنکارا است. بهار در آنکارا فصلی با نسیم های خنک و بارش های هرازگاهی باران است و تابستان هایش نیز دارای شب هایی خنک و مطبوع است. فصل پاییز هوا کمی رو به سردی می رود و اگر دوست دار سرما نباشید فصل مناسبی برای سفر نیست. زمستان های آنکارا، زمستان هایی سرد و پوشیده از برف است. بنابراین در این زمان میزان گردشگر به کمترین میزان خود در سال می رسد؛ اما زمان مناسبی برای تفریحات زمستانی و اسکی است. همین طور به دلیل کاهش گردشگر، تور ارزان آنکارا بیشتر از هر زمان دیگری در دسترس قرار می گیرد.

به طور کلی می توان گفت که فصل های بهار و تابستان بیشترین درخواست را برای رزرو تور آنکارا دارند. در این فصل ها جشنواره و فستیوال های فراوانی نیز برگزار می شود. فستیوال هایی چون جشنواره موسیقی بین المللی آنکارا، فستیوال بین المللی فیلم آنکارا، جشنواره شکلات و قهوه و ... که زمان برگزاری شان در فصل بهار است. در فصل تابستان نیز شاهد فستیوال بزرگ آنکارا، کنسرت های خیابانی در سطح شهر، تئاتر و سیرک هستیم که این فصل را به یکی از فصل های پرطرفدار سفر به آنکارا  تبدیل کرده است. توجه داشته باشید که این جشنواره ها در زمان های تعیین شده ای برگزار می شوند. بنابراین برای حضور در آن ها حتما از قبل، تاریخ برگزاری شان را چک کنید.

بهترین-زمان-سفر-به-آنکارا

بهترین راه سفر به آنکارا

برای رفتن به آنکارا دو گزینه هوایی و زمینی وجود دارد. مسلما یکی از راحت ترین راه ها برای رسیدن به مقصد، سفر با هواپیما است. مدت زمان سفر با هواپیما از تهران تا آنکارا حدود 2 ساعت و 30 دقیقه است. البته عده ای به هر دلیلی، شاید مسافرت های هوایی را ترجیح ندهند. گاهی ترس از ارتفاع و هزینه باعث این عدم استقبال است و گاهی نیز علاقه افراد به سفرهای هیجان انگیزتر و لذت از مناظر و محیط اطراف بیشتر از راحتی سفر با هواپیما است. با توجه به این مسائل، سفر از طریق راه های زمینی گزینه مناسب این افراد خواهد بود.

سفر با قطار یکی دیگر از گزینه های سفر به آنکارا است. قطار تهران آنکارا در سال 1380 افتتاح شد و برای اولین بار در 16 مرداد 1398 ساعت 21 و 50 مقصد خود به سوی آنکارا را ترک کرد. این قطار، چهارشنبه هر هفته در ساعت 21 و 50 تهران را به مقصد آنکارا ترک می کند و برگشت آن هر شنبه در ساعت 7 و 45 دقیقه به وقت ترکیه است. مدت زمان سفر با قطار حدود60 ساعت است. همچنین این قطار دارای واگن هایی 4 تخته و راحت، با امکانات خوب و خط ریلی رجا است.

خدمات تور آنکارا

خدماتی مانند تهیه بلیط رفت و برگشت، هتل، بیمه سفر، ترانسفر، لیدر فارسی زبان مسلط به زبان های ترکی استانبولی وانگلیسی در همه پکیج های تور خارجی از جمله پکیج های تور آنکارا دیده می شود. البته بسته به سلیقه و میزان بودجه تان می توانید کیفیت بعضی از آن ها را تعیین کنید. نوع هتل، نوع بلیط هواپیما دو مورد از خدمات تور آنکارا است که با بودجه شما قابل تغییر است.

خدمات-تور-آنکارا

تفریحات و جاهای دیدنی آنکارا 

 آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیاری چون موزه، مسجد، بنا های تاریخی، برج، عبادتگاه و... است.  آکواریوم آکوا وگا یکی از مهمترین مراکز گردشگری آنکارا، در مرکز خرید ناتا وگا است، که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. در این آکواریوم با عبور از میان تونل آن، می توانید گونه های متنوع آبزیان آب های شور و شیرین را ببینید. انواع متنوعی از ماهی ها، کوسه ها، خار تنان، لاکپشت ها، گیاهان دریایی، اسب های دریایی و .. از نمونه های این آکواریوم هستند. آکواریوم آکوا دارای تونلی به طول 98 متر با گنجایش 4.5 میلیون لیتر آب است. آکواریوم آکوا وگا دارای 24 آکواریوم است که 12000 گونه از جانداران آبزی از اقصی نقاط دنیا را در خود جای داده است. از دیگر بخش های دیدنی این آکواریوم می توان به استخرکپوگلگون، زیستگاه خرچنگ نعل اسبی، حیات وحش، غار نمک، سرزمین آدرنالین، جنگل کوچک و... اشاره کرد.

یکی دیگر از مهم ترین جاذبه های تفریحی و گردشگری آنکارا دریاچه موگان است. این دریاچه در فاصله 25 کیلومتری از شهر آنکارا در منطقه گلباشی قرار دارد. دریاچه دارای 14 کیلومتر مربع طول و 5 متر عمق است. دریاچه موگان با داشتن مناظری چشم نواز و زیبا و هوایی مطبوع یکی از گزینه های اول گردشگران به شمار می رود. در این محیط می توانید با کرایه کردن قایق های مختلفی چون موتوری، پدالی و تفریحی دقایقی را بر روی آب های دریاچه گردش کرده و از دیدن مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. همچنین می توانید از دیگر امکانات تفریحی دریاچه چون خانه پرندگان، زمین بازی، پیک نیک و ماهیگیری نیز استفاده کنید. در اطراف دریاچه نیز امکاناتی شامل قهوه خانه، رستوران و همچنین اقامتگاه ها و هتل هایی قرار دارد که می توانید اقامتی با چشم انداز دریاچه را تجربه کنید.

آنکارا جاذبه های گردشگری زیادی است؛ که در تور آنکارا بازدید از مهمترین این جاذبه ها برای مسافرین در نظرگرفته شده است. از دیگر جاذبه های گردشگری آنکارا می توان از مقبره آتاتورک، موزه مردم شناسی آناتولی، ویرانه های روم در ترکیه، پارک جنگلی آتاتورک، برج آگولا، دریاچه ایمیر، قلعه آنکارا، تئاتر رومی، معبد آگوستوس، موزه تمدن آناتولی، موزه هنر و مجسمه و بسیاری جاذبه دیگر را نام برد.

جاهای-دیدنی-آنکارا

مهمترین مراکز خرید آنکارا

 خرید را می توان یکی از  تفریحات و همچنین یکی از بخش های جذاب سفر، به ترکیه به شمار آورد. بی شک بسیاری از گردشگران دوست دارند زمانی را هم به خرید و گشت و گذار بپردازند. آنکارا دارای مراکز خرید معروف و زیادی است که توضیح همه آن ها مقدور نیست؛ اما در اینجا قصد داریم بعضی از مراکز خرید آنکارا را به طور مختصر  برای شما معرفی کنیم.

مرکز خرید آنکارا مال یکی از مهم ترین مراکز آنکارا، واقع در مرکز شهر است. این مرکز خرید به دلیل دسترسی آسان مسافران، یکی از مراکز خرید محبوب به حساب می آید. مرکز خرید آنکارا مال دارای پارکینگ رایگان، رستوران، کافه، زمین بازی، سینما و ... است که محصولات متنوعی با برند های ترک و خارجی را عرضه می کند. برند هایی چون زارا، برشکا، مانگو، اچ اند ام از جمله این برندها هستند.

خیابان تونالی هیلمی یکی از زیبا ترین و مهمترین خیابان های آنکارا است. این خیابان معروف و زیبا، دارای بوتیک، مزون و مغازه های شیک و لاکچری است. در فروشگاه های این خیابان بهترین و معروف ترین برند های ترک و دنیا با بهترین کیفیت عرضه می شوند. البته اجناس فروشگاه های این خیابان کمی گران تر از دیگر مراکز خرید است؛ اما این اجناس دارای کیفیت بالایی هستند. بعضی از برند های مطرح ترک که در این خیابان نمایندگی دارند عبارتند از ال سی واکیکی، کلاپ فشن، تاها گروپ، کاردم، دی دی اف اس و دیگر برند های معروف ترک. مرکز خرید کاروم نیز که یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مراکز خرید ترکیه است در همین خیابان قرار دارد.

برای خرید ارزان تر می توانید به خیابان سیکریکسیلار یوکوسو بروید. در این خیابان می توانید اجناس ارزان تر و مقرون به صرفه تری را پیدا کنید. آنکارا پر است از مراکز خرید معروف، با برند های معتبر ترک و بین المللی. از دیگر مراکز خرید آنکارا می توان به مرکز خرید کاروم، کنت پارک، آرمادا، ناتا وگا، اوپتیموم، فروم، کیزیلا، گالریا و... اشاره کرد.

بهترین-مراکز-خرید-آنکارا

بهترین هتل های آنکارا

  • هتل شرایتون
  • هتل هیلتون
  • هتل هالیدی این
  • هتل لاتانیا
  • هتل بست 
  • و ...

یکی از دغدغه های هر سفر اقامت آن است. اقامتی راحت در مکانی زیبا و امکانات خوب، باعث می شود تا سفری آسوده و لذت بخش را تجربه کنیم. آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و شهری گردشگر پذیر از همه نقاط دنیا، دارای بهترین هتل ها، هم ردیف استاندارد های جهانی است. این هتل ها براساس سلایق افراد می توانند متفاوت باشند. با توجه به اولویت خود از تفریح، گردش، خرید و... می توانید هتلی مناسب را با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه تان انتخاب کنید.

یکی از بهترین هتل های آنکارا با نمره 5 ستاره، هتل هیلتون است. این هتل در بسیاری از کشور ها نیز شعبه داشته و یکی از بهترین هتل های بین المللی به شمار می رود. هتل هیلتون در بهترین نقطه شهر و با فاصله کمی از خیابان خرید تونالی هیلمی، قرار دارد. به همین دلیل انتخاب خوبی برای دوست داران خرید است. این هتل دارای خدمات و امکانات بسیاری چون استخر سرپوشیده، رستوران بین المللی با سفارش غذا های ترکی و دیگر ملل، خدمات ترانسفر شهری و فرودگاهی، وای فای رایگان، سونا، جکوزی، باشگاه ورزشی، پرسنل مجرب مسلط به زبان انگلیسی و ترکی و بسیاری امکانات دیگر است.

هتل شرایتون از دیگر هتل های لوکس آنکارا است. این هتل در مرکز شهر و نزدیکی مرکز خرید کاروم واقع شده است. این هتل شیک و زیبا دارای 311 اتاق، چند سوییت، زمین تنیسی بر روی پشت بام و چشم انداز های زیبا و دلپذیر از شهر آنکارا است. امکانات این هتل مجلل، شامل دستگاه خودپرداز، صرافی و تبدیل ارز، خشک شویی، رستوران با سرو بهترین غذاها و صبحانه های ترکی، استخر سرپوشیده و باز، سالن ورزشی، بیلیارد، تنیس، وای فای رایگان و ... است. آنکارا دارای بی شمار هتل لوکس و خوب است که معرفی همه آن ها در این مطلب نمی گنجد؛ اما این هتل ها را می توانید در پکیج تور آنکارا پیدا کنید.

بهترین-هتل-های-آنکارا

به عنوان یک جمع بندی باید بگوییم پایتخت آنکارا اهمیت سیاسی و اقتصادی بسیاری دارد و کمتر کسی برای گردشگری به آن سفر می کند، با این حال این شهر تفریحات و دیدنی های فراوانی دارد و می تواند اقامت لذت بخشی را به مسافران هدیه دهد. برای اطلاع از نحوه رزرو تور آنکارا و دریافت مشاوره سفر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

منبع : https://www.masirsabz.net



ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1399برچسب:,

سفر به سواحل مدیترانه با تور آنتالیا

اگر هدف تان از سفر استراحت و تفریح باشد، تور آنتالیا یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود؛ اقامت در هتل های مجلل، شنا و تفریح در ساحل یا پارک های آبی، کلاب های شاد و رستوران های 24 ساعته از جمله دلایلی هستند که مردم را به سمت آنتالیا می کشانند. اساسا تور ترکیه به دلیل نزدیکی مسافت و عدم نیاز به ویزا همیشه در بین ایرانی ها محبوب بوده است و در این میان، آنتالیا توجه افراد بسیاری را به خود جلب می کند. سفر به این شهر ویژگی های خاص خود را دارد و بیشتر از این که برای گشت و گذار و ماجراجویی مناسب باشد، برای تفریح و استراحت مناسب است. به همین دلیل به جرات می توان گفت، اصلی ترین جذابیت آنتالیا را هتل های آن تشکیل می دهند.

آنتالیا دارای اقلیمی مدیترانه ای با تابستان های گرم و زمستان های معتدل است. آب و هوای آنتالیا در 300 روز سال آفتابی و مابقی آن بارانی است. همچنین زمین های حاصلخیز و غنی دارد که نقش مهمی در اشتغال و بخش کشاورزی ترکیه ایفا کرده است. بعضی محصولات تولیدی آن عبارتند از سیب، گلابی، مرکبات، خیار، گوجه و همچنین میوه های گرمسیری چون موز و آواکادو؛ اما بیشترین محصول آن سیب است همان سیب های مشهور ترکیه. جالب است بدانید نام آنتالیا از آتالوس دوم پادشاه پرماگون در 150 سال قبل از میلاد مسیح گرفته شده است. زبان مردم آنتالیا تنها ترکی استانبولی نیست؛ چرا که با وجود اقوام و قبیله های مختلف در این شهر شاهد گویش، لهجه و زبان های مختلفی خواهید بود. زبان هایی چون کردی، عربی و ارمنی نیز در آنتالیا به گوش تان خواهد خورد. که البته در سفر با تور آنتالیا از لحاظ برقراری ارتباط مشکلی نخواهید داشت؛ چرا که همه تورها راهنمای مسلط به زبان های ترکی استانبولی و انگلیسی دارند. همین طور اغلب کارکنان هتل ها می توانند به چندین زبان صحبت کنند.

همه-چیز-درباره-تور-آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا

قبل از هر چیز باید چند نکته مهم را درباره آنتالیا مطرح کنیم:

  • زبان رسمی: ترکی استانبولی
  • واحد پول: لیر ترکیه
  • کد تلفن کشور ترکیه: +90
  • کد تلفن شهر آنتالیا: 242
  • مدت زمان پرواز از تهران تا آنتالیا: 4 ساعت و 20 دقیقه  با پرواز مستقیم
  • سفر زمینی: ابتدا باید به آنکارا بروید و سپس از آن جا با قطار یا اتوبوس راهی آنتالیا شوید. مدت زمان سفر تهران به آنکارا با قطار حدود 60 ساعت  و با اتوبوس 30 تا 35 ساعت است.

آنتالیا یکی از 8 شهر محبوب ترکیه در سواحل مدیترانه است. این شهر در جنوب غربی ترکیه قرار دارد. آنتالیا از شمال با شهر بوردور، از جنوب با دریای مدیترانه، از شرق با شهر سریک، از غرب با شهر کورکوتلی و از جنوب غربی با شهر کمر همسایه است. این شهر دارای مساحت 1400 کیلومتر و جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفر بر اساس سرشماری سال 2014 است که پنجمین شهر پرجعیت ترکیه به شمار می رود.

آنتالیا یکی از قطب های گردشگری مهم برای گردشگران خارجی است. آب و هوای آنتالیا معتدل است به طوری که حتی زمستان هایش به ندرت یخبندان می شود و عمده بارش هایش به صورت باران است. به همین دلیل شهری است که در همه فصول سال تقاضای گردشگری بالایی دارد. با این حساب شاید تصور کنید پیدا کردن تور ارزان آنتالیا کار ساده ای نباشد اما برای این موضوع نیز راهکارهایی وجود دارد.

مانند هر شهر گردشگر پذیری، آنتالیا نیز در بعضی از فصول با میزان تقاضای گردشگر بیشتری مواجه می شود. طبیعتا نرخ تور نیز در این زمان بیشتر می شود. در بعضی از فصول نیز تعداد مسافران کمتر می شود و فرصت خوبی برای رزرو تور ارزان آنتالیا است. به طور کل برای رزو تور آنتالیا، بلیط و هتل حتما برنامه ریزی داشته باشید تا در وقت مورد علاقه تان از این شهر دیدن کنید. توجه داشته باشید که در پکیج ها این قابلیت وجود دارد که هتل و پرواز را مطابق سلیقه تان تغییر دهید.

یکی دیگر از گزینه ها برای سفری ارزان تر به آنتالیا رزرو تورهای لحظه آخری است. به توری که در دقایق آخر قبل از شروع سفر، تخفیفات بسیار قابل توجهی ارائه می دهد تور لحظه آخری می گویند. تورلحظه آخری آنتالیا نیز دقیقا به همین شکل است و قیمت ارزان تری هم دارد. ناگفته نماند برای استفاده از تورهای لحظه آخری همیشه باید آماده سفر باشید. چون از زمان ارائه تور تا شروع تور تنها چند روز فرصت خواهید داشت.

هزینه-سفر-به-آنتالیا

خدمات تور آنتالیا

افرادی که با تور آنتالیا عازم این شهر بی همتا و جذاب مدیترانه ای می شوند، می توانند در طول سفر خود از امکانات و خدماتی که آژانس ها برای آن ها در نظر گرفته است بهره ببرند. از جمله این خدمات و امکانات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • رزرو هتل های بسیار عالی همراه با صبحانه ترکی 
  • ترانسفر فرودگاهی برای رفت و برگشت به صورت کاملا رایگان
  • بیمه مسافرتی
  • تور لیدر فارسی زبان کاملا مسلط
  • انتخاب هتل و پرواز دلخواه خارج از پکیج
  • گشت شهری رایگان
  • ارائه سیم کارت

بهترین زمان سفر به آنتالیا

آنتالیا که یکی از مقاصد جذاب گردشگری اروپا و آسیا به شمار می رود، به دلیل قرارگیری در منطقه مدیترانه در بیشتر ماه های سال دارای آب و هوایی معتدل است. می توان گفت از اواسط فرودین تا اواسط اردیبهشت هوای آنتالیا رو به گرمی می رود و دارای هوایی مطلوب و دلپذیری می شود. در این ماه ها، میزان گردشگر کمتر است و برای افرادی که طرفدار فضاهای شلوغ نیستند می تواند زمان خوبی برای سفر باشد. از دیگر ماه های مطلوب از نظر وضعیت آب و هوایی، ماه های اسفند تا خرداد و مهر است. این ماه ها فصول مناسبی برای استراحت، گشت و گذار و تفریحات ساحلی هستند.

اگر شما خواهان هیجان، اوقات لذت بخش در ساحل و تفریحات آبی هستید می توانید از اواسط خرداد تا اوایل شهریور ماه به آنتالیا سفر کنید. در تابستان دمای هوا به طور معمول 30 درجه سانتیگراد است که برای افرادی که دوستدار گرما و لذت نشستن در ساحل و حمام آفتاب هستند، گزینه مناسبی است. البته این نکته را در نیز در نظر داشته باشید که در این ماه ها آنتالیا دارای بیشترین میزان گردشگر در سال است و هزینه اقامت و بلیط نیز بیشتر از هر زمان دیگری در سال بالاتر می رود. فروشندگان نیز به علت میزان زیاد گردشگر در این فصل تخفیفات خوبی را برای کالاهای خود در نظر می گیرند. بنابراین فصل مناسبی برای تفریحات پرهیجان آبی، حمام آفتاب و خرید است.

آنتالیا در زمستان دارای هوای سردی است؛ اما این سرما به ندرت تبدیل به سرمای طاقت فرسا و یخبندان می شود. عمده بارش ها نیز به صورت باران است. دراین فصل، قیمت هتل ها و بلیط پایین می آید بنابراین می تواند سفر مقرون به صرفه تری برای شما باشد. البته اگر خواهان تفریحات آبی و استفاده از سواحل و پلاژ های معروف آنتالیا هستید این فصل برای شما گزینه مناسبی نیست. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که بدانید در همه فصول در آنتالیا، فستیوال و جشنواره های فراوانی برگزار می شود که می توانید از آن ها  لذت ببرید.

بهترین-زمان-سفر-به-آنتالیا

بهترین راه سفر به آنتالیا

طبیعتا سفرهای طولانی با هواپیما راحت تر هستند. قاعدتا بهترین راه سفر به آنتالیا هم سفر هوایی است. پرواز مستقیمی از تهران برای آنتالیا انجام نمی شود. یعنی هواپیما یک بار در استانبول توقف می کند و سپس بعد از آن راهی آنتالیا خواهید شد. اغلب پکیج های تور آنتالیا نیز به همین صورت هستند. مدت زمان پرواز از تهران تا آنتالیا با احتساب توقف بین 4 تا 5 ساعت طول می کشد. سفر هوایی با توجه به شرکت هواپیمایی و نوع بلیطی که تهیه می کنید هزینه متفاوتی برای تان خواهد داشت.
برای تور به آنتالیا می توانید سفر زمینی را نیز انتخاب کنید. تور زمینی شامل سفر با اتوبوس و قطار می شود اما از آنجایی که مدت زمان رسیدن به مقصد طولانی است طرفداران زیادی ندارد. برای سفر زمینی حدود 70 ساعت را باید در نظر بگیرید. با این اوصاف اگر به اندازه کافی وقت خالی دارید و نمی خواهید با هواپیما سفر کنید، تور زمینی آنتالیا می تواند گزینه خوبی برای تان باشد.

تفریحات و جاهای دیدنی آنتالیا

شهر آنتالیا، عنوان قطب صنعت توریسم ترکیه را دارد. آنتالیا 30 درصد از کل گردشگران خارجی ترکیه را به خود اختصاص داده است. این شهر با قدمت 2300 ساله و داشتن 657 کیلومتر خط ساحلی و قرارگیری در منطقه مدیترانه به عنوان شهری با جاذبه های تاریخی فراوان، طبیعتی زیبا و سرسبز، پلاژها  و بندرهای زیبا و تفریحات آبی و جنگلی فراوانی است.

 شهر زیبا و تاریخی کاله ایچی یکی از جاذبه های مهم گردشگری آنتالیا در مرکز شهر است. کاله ایچی به شهر قدیم نیز مشهور است. شهر سنتی کاله ایچی با دیوار هایی بلند در سبک معماری رومی احاطه شده است که هدف از این دیوارها محافظت شهر از رومی ها در آن زمان بوده است. خانه های این شهر تاریخی زیبا، به سبک معماری عثمانی است. با قدم زدن درکوچه ها و بازدید از خانه و مکان های تاریخی می توان حال و هوای قدیمی آن زمان را حس کرد. این شهر تاریخی شامل مکان های دیدنی چون برج ساعت، مسجد مهمت پاشا، دروازه هادریانوس، مسجد اسکله، مدرسه کاراتای و دیگر مناطق گردشگری است.

جاهای-دیدنی-آنتالیا

از دیگر جاذبه های گردشگری می توان به بازدید شهر آنالیا، شهرباستانی میرا، برج هیدیرلیک، موزه باستان شناسی، رودخانه ماناوگات، حمام رومی ها، دهکده چیرالی و ... اشاره کرد. شهرت تفریحات آبی و سواحل زیبای آنتالیا برکسی پوشیده نیست و قطعا مهم ترین دلیل سفر به این شهر زیبای ساحلی، شهرت این تفریحات و امکانات منحصر به فرد آن است. تفریحاتی نظیر رفتینگ،که پارو زدن در آب های رودخانه با قایق بادی است. کشتی سواری، پارک های آبی، سرزمین دلفین ها، غواصی و همچنین دیگر تفریحات غیرآبی چون گلف، اسب سواری، سافاری و... است.

بهترین مراکز خرید آنتالیا

معمولا افراد به نیت خرید به آنتالیا نمی روند و با این هدف بیشتر استانبول را انتخاب می کنند. با این حال آنتالیان نیز مراکز خرید جذابی دارد که گشت و گذار در آن ها ممکن است برای تان جذاب باشد و می تواند نیاز شما از خرید و سوغات را به عنوان سفر به یک کشور خارجی برآورده کند. بزرگ ترین و مهم ترین مرکز خرید آنتالیا، مرکز خرید تراسیتی است. این مرکز خرید با مساحت 47000 متر  دارای 160 واحد صنفی در 9 طبقه است. کالا هایی چون پوشاک، لوازم آرایش و... را با مارک های معتبر و شناخته شده دنیا چون زارا، منگو، آدیداس، گپ و... در این مجتمع عرضه می شود. همچنین دارای دیگر خدمات چون رستوران، کافی شاپ و سینما نیز است. از دیگر مراکز خرید مهم آنتالیا مرکز خرید میگروس را باید نام برد. میگروس دارای رستوران، سینما، پارکینگ و 130 فروشگاه است که کالا هایی چون پوشاک، لوازم آرایشی و عطر و... را با مارک های ترکی و خارجی چون ال سی واکیکی، زارا و ... را به مشتریان ارایه می کند. از دیگر مراکز خرید می توان به مرکز اوزدلیک، مارک آنتالیا، لاورا، آلانیوم، اوت لت دیپو و ... اشاره کرد.

بهترین-مراکز-خرید-آنتالیا

بهترین هتل های آنتالیا

  • هتل لند آف لجندز
  • هتل تایتانیک
  • هتل میراکل
  • هتل مردان پالاس
  • هتل ریکسوس 
  • هتل اورنج کانتی
  • و ...

آنتالیا جدای از تفریحات آبی و مناظر زیبایی که دارد، به داشتن هتل و اقامتگاه های بسیار لوکس نیز مشهور است و  حتی هتل های 3 ستاره آن هم از بهترین مناظر و خدمات برخوردارند و دارای نمره بالایی هستند. به دلیل قرارگیری این شهر در منطقه مدیترانه و سواحل و طبیعت زیبایش در هر نقطه از شهر که هتل رزرو کنید از چشم انداز های طبیعی و ساحلی زیبایی رو به روی تان خواهد بود.

 البته در منطقه کالچی یا شهر قدیمی اقامت گاه های تاریخی بازسازی شده نیز وجود دارند که برای عده ای از مسافران جذاب هستند. با این حال، اکثر مسافران ایرانی به هتل های منطقه لارا علاقه دارند که در قسمت شرقی  ساحل آنتالیا قرار دارد و هتل های لوکس All in متعددی را در خود جای داده است. کلمه All inclusive به خدمات جامع و کامل اشاره دارد. این نوع سرویس تمامی وعده های غذایی و میان وعده ها و آبمیوه ها را پوشش می دهد. علاوه بر این، بهترین هتل های لوکس آنتالیا با رتبه 5 ستاره دارای خدمات بسیار خوب و فراوانی چون سالن زیبایی، سالن ورزشی، سونا، رستوران، ماساژ، پارک آبی، زمین تنیس، اینترنت، پارکینگ، استخر، اسپا، بوفه، کلاب و بسیاری امکانات دیگر هستند. در حقیقت بسیاری از مسافران در طول مدت اقامت خود از هتل خارج نمی شوند و تمام مدت به شنا و استراحت و خوردن غذاها و اسنک های خوشمزه مشغول هستند! بعضی از بهترین هتل های آنتالیا هتل کایا، پلازا گلف، ریکسوی، آکوالندسو، کران پلازا، گلدن اورنج، میراکل، لند او لجندز، تایتانیک، مردان پالاس و... نام دارند.

بهترین-هتل-های-آنتالیا

اطلاعات مهم سفر به آنتالیا با هم بررسی کردیم؛ شهری ساحلی و زیبا با تاریخی کهن که بهترین منطقه برای گذراندن یک تعطیلات پرنشاط محسوب می شود. در نظر داشته باشید که سفر به آنتالیا تنها به معنای شنا و استراحت نیست و این شهر دیدنی های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد که می تواند برای گزدشگران جذاب باشد. برای اطلاع از نحوه رزرو تور آنتالیا و دریافت مشاوره رایگان سفر، با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

منبع : https://www.masirsabz.net



ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : یک شنبه 3 اسفند 1399برچسب:,

سفر به بزرگترین مرکز گردشگری ترکیه با تور استانبول

استانبول، یکی از زیباترین شهرهای جهان است که پیشینه تاریخی غنی نیز دارد. این شهر با جذابیت های گردشگری اش، توانسته به یکی از مقاصد مهم گردشگری جهان تبدیل شود. هر ساله عده زیادی از ایرانیان، تور استانبول را به عنوان یکی از تورهای خارجی جذاب، برای سفرشان انتخاب می کنند. با نگاهی کلی تر به استانبول دلیل این همه محبوبیتش را در جذب توریست خواهیم یافت.

استانبول را به عنوان بزرگترین شهر کشور ترکیه  می شناسند. همین طور دومین شهر خاورمیانه از نظر جمعیت و اولین شهر پرجمعیت اروپا است. تنها شهر جهان که نیمی از آن در قاره اروپا و نیمی دیگر در قاره آسیا جای گرفته است. از این رو تور استانبول را می توان تور خارجی اروپایی آسیایی دانست. 65 درصد جمعیت آن در قسمت اروپایی و 35 درصدش در قسمت آسیایی زندگی می کنند.  این شهر از نظر جغرافیایی در مجاورت دریای مرمره، خلیج طلایی یا شاخ طلایی و تنگه بسفر واقع شده است که به وسیله آن قاره اروپا و آسیا از هم جدا می شوند. نکته جالب این که این شهر در طول تاریخ، پایتخت سه امپراطوری بیزانس، روم و عثمانی بوده است و در سال 1923 آتاتورک، پایتخت ترکیه را از استانبول به آنکارا تغییر می دهد. استانبول در سال 2010 توانست لقب پایتخت فرهنگی اروپا را به خود اختصاص دهد.

همه-چیز-درباره-تور-استانبول

راهنمای سفر به استانبول

قبل از معرفی این شهر زیبا، لازم است مهمترین اطلاعات سفر به استانبول را در اختیارتان بگذاریم:

  • مدت زمان سفر هوایی (از تهران): حدودا 3 ساعت
  • زبان رسمی: ترکی استانبولی
  • واحد پول: لیر
  • کد تلفن کشور ترکیه: +90
  • کد تلفن شهر استانبول (اروپایی): 212
  • کد تلفن شهر استانبول (آسیایی): 216
  • شماره پلیس: 155
  • شماره فوریت های پزشکی: 112
  • شماره آتش نشانی: 110

استانبول به عنوان سومین مقصد گردشگری جهان، یکی از شهرهای پرتوریست محسوب می شود. بنابراین می توان انتظار داشت که تقاضای سفر به این شهر بالا باشد. تور ترکیه به مقصد شهرهای بسیاری برگزار می شود و هر گوشه ای از این کشور زیبا، گردشگران خاص خود را دارد. با این حال، تور استانبول پرطرفدارترین گزینه محسوب می شود. واضح است که تقاضای سفر و رزرو  این تور زیاد است. خصوصا برای بعضی از فصول مانند نوروز و فصول گرمتر سال مانند تابستان که مدارس تعطیل هستند. همچنین فصل بهار و نیمه اول پاییز که هوا معتدل است مسافران استانبول افزایش می یابد. بنابراین اگر قصد سفر در این فصل ها را دارید سعی کنید از قبل برنامه ریزی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. سفر به استانبول با اهداف مختلفی صورت می گیرد. هدف اصلی بسیاری از افراد گشت و گذار در مراکز خرید است، برخی به دیدن جاذبه های تاریخی علاقه دارند و بعض استراحت در هتل های مجلل و رستوران های لوکس استانبول را دوست دارند. جزو هر یک از این گروه ها که باشید، استانبول می تواند شما را راضی نگه دارد.

راهنمای-سفر-به-استانبول

هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به استانبول به عوامل متعددی بستگی دارد. انتخاب وسیله نقلیه، اقامت، خورد و خوراک و انتخاب سفر شخصی یا به صورت تور، همه در تعیین قیمت تور نقش دارد. از طرفی در سفر به ترکیه شما نیاز به گرفتن ویزا و هزینه های مربوط به آن نخواهید داشت که این خود یک مزیت محسوب می شود.

اگر با تور قصد سفر داشته باشید آژانس های مسافرتی بسته به نیاز مسافران، خدمات تور متنوعی اعم از اقامت، لیدر فارسی زبان، بلیط و... ارائه می دهند که بسته به بودجه تان پکیج های مختلفی وجود دارد. برای بازدید از بعضی مناطق گردشگری نیز باید هزینه بلیط را پرداخت کنید. از آن جایی که تورها تخفیفات کلی خوبی می گیرند، انتخاب سفر با تور می تواند گزینه مناسب و به نفع شما باشد.

یکی دیگر از راه ها برای کم کردن هزینه سفر به استانبول، پیدا کردن گزینه های ارزان قیمت است. در واقع هر زمان  که به دلایل مختلف، تعداد گردشگران کم شود، قیمت ها ارزان تر از قبل خواهد شد. بنابراین اگر افراد ماه های کم طرفدار سفر، ایرلاین داخلی به جای خارجی و اقامت در هتل های ارزان تر را انتخاب کنند، می توانند هزینه های سفرشان را کاهش دهند. معمولا تور ارزان استانبول را می توانید در ماه های آذر تا بهمن، که تقاضا کم است پیدا کنید. تور لحظه آخری استانبول هم گزینه خوبی برای سفر ارزان است، البته به شرطی که همیشه آماده سفر باشید.

هزینه-سفر-به-استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول

شهر استانبول به دلیل قرارگیری در سواحل دریای مرمره و دسترسی به آب های آزاد دارای رطوبت بالاتری نسبت به دیگر شهرهای ترکیه است اما به طور کلی آب و هوا استانبول معتدل است و همه فصول سال می تواند برای سفر مناسب باشد. سفر به استانبول و انتخاب فصل می تواند به علاقه و اولویت شما هم بستگی پیدا کند.

 یکی از بهترین فصل ها، فصل بهار و نیمه اول پاییز است. در این فصول، هوا بسیار معتدل و دلپذیر است و جشنواره ها و حراجی های خوبی نیز برگزار می شود. جشنواره لاله ها یکی از این جشنواره هاست که در فصل بهار اجرا می شود.

 فصل تابستان هوا رو به گرمی می رود و به طور چشمگیری تعداد گردشگر در این زمان افزایش می یابد. فصل تابستان از گران ترین فصل ها برای تور استانبول است. دراین فصل نیز، جشنواره ها و حراجی ها بسیاری به علت حضور بالای گردشگران برگزار می شود. جشنواره خرید استانبول یکی از آن ها است.

 فصل زمستان به دلیل جو نامناسب و شروع بارش باران و برف، فصل مناسبی برای گردشی نیست؛ چون ممکن است هوا به قدری بد شود که حتی نتوانید از هتل خارج شوید. البته شرایط برای دوستدار سرما و طبیعت زمستانی فرق می کند. همین طور این فصل یکی از ارزان ترین فصل ها برای سفر است و تورها تخفیف خوبی می خورند. اگر اولویت تان خرید باشد، باز هم این فصل گزینه مناسبی است. در این فصل، چندین فستیوال و حراجی به مناسبت کریسمس برگزار می شود.

بهترین-زمان-سفر-به-استانبول

بهترین راه سفر به استانبول

برای سفر به استانبول دو راه هوایی و زمینی وجود دارد. راه هوایی یکی از امن ترین و سریع ترین راه ها برای سفر و به خصوص سفرهای خارج از کشور است. مدت زمان پرواز تهران تا استانبول، حدود سه تا سه ساعت و نیم است. اکثر آژانس ها نیز، گزینه سفر هوایی را در پکیج تور خود قرار می دهند. از نظر هزینه سفر هوایی در مقایسه با سفر زمینی استانبول خیلی گران تر هم نیست. خصوصا در مقایسه با سفرهای شخصی افراد با ماشین خودشان.

به طور کلی به دلایل زیادی از جمله مسافت طولانی، هزینه های گران کاپوتاژ، شامل دریافت گواهینامه بین المللی، پلاک ترانزیت، کسب جواز خروج، دفترچه بیمه خودرو، کارت بیمه سبز و همچنین هزینه های مربوط به بنزین، سفر هوایی با تور بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. به علاوه هیچ دردسر و دغدغه ای نخواهید داشت و همه امور توسط آژانس انجام می شود. سفر با قطار در بین سفرهای زمینی انتخاب مناسب تری است. اگر مشتاق دیدن مسیر راه و تماشای مناظر زیبای ترکیه هستید می توانید تور زمینی استانبول را انتخاب کنید. این تور برای کسانی که ترس از پرواز هم دارند، سفر مناسبی است. البته افرادی که به سفرهای ماجراجویانه علاقه دارند و مسیر برای شان مهمتر از مقصد است، می توانند با خودروی شخصی به ترکیه سفر کنند و به گشت و گذار در شهرهای مختلف آن بپردازند.

خدمات تور استانبول

خدمات سفر های خارجی در تمام پکیج ها مشترک است. خدماتی مانند تهیه بلیط رفت و برگشت، هتل، بیمه سفر، ترانسفر، لیدر فارسی زبان در همه پکیج ها دیده می شود. البته بسته به نوع سلیقه و میزان بودجه تان می توانید کیفیت بعضی از آن ها را تعیین کنید. نوع هتل، نوع بلیط هواپیما دو مورد از خدمات تور استانبول است که با بودجه شما قابل تغییر است.

خدمات-تور-استانبول

تفریحات و جاهای دیدنی استانبول

این شهر هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و هم به لحاظ پیشینه تاریخی قوی که دارد به یکی از قطب های قوی گردشگری جهان تبدیل شده است. استانبول به دلیل نزدیکی با ایران یکی از تورهای خارجی نسبتا مقرون به صرفه برای گردشگران ایرانی است. استانبول دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری چون کاخ ها، مساجد، کلیسا، بازار و بی شمار مکان جذاب برای بازدید است.

در ترکیه، مسجد ایاصوفیه یکی از نمادهای معروف و یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول است. اغلب مسافران تور استانبول نیز اولین انتخاب شان بازدید از این مسجد است. این مسجد، که در لیست  آثار کهن جهان جای می گیرد؛ در سال 537 در دوران امپراطوری بیزانس توسط ژوستین یکم ساخته شد. این بنا در طول تاریخ به عنوان کلیسا، مسجد و موزه مورد استفاده قرار گرفته است. پس از فتح استانبول، سلطان محمد دوم دستور می دهد این مکان را از کلیسا به مسجد تبدیل کنند. در زمان سلیم دوم نیز، کار مرمت این مسجد را به معمار سنان، معمار برجسته آن زمان، واگذار می کنند. ایاصوفیه در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است.

یکی دیگر از نمادهای معروف استانبول کاخ توپکاپی است. این کاخ یکی از آثار برجای مانده از دوران امپراطوری عثمانی و در سبک معماری باروک است. کاخ توپکاپی در بالاترین نقطه نزدیک به دریا، و با چشم اندازی از دریای مرمره، شاخ طلایی و تنگه بسفر بنا شده است. این کاخ به دستور آتاتورک تبدیل به موزه می شود که هم اینک نیز از آن به عنوان موزه آثار باستانی، آثار اسلامی، لباس و ملزومات سلطان و همچنین بعضی آثار ایرانی استفاده می شود.

برج گالاتا استانبول نیز یکی دیگر از بناهای جذاب است که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. این بنا با 67 متر ارتفاع درسال 1348 ساخته شد و تا سال 1749 به عنوان بلندترین ساختمان استانبول به شمار می آمد. از این برج در طول تاریخ استفاده های متعددی چون نظامی، فرهنگی و گردشگری شده است. شما می توانید در بازدید از این برج 9 طبقه خود را در دل تاریخ حس کرده و با گردش در بالای برج از منظره و چشم اندازه زیبای شهر لذت ببرید. با رفتن به طبقه آخر برج، از رستوران ها وکافی شاپ های برج استفاده کنید و لذت خوردن غذاهای خوشمزه ترکی را از دست ندهید.

تفریحات-و-جاهای-دیدنی-استانبول

جاذبه های دیگری چون پل بسفر،کاخ دلمه باغچه، مسجد سلطان سلیمان، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، میدان تکسیم، آب انبار باسیلیکا سیسترن، مسجد سلیمانیه، حمام های ترکی معروف و ده ها جاذبه گردشگری دیگرکه در سفر با تور استانبول می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید.

جدای از مناطق گردشگری فراوان و جذابی که در استانبول وجود دارد، شما می توانید از مکان های تفریحی آن نیز لذت ببرید. شاید عجیب باشد اما یکی از این مکان های تفریحی استانبول، حمام های ترکی معروف آن است. می توانید در این حمام ها با فضا و معماری سنتی، با فرهنگ حمام ترکی، آشنا شده و خاطره ای لذت بخش را برای خود رقم بزنید. کشتی های کروز نیز یکی دیگر از تفریحات استانبول است. می توانید آن را گروهی و یا خانوادگی و خصوصی برای چند ساعت کرایه کرده و از گردش با این کشتی های معروف، لذت ببرید. از دیگر تفریحات استانبول می توان به غواصی، خیابان گردی و رفتن به بازار استانبول، شهربازی، گشت و گذار در مراکز خرید، رستوران گردی و تجربه لذت بخش غذاهای خوشمزه ترکی، پارک آبی آکوالند استانبول و بی شمار تفریح دیگر نام برد.

بهترین مراکز خرید استانبول

در سفر به استانبول یکی از اولویت ها، خرید است. استانبول داری مراکز خرید فراوان و لوکسی است که برندهای با کیفیت و مختلف ترکی و خارجی را در خود جای داده اند.  یکی از مراکز خرید معروف استانبول، مرکز خرید استانبول مال است. این مرکز خرید لوکس و بزرگ، با چندین طبقه، دارای چندین رستوران، کافی شاپ، چندین سینما، اولین شهربازی سرپوشیده ترکیه و بی شمار امکانات دیگر است.

ایستینیه پارک هم از دیگر مراکز معروف استانبول است که کالاهایی با برترین برندهای بین المللی دنیا مانند دولچه، دیور، پرادا، زارا، منگو و... را دارد. همچنین با داشتن رستوران ها و دیگر امکانات یکی از بهترین مراکز استانبول به شمار می رود. از دیگر مراکز خرید می توان به مرکز خرید جواهیر، پالادیوم، آکمرکز، فوروم، کانیون، خیابان استقلال، بازار قدیمی استانبول و بسیاری دیگر نام برد.

بهترین-مراکز-خرید-استانبول

بهترین هتل های استانبول

  • هتل هیلتون
  • هتل الیزیوم
  • هتل لازونی
  • هتل تایتانیک
  • هتل گرند جواهر
  • و ... 

برای اقامت در استانبول هتل های متفاوت با درجه کیفی متفاوتی وجود دارند. شما می توانید با توجه به بودجه  و سلیقه تان یکی از این هتل ها را انتخاب کنید. اگر قصد سفر در فصل های شلوغ و گران مانند نوروز و تابستان دارید، باید از زودتر برای رزرو تور اقدام کنید چون ظرفیت ها زود تکمیل می شود. می توانید برای کم کردن هزینه های خود هتلی با ستاره کمتر را انتخاب کنید و سفری مقرون به صرفه تر داشته باشید. در بین هتل های سه و چهار ستاره هم هتل های خوب زیادی وجود دارد که باعث ارزان شدن سفرتان می شود. برای فصل های کم گردشگر مانند زمستان، هزینه ها و تخفیفات خوبی روی تورها ارائه می شود، قیمت هتل ها هم کاهش پیدا می کند. از طرفی ممکن است به دلیل شرایط جوی، وقت بیشتری را در هتل بگذرانید، بنابراین کیفیت و امکانات هتل اهمیت بیشتری پیدا می کند. از جمله هتل های مشهور این شهر می توان به هتل هیلتون بسفر، هتل الیزیوم، هتل لازونی و ... اشاره کرد.

بهترین-هتل-های-استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است و خاصیت دو قاره ای بودن تا حدود زیادی به جذابیت آن می افزاید. این شهر هر سال از گردشگران بسیاری پذیرایی می کند و امکانات تفریحی و رفاهی خوبی را در اختیار آن ها قرار می دهد. پایتخت فرهنگی ترکیه دیدنی های فراوای دارد و برای بهره مند شدن از تمامی امکانات آن، لازم است برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. می توانید پکیج مناسب سلیقه و بودجه خود را انتخاب کنید و سفری هیجان انگیز اما بدون دغدغه و نگرانی را تجربه خواهید کرد. کارشناسان ما نحوه رزرو تور استانبول را برای تان شرح خواهند داد.

منبع : https://www.masirsabz.net



ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : جمعه 30 خرداد 1393برچسب:تور بدروم, تور بدروم تابستان 93,

خدمات تور بدروم شامل بلیط رفت و برگشت با پرواز ایرباس کروندن ، ترانسفر فرودگاهی ، 6 شب اقامت در هتل ، یک گشت شهری ، راهنمای فارسی زبان ، بیمه مسافرتی سامان

 


 

نام هتل درجه هتل هر نفر اتاق دو تخته هر نفر اتاق یک تخته کودک با تخت کودک بدن تخت
ISIS CHARME *4 ALL 1.645.000 1.995.000 1.395.000 1.145.000
NISH BODRUM *4 ALL 1.745.000 2.195.000 1.495.000 1.145.000
ISIS HOTEL *5 UALL 1.995.000 2.595.000 1.595.000 1.145.000
GREEN BEACH *5 ALL 2.195.000 2.795.000 1.695.000 1.145.000
KERVANSARAY *5 UALL 2.595.000 3.095.000 1.595.000 1.145.000
ROYAL ASARLIK *5 UALL 2.695.000 3.245.000 1.795.000 1.145.000
YELKEN *5 UALL 2.695.000 3.245.000 1.795.000 1.145.000
WOW BODRUM *5 UALL 2.795.000 3.595.000 1.995.000 1.145.000
LA BLANCHE *5 UALL 2.795.000 3.595.000 1.995.000 1.145.000
YASMIN *5 UALL 2.895.000 3.895.000 1.995.000 1.145.000
KEFALUKA *5 UALL 3.595.000 4.795.000 2.195.000 1.145.000

 

توضیحات :

تمامی افراد بالای 16 سال باید دارای پاسپورت جداگانه و اعتبار حداقل 6 ماه را داشته باشند.

هزینه تور برای افراد زیر 200.000 تومان میباشد.

کلیه پروازها چارتر و غیر قابل استرداد می باشد.

ارسال کپی پاسپورت و یا اعلام کد ملی جهت بیمه سامان اجباری می باشد.

ساعت رفت 06:45 صبح به وقت ایران و ساعت برگشت 23:50 شب به وقت محلی می باشد.



ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:تور کوش آداسی ,

تور کوش آداسی ترکیه 6 شب و 7 روز

 خدمات تور کوش آداسی ترکیه : بلیط رفت و برگشت هواپیمایی ترکیش - ترانسفر فرودگاهی - راهنمای فارسی زبان – اقامت هتل کوش آداسی به مدت  6 شب و 7 روز

 

کودک 2-6 سال بدون تخت کودک 6-12 سال با تخت SGL DBL درجه هتل
999.000 1.499.000 1.799.000 1.599.000 4* HB

TATLISES

999.000 1.599.000 1.899.000 1.699.000 4* ALL PANORAMAHILL
999.000 1.599.000 1.999.000 1.799.000 4* ALL VERA SANTA MARIA
999.000 1.699.000 2.199.000 1.899.000 5* ALL VISTA HILL
999.000 1.799.000 2.499.000 1.999.000 5* ALL SURMELI
999.000 1.799.000 2.899.000 1.999.000 5* ALL ONYRIA CLAROS
999.000 1.899.000 2.699.000 2.099.000 5* ALL PINE BAY
999.000 1.899.000 2.899.000 2.199.000 5* ALL AQUA FANTASY
999.000 1.999.000 3.099.000 2.299.000 5* ALL FANTASIA
999.000 2.099.000 3.199.000 2.399.000 5* UALL SEA LIGHT

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران تماس حاصل فرمائید .

کوش آداسی یا جزیره پرنده در 71 کیلومتری شهر ستان مرکزی استان آیدین و در نوار ساحلی منطقه اژه قرار گرفته است.

در تور کوش آداسی می توان با کشتی به جزایری که در حاشیه آن وجود دارد و فاصله آن تا ساحل خیلی کم می باشد سفر کرد و از آب دریای مدیترانه در یک روز لذت برد.در کوش آداسی می توان جیپ کرایه کرد و به مناطق اطراف سفر کرد.
یکی از بزرگترین پارکهای آبی اروپا با نام آدالند در شهر تور کوش آداسی می باشد.به مسافرین عزیز توصیه می شود حتماً رافتینگ در پارک آبی آدالند را تجربه کنید. در ساحل و پلاژ آن می توان اسب کرایه کرد و با اسب می توان به داخل دریا رفت.

تمام اماکن دیدنی و بازارهای تور ارزان کوش آداسی توسط لیدرهای مجرب به مسافرین محترم به صورت گشت های آپشنال ارائه می گردد.جهت دریافت بیشتر اطلاعات از تورها و هتل های کوش آداسی به پکیج های زیر مراجعه فرمایید.



ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:تور آنتالیا,

تور آنتالیا 

خدمات تور آنتالیا : پرواز ایرباس اطلس جت - 5 شب اقامت در هتل با صبحانه - نهار - شام - نوشیدنی - ترانسفر فرودگاهی - راهنمای فارسی زبان

 

توضیحات : نرخ کودک زیر 2 سال 150.000 تومان می باشد .

پرواز ها چارتر و غیر قابل استرداد بوده و هتل ها گارانتی می باشد .

 در صورت جا ندادن هتل درخواستی ، هتل مشابه جایگزین میگردد.

نرخ کودک بدون تخت 1.539.000 تومان میباشد . 

ترانسفر فرودگاهی زمینی رایگان از تهران به فرودگاه امام خمینی و برعکس

جهت آگاهی از قیمتها با همکاران ما تماس حاصل فرمائید.



ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : یک شنبه 27 ارديبهشت 1392برچسب:تور ترکیه, تور استانبول,

تور ترکیه  - تور استانبول 4 روزه و 5 روزه و 8 روزه با پرواز آسمان

خدمات تور شامل : رزرواسیون هتل  همراه با صبحانه - ترانسفر فرودگاهی - راهنمای فارسی زبان  - پرواز آسمان رفت و برگشت - یک گشت شهری با ناهار - بیمه مسافرتی

تور استانبول 3 شب و 4 روز

نام هتل درجه آدرس دو نفره یک نفره 6 تا 12 سال
گرند مارک 3* کومکاپی 585/000 700/000 450/000
بکتاش هتل  3* لاللی 630/000 800/000 460/000
آل سیزن 4* فندق زاده 630/000 805/000 475/000
بلک برد 4* شازده باشی 755/000 775/000 610/000
بیوتل هتل 5* کادیکوی 805/000 1/150/000 580/000
استانبول گوتن 5* ینی بوستا 905/000 1/315/000 620/000
تایتانیک 5* بایرام پاشا 930/000 1/350/000 640/000

توضیحات :

1. پروازبا هواپیمایی آسمان و  چارتر و غیر قابل استرداد می باشد .

2. در صورت عدم کانفرم هتل , هتل هم درجه و یا بالاتر ارائه می گردد و مسافر ملزم به پرداخت ما التفاوت می باشد.



ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:ترکیه , درباره ترکیه , ,

درباره تور ترکیه

 

 

تور استانبول تنها شهری در دنیاست که در بین 2 قاره آسیا و اروپا واقع شده و طی هزاران سال پایتخت 3 امپراتوری بزرگ روم ، بیزانس و عثمانی بوده است.

 


اولین منطقه مسکونی که قدمت آن به 6500 سال قبل از میلاد می رسد، در (Chatalhoyuk) چاتال هویوک واقع در شهر ترکیه ،قرار گرفته اند.
 

 

مقبره (هالی کارناس) Halicarnassus در بدروم و معبد(آرتمیس) Artemis الهه ماه و شکار در افس ، که دو اثراز عجایب هفتگانه دنیا می باشد ، در ترکیه قرار گرفته است.

 

اروپایی ها بوسیله ترکها قهوه را شناختند.

 


اولین نقاشی روی دیوار که نمایشگر انفجار آتشفشان نزدیک کوه حسن داغ (Hasandag) می باشد بر روی دیوار خانه (Chatalhoyuk) چاتال هویوک در ترکیه ترسیم شده است.

 

 

اولین سکه در ساردیس ترکیه که پایتخت باستانی پادشاه لیدیا در اواخر قرن 17 قبل از میلاد بوده ، ضرب شده است.
 

 

 گلهای زیبای لاله که امروزه مرکز پرورش آن در هلند است برای اولین بار در سالهای 1500 میلادی از استانبول به وین و از آنجا به هلند برده شده است.


 

 


با ارزشترین فرش ابریشم دنیا در موزه مولانا در قونیه ترکیه قرار دارد و در سفری که مارکوپولو در قرن 13 به قونیه داشته است ، از این فرش به عنوان بهترین و زیباترین فرش دنیا یاد کرده است.

 

 
آخرین روزهای زندگی حضرت مریم در خانه سنگی کوچکی در افس ترکیه سپری گشته و آن خانه امروزه زیارتگاه هزاران مسیحی از سراسر دنیا می باشد.

 

 

 بر اساس نوشته های کتاب مقدس و همچنین نظر باستانشناسان ، کشتی نوح بر فراز کوه آغری در شهر ترکیه فرود آمده است.
 

 

 

 


هفت کلیسای Philadelphia , Sardis, Thyatira, Pergamum, Smyrna, Ephesusو Laodicea که از آنها در کتاب وحی نام برده شده ، در ترکیه واقع شده اند.

 

 

 

کلیسای St.Peter در تور آنتالیا در جنوب ترکیه اولین محل عبادت مسیحیان، غاری بوده است که Peter روحانی در آنجا موعظه می کرده و در سال 1963 پاپ این محل را به عنوان اولین کلیسای جامع به دنیا معرفی کرد. هر ساله در 29 ژوِِئن ، مسیحیان از سراسر جهان برای زیارت به این مکان سفر می کنند. این مکان میزبان زیارتگران مسیحی در سراسر دنیا می باشد.
 

 


آناتولی ،محل تولد تعداد زیادی از شخصیت های افسانه ای چون هومر شاعر ، پادشاه میداس ، هرودوت و St. Paul روحانی بوده است.

 

 

 

St.Nicholas که امروزه به بابا نوئل معروف است ، در منطقه Demre (سواحل دریایی مدیترانه) به دنیا آمده و در آنجا زندگی خود را سپری کرده است. مردم معتقدند تابوتی که در کلیسای St.Nicholas قرار دارد متعلق به بابا نویل می باشد.

 


احمد چلبی ، از اهالی ترکیه ، اولین شخصی بود که در قرن 17 توسط دو بال از برج گالاتا پرواز کرد و در منطقه اوسکودار فرود آمد




ارسال توسط تور ترکیه

كنگره
22.9.2010
سیاحت کنگره
 
ترکیه به عنوان خزینه تاریخ و فرهنگ ، دروازه امکانات هیجان انگیز بشمار میرود. ترکیه در نقطه اتصال اروپا به آسیا مکانی بسیار مجلل برای گنگره ها و گرد هماییها به حساب میآید.
ترکیه با دارا بودن هتلهای لوکس و امکانات برگزاری کنفرانس ، با شهرهایی که دسترسی از همه نقاط جهان به آن براحتی انجام میشود و با مناظر بسیار زیبا و تزیینات عالی جاذبه بسیاری دارد. در کنار این امکانات، با شرایط آب و هوایی مساعد ، دسترسی راحت و هزینه های کم آن امتیاز قابل توجهی بشمار میرود.
ترکیه ، در همسایگی کشورهای اروپا، مقصدی ایدال است. ارتباط مواصلاتی ازمیر، آنتالیا و آنکارا و امکان پروازهای  مستقیم  و دسترسی به استانبول با هواپیمایی ترکیه و سایر شرکتهای هوایی خارجی در کمتر از دو سه ساعت میسر است.
پروازهای روزانه استانبول را به ابالات متحده آمریکا ، خاورمیانه و شهرهای عمده آسیا مرتبط میکند. تورهای شهری و برنامه های تفریحی بصورت کامل ارائه میشود. استانبول با دکورها و تزیینات بی رقیب خود یکی از مقاصد عمده سیاحان در جهان میباشد. ازمیر با خرابه های باستانی و درختان نخلش دروازه منطقه اژه بشمار میرود. کوشاداسی، مارماریس ، بدروم و شهر بندری فتحیه از مکانهای بسیار مناسب برای گرد همایی و همایشهای فشرده است. آنتالیا ، مرسین  و سواحل دریای مدیترانه در تمام طول سال محل استراحت سیاحان و آفتاب درخشان پلاژهای و مکانهای تاریخی آن از مراکز پرجذبه برای زیارت کنندگان است. آنکارا پایتخت ترکیه با هتلها و رستورانهای فوق العاده شیک ، کلیساهای سنگی و شهرهای زیرزمینی، مناظر زیبا  و افسانه ای کاپادوکیه براحتی در دسترس آن است. بورسا نخستین پایتخت دولت عثمانی دارای منظر بدیل ، حمامهای آب معدنی گرم و امکانات اسکی در کوه اولوداغ است.
ترکیه، امروزه برای هر نوع همایش و تور ، کنفرانسهای دارای همه نوع امکانات  میباشد. بطور کلی مهمانوازی ترکها ، غذاها و شرابهایی با کیفیت عالی و امکانات بیحد و حصر گردشگری و تفریح برای برگزاری همه نوع گنگره موفقیت آمیز را تضمین میکند.

 



ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:غارههای ترکیه ,
   

 توريسم با اهداف ديدار از غارها


تركيه نسبت به ديگر كشورهاي دنيا كشور بهشت غار محسوب مي‌شود در اين كشور حدود چهل هزار غار كوچك و بزرگ وجود دارد. غارها از نظر تشكيل شدنشان با در نظر گرفتن ژئولوژيك – ژئومورفولوژيك مهم مي‌باشند. در كشور ما بيشتر اين غارها در غرب كوههاي توروس مياني(موغلا، آنتاليا، اسپارتا، بوردور، قونيه، كارامان ايچل، و آدانا) جاي گرفته اند. طويل ترين غار تركيه به طول 16 كيلومتر در غرب درياچة بيگ شهير بنام غار پنيار اوزو و عميق‌ترين غارها در شمال آنامور در منطقة چوكور پنيار – دودني به عمق 1880 متر در دامنه كوه نامبرده قرار دارد.(F) در كشور ما تحقيقات در مورد غارها از سال 1964 از طرف انجمن تحقيقات غار (MAD) شروع شده است. سپس در سال 1973 با تشكيل كلوپ تحقيقات غار از طرف دانشگاه بوغاز ايچي به تحقيقات ادامه داده و نيز در سال 1979 با تشكيل انجمن تحقيقات ژئولوژي قسمت بزرگي از اين تحقيقات را به عهده گرفته و تا به امروز اين فعاليتها ادامه دارد.

تعداد غارهائي كه تا به امروز از طرف گروههاي تحقيق داخلي و خارجي به ثبت رسيده هشتصد عدد مي باشد.

 

غارهاي آنكارا


غارهائيكه از دورة بيزانس باقي مانده اند

محل : آنكارا شهرستان گودول

اين غارها در استان آنكارا، شهرستان گودول و در كنار نهر كرمير و در منطقه اينونو مي‌باشد.

تخمين زده ميشود كه اين غارهاي تاريخي سطح زميني از دورة بيزانس باقي مانده باشد.در اين غارها كه بصورت كندن دل كوتاه ايجاد شده توسط پله هاي تعبيه شده به طبقات بالا مي‌توان رفت. اين غارها به غارهائيكه در آناتولي در منطقه اورگوپ – گوره‌مه مي‌باشد تشابه دارند. در عين حال اينجا تداعي كننده يك روستائي است كه در مركز آن يك كليسا وجود دارد. بمرور زمان رودخانه كرمير دل كوه را كنده و كوه به چند قسمت تقسيم شده كه بعضي از پله هاي روباز آن يك منظرة تاريخي را بوجود آورده است.

 

 

غارهاي آنتاليا


غار گييك باييري

محل: آنتاليا

در 26 كيلومتري آنتاليا و در روستاي گييك باييري قرار دارد. از سمت غرب آنتاليا و از كنار روستاي چاكرلار مي‌توان به روستاي نامبرده رفت. از مركز روستا تا غار با پاي پياده فقط 5 دقيقه طول مي‌كشد.

خصوصيات: طول غار جمعاً 120 متر مي‌باشد و عميق ترين نقطه آن نسبت به ورود به غار 5/6 متر است. اين غار داراي ارزش توريستي است و فعاليت ها در اين غار ادامه دارد. بطور كلي خشك است و در بعضي از اوقات از نوع غار فعال مي‌باشد.

در ماههاي تابستان تماماً خشك است ولي در فصول باراني غار پر از آب مي‌باشد. دماي غار در ماههاي تابستان خنك‌تر از هواي بيرون غار است. دماي آن در فصل پائيز با هواي بيرون برابر است.



غار كارائين:

محل: آنتاليا

اين غار در 30 كيلومتري شمال غربي آنتاليا و در 6-5 كيلومتري جاده قديمي آنتاليا- بوردور و در داخل مرزهاي روستاي ياغجا مي‌باشد.

خصوصيات: اين غار يكي از بزرگترين غارهاي طبيعي تركيه بشمار مي‌رود ارتفاعش از جلگة تراورتن 150 متر و از سطح دريا 450-430 متر بلندتر است.

اين غار در طول آغاز تاريخ بشريت و در دوران سنگي و در عصر برنز قديمي دوران نئوليتيك و كالكاليتيك مانند اعصار پروتوهيستوريك و در قرن كلاسيك محل مسكن و مأواي انسانها بوده است. نتيجة طبيعي اين موضوع اينست كه غار داراي فرهنگ بسيار طولاني است. اما بيشترين مدت اسكان آن مربوط به دوران پالئوليتيك مي‌باشد. موارد استفادة آن در دوران كلاسيك بيشتر حالت معبد پيدا كرده و در روي ديوارهاي دروني و بيروني آثاري از كتيبه و شمايل ديده ميشود. در نتيجة حفاريهائي كه در اين غار صورت گرفته آثار باستاني بيشتري پيدا گرديده كه اين آثار در موزة آنتاليا و موزة كارائين واقع در نزديكي غار مذكور به نمايش گذاشته شده است.

غار كوجائين:

محل: آنتاليا

اين غار در 45 كيلومتري شمال آنتاليا قرار دارد. به اين غار مي‌توان از جادة آنتاليا- بوردور و از طريق روستاهاي جاميلي كوي- آخرتاش رسيد.

خصوصيات: يكي از بزرگترين غارهاي با دهانه بسيار وسيع و يكپارچه است. در داخل اين غار كه داراي ستونهائي به ارتفاع 60-50 متري است در عين حال داراي يك آب انبار مي‌باشد كه از دوران روم باستان باقي مانده است. عرض دهانه ورودي اين غار 70×35 متر و از دو سالن بزرگ تشكيل شده است

غار كوناك آلتي:

محل: آنتاليا

اين غار در پارك آتاتورك و در سمت ساحلي دريا قرار دارد. از راه زميني نمي‌توان به داخل غار رفت بلكه از راه دريا مي‌توان بدانجا راه يافت.

خصوصيات: اين غار كه از نوع غارهاي افقي است جمعاً 60 متر طول دارد. به علت ارتباط با دريا «غار دريا» نيز محسوب مي‌شود. بطور كلي خشك است و قسمتي از سالن شمالي آن پر از آب است. و در بعضي از قسمتهاي سالن غربي به علت امواج دريا آب وجود دارد.



اين غار دو ورودي دارد يكي از سمت شرق و ديگري از طرف غرب . بلندي ورودي غار از سطح دريا 3 متر مي‌باشد. قسمتي از سقف شرقي به سطح دريا مي‌رسد. سالن شرقي غار تماماً بوسيله صخره پوشيده شده است. قسمتي از سالن غربي بوسيله اجسام آهكي و ستونها پوشيده شده است. مزين بودن دو اطاق كوچك واقع در سالن غربي و قرار گرفتن آن در سمت ساحل ارزش توريستي آن را افزوده است دماي غار نسبت به دماي هواي بيرون تقريباً خنك مي‌باشد.



غار كوچوك ديپ سيز:

محل: آنتاليا

در ادامة جنوب غربي تپة آلاكايا(661متر) به تپه تونك (618 متر) و در جنوب تپه قرار دارد.



خصوصيات: طول اين غار كه از نوع خشك و افقي مي باشد 74 متر و عميق‌ترين نقطه آن نسبت به وروديش 5/27 متر است. غار بعد از ورودي تنگ بطور متوسط با 25 درجه خميدگي به سمت شمال غربي ادامه مي‌يابد. هرچه بسمت آخر غار پيش برويد اجسام آهكي و ستونهاي عمودي بيشتر مي‌شود. اين غار هميشه خشك است چون كه آب در سقف آن قرار دارد. هوايش نسبت به هواي بيرون خنك مي باشد زماني كه دماي هوا در بيرون 20 درجه سانتي گراد است در آخر غار 17 درجه است.

غار پاپاز كاياسي:

محل: آنتاليا

در كنار پله هاي قسمت عقبي باغچة كلوپ شهر آنتاليا كه منتهي به ساحل است قرار دارد.

خصوصيات : همانطوريكه ذكر شد جنب وسط پله هاي منتهي به دريا و به ارتفاع 20 متري از دريا قرار دارد. طول اين غار 149 متر است. در داخل غار هيچ آبي وجود ندارد. توسعه غار متوقف شده است. كف غار بخاطر افتادن سنگ و اجسام آهكي و غيره از سقف آن ناهموار، داراي پستي و بلندي و در بعضي جاها بسيار تنگ شده است. در داخل غار جريان هوا هم وجود ندارد.

غار پاپاز كاياسي تماماً در جهت شمال – جنوب در طول يك شيار تشكيل شده است. تراورتنهاي آنتاليا بطور متوسط به ضخامت 300-250 متر و تماماً كوواترنر بوده احتمالاً متعلق به دوران پله ايستوسن مي‌باشد. ارتفاع اين غار 40 مي‌باشد.

غار يركوپرو:

محل: آنتاليا

خصوصيات : طول اين غار 110 متر مي‌باشد عميق‌ترين نقطه آن نسبت به وروديش 27 متر مي‌باشد. بخاطر ارتباط آن با دريا ميتوان به آن «غار دريا» نيز اطلاق كرد. غار خشك است قسمتي از سالن مرتبط با دريا بوسيله آب دريا پوشيده شده است. دماي غار نسبت به هواي بيرون آن خنك مي‌باشد.

در داخل غار تراورتنهاي آنتاليا وجود دارد و در جهت شرق به غرب در ابتدا طول آن 150 متر است و طوري تشكيل شده كه قسمت سقف آن ريزش كرده است.بخاطر بزرگ بودن اين غار تصميم گرفته شده كه داخل آن به كافه تريا، گازينو و يا رستوران تبديل شود.



غار آلتين بشيك:

محل: آنتاليا، آكسكي

اين غار در شرق روستاي اورونلو از توابع شهرستان آكسكي و بر روي تپة غربي درة عميق ماناوگات قرار دارد. از روستا تا غار با پاي پياده تقريباً يك ساعت طول مي‌كشد. (F)

خصوصيات : طول اين غار 2500 متر و عميق ترين نقطه آن نسبت به ورودي به غار 110 متر مي باشد. اين غار افقي و قسمتي از آن فعال است. بخاطر اينكه بمرور زمان قسمت زيرين و مياني اين غار فعال شده حتي در فصول خشك هم گودالهاي پر از آب در آن ديده مي شود و اما قسمت بالائي آن خشك است هواي غار خيلي رطوبي است و دماي متوسط آن در حدود 18-16 درجه سانتي گراد است. در داخل غار بقاياي حيواني ديده نشده است.

اين غار يكي از زيباترين غارهاي تركيه محسوب مي‌شود. قرار گرفتن جنگلهاي كاج در اطراف آن منظرة زيبايي را تشكيل داده است. غار در منتهي اليه خروجي بسيار طويل و بزرگ سيستم زيرزميني قرار دارد. اين سيستم بزرگ كه آبهاي قزل اووا، كامبوس و سوبوجه را بطرف خود مي‌مكد در غار آلتين بشيك- دودن سويو خاتمه مي يابد. بدينصورت اين سيستم آبي زيرزميني به طول بيش از صد كيلومتر يكي از طويلترين سيستم karst دنياست.

در سطح بالائي اين غار كه آكتيويتة خود را تماماً از دست داده صخره هاي بزرگ جلب توجه مي‌كنند. دويست متر اول از ورودي غار سطح پاييني غار را تشكيل ميدهد و اين قسمت بطور دائم در زير آب قرار دارد. در خاتمة سطح ريزش يك خروجي 40 متري وجود دارد. اين خروجي و ديوارهاي آن را تراورتنهاي بزرگ سفيد پوشانيده است. و همين قسمت زيباترين بخش غار مي‌باشد.

غار گورلييك:

محل: آنتاليا، شهرستان آكسكي

در كنار روستاي Eynir polyesi و در شمال غربي آن و در 12 كيلومتري شهرستان آيدين كنت قرار دارد. بعد از عبور از روستاي باش لار در سمت راست جاده كه فاصلة آن تا جاده 600-500 متر است قرار دارد. اما قرار گرفتن صخره‌هاي بزرگ بر سر راه، رسيدن به اين غار را مشكل كرده است.



خصوصيات : براي ورود به غار در وحلة اول از يك ورودي 25 متري بوسيله پله ها بطرف پائين اسكان پذير است. خصوصاً در فصل بهار به علت جمع شدن آب و قرار داشتن سنگهاي آهكي تيز و برنده در سطح غار پيشروي به كندي و با خطر همراه است. اما در ماه مرداد آبها كم شده تبديل به حوضچه هاي كوچك شد و اسكان پيشروي آسانتر مي‌شود.

غار كوجادودن:

محل: آنتاليا- شهرستان آكسكي

اين غار در جنوب غربي polyesin آكسكي قرار دارد. جادة پاتيكا كه از 4 كيلومتري آكسكي – بوجاك كشلا جدا مي‌شود از كنار اين غار مي‌گذرد.

خصوصيات : اين غار در بعضي جاها بطور افقي ولي كلاً بصورت عمودي تشكيل يافته و با پله هائيكه وجود دارد تا عمق 155 متري ادامه دارد.

اين غار در حوزة آبهاي سطحي آكسكي بر روي شكاف بزرگي كه پوشيده از سنگهاي آهكي است تشكيل شده است. در داخل آن حوضهاي پر از آب وجود دارد.

غار اوروچ دودني:

محل: آنتاليا- شهرستان آكسكي

غار آلتين بشيك – دودن سويو در مسير آبهاي روان زيرزميني قرار دارد.

خصوصيات : طول غار 52 متر است و بوسيلة دره اي كه از قسمت زيرين غار مي‌گذرد مانع سقوط اين غار شده است.

غار ديم (Dim):

محل: آنتاليا- شهرستان آلانيا

در منطقه روستاي كوزكايا و در شرق شهرستان الانيا و در غرب كوه جبيراليس (1691 متر) قرار دارد. در قسمت جلوئي غار ديم و 250 متر پائين تر از آن جاي پيك نيك جالبي وجود دارد كه پوشيده از درختان چنار و تپه هاي داراي درختان سرو و كاج است كه درة ديم نام دارد. از دو مسير مي‌توان به اين غار رفت يعني هم از مسر درة ديم و هم از مسير روستاي يايلالي با پاي پياده. از مسير روستاي يايلالي و از دامنه كوه جبيراليس از كنار كانال آب بصورت پياده در مدت 50 دقيقه ميتوان به اين غار رسيد.

خصوصيات : طول غار 357 متر از نوع غارهاي افقي و خشك مي‌باشد. فقط در قسمت آخر غار آب ساكن بصورت حوض وجود دارد.

غار ديم يكي از زيباترين غارهاي تركيه مي‌باشد به علت داشتن جاي پيك نيك و مناظر زيباي جنگلي براي توريست ها بسيار مناسب است. از طرف مردمان منطقه بخاطر اينكه اين غار قبل از تاريخ و بعد از آن مورد استفاده و اسكان مردم قرار گرفته نام غار گاووريني به آن نهاده اند.



غار بل ديبي (Beldibi)

محل: آنتاليا

اين غار در 40 كيلومتري جاده ساحلي آنتاليا- كمر و كنار خروجي تونل چام داغ قرار گرفته و در اصل يك

 پناهگاه زير صخره است و در منطقه روستائي قرار دارد.

خصوصيات : غاري است بصورت پناهگاه در قسمت ساحلي و به ارتفاع 25 متر از ساحل قرار دارد. اين غار بمرور زمان بوسيله تخريبات طبيعي مثل سيلهاي باران و باد و غيره تقريباً تخريب شده است. بر اثر حفاريهاي انجام شده سنگهاي چخماغ مربوط به دورة پالئولتيك و فرولوتيك بدست آمده است. هم چنين در ديوارة زيرين پناهگاه نقاشيهاي انسان بزكوهي، آهو جلب توجه مي‌كند. توريستهاي بومي و خارجي هميشه مي‌توانند از اين غار ديدار داشته باشند.



غار بويوك ديپ سيز(Buyuk Dipsiz):

محل: آنتاليا

اين غار در غرب بندر آنتاليا در 3 كيلومتري تپة تونك و جنوب تپة آلاكايا (661 متر ) قرار دارد.



خصوصيات : طول غار 40 متر و عمق آن نسبت به ورودي به غار 29 متر است. اين غار خشك مي باشد و دمايش نسبت به هواي بيرون خنك است. در آبان ماه زمانيكه دماي بيرون 20 است دماي غار 17 مي‌باشد. اين غار كه پوشيده از سنگهاي آهكي است مربوط به دورانهاي كرتاسه مي‌باشد. اين غار بعد از ورودي تنگ بطور متوسط با يك خميدگي 25 درجه اي بسمت شمال ادامه مي‌يابد.

غار داملاتاش:

محل: آنتاليا- شهرستان آلانيا

در داخل شهر آلانيا و در ساحل دريا قرار دارد و تا مركز شهر 3 كيلومتر فاصله دارد.



خصوصيات : اين غار كه طول آن 30 كيلومتر است از نوع غار افقي و خشك مي‌باشد. در زميني به مساحت 200 مترمربع قرار دارد. داراي منظرة بي‌نظير و به ارتفاع 15 متر است.

اين غار بخاطر داشتن گاز دي‌اكسيدكربن، رطوبت بالا، دماي پايين و راديوآكتيو براي بيماران آسمي بسيار مفيد مي‌باشد. بدين جهت بيشتر ديداركنندگان اين غار را بيماران آسمي تشكيل ميدهند. تخمين زده مي‌شود كه 15 الي 20 هزار سال پيش از اسلام بوجود آمده باشد.



غار دريا:

محل: آنتاليا

اين غار در ساحل غربي آنتاليا در داخل پارك آتاتورك واقع در بين ساحل دريا و جاده كونيا آلتي قرار دارد.

خصوصيات : طول غار 124 متر و عميق‌ترين نقطه آن نسبت به ورودي به غار 65/35 متر است از نوع غارهاي عمودي است. بخاطر اينكه طرف جنوبي آن در داخل دريا قرار دارد به آن «غار دريا» نيز گفته مي‌شود. غار خشك و فعاليت و توسعة آن متوقف شده است.



بخشي از غار كه در داخل درياست بوسيله آب كم نمك پوشيده شده است. از ديواره هاي غار آب شيرين از شيارها بر روي آب نمكدار مي‌ريزد و با آن مخلوط مي‌شود. در 40 متري غرب ورودي اصلي غار ورودي ديگري قرار دارد. اين غار داراي شياري است كه طول آن يك متر و عرض آن نيم متر مي‌باشد. هواي آن در ماههاي تابستان نسبت به هواي بيرون خنك‌تر است.

غارچيمن ايچي:

محل: آنتاليا- شهرستان آلانيا

اين غار در شرق الانيا و جنوب كوه جبيراليس در نزديكي روستاي شيخ لر قرار دارد. جاده اي به طول 15 كيلومتر از مسير راه قونيه – قاضي پاشا جدا شده و بروستاي شيخ لر مي رسد از اين روستا با پاي پياده مي‌توان تا غار مزبور رسيد. در نزديكي غار آثار تاريخي بجا مانده از روم باستان بچشم مي‌خورد.

خصوصيات : طول غار 10 متر است غير از يك خروجي عمودي تماماً افقي است بعلت اينكه ضخامت سنگهاي آهكي داخل غار كم و در مساحت محدودي قرار دارد بصورت هيدرولوژيك تماماً خشك است. هواي غار نسبت به هواي بيرون آن خنك‌تر است دماي متوسط آن بين 20- 17 مي‌باشد.

اين غار از اطاق هاي كوچك‌ مرتبط به هم و از دو طبقه تشكيل شده است. اين غار كه از آغاز تشكيل آن در سمت شرق، شمال شرق- غرب و جنوب غرب بصورت يك جاي خالي بوده بمرور زمان بوسيله ستونهاي تراورتن به اطاقك هاي كوچك تقسيم شده است. در قسمت نخست چندين اطاقك دارد و تماماً افقي است.

بين طبقه اول و دوم 57 متر فاصله دارد. اين منطقه كه نسبت به ورودي آن10+ متر در بالا قرار دارد از دو اطاق بزرگ تشكيل شده است. اين غار از نظر تراورتن بسيار غني است. اين ستونها كه اطاقها را تشكيل داده‌اند جاي زيادي را اشغال كرده اند. هم چنين ديوارهاي كناري مزين به تراورتنهاي نازك پرده اي مي باشد.

به علت دارا بودن سنگواره و زيبائي و آثار تاريخي در كنار آن يك غار جالب توجه مي‌باشد. چنين استنباط مي‌گردد كه اين غار در دوره هاي تاريخي مورد استفاده قرار گرفته است. بر اثر تحقيقاتي كه در اين غار انجام گرفته هنوز سند يا نوشته اي پيدا نشده است و هم چنين هنوز اين غار براي ديدار توريستها باز نشده است.

غار ماحروم چالي:

محل: آنتاليا- شهرستان ماناوگات

اين غار در شمال شرقي شهرستان ماناوگات در قسمت شرق روستاي گبه جك و در پايين محلة ماحروم چالي قرار دارد. با هر وسيلة نقليه‌اي ميتوان به اين غار رسيد.

خصوصيات : طول غار 157 متر و عميق‌ترين نقطه آن نسبت به ورود به آن 36 متر است.اين غار نيمه افقي و نيمه فعال است. فقط در فصول باراني آب در غار جريان پيدا مي‌كند.در ماههاي تابستان دماي غار 18-16 است.

ژئولوژي – ژئومورفولوژي: اين غار بوسيلة اتصالي كه بين فرماسيون ماحمودلار و جبيرايس بوجود آمده تشكيل شده است. اين غار در داخل سنگهاي آهكي دولوميتيك و روي طبقة ميكاشيت و متناسب با تماس هر دو طبقه به سمت جنوب 15 درجه فرو مي‌رود.

غار پي نير دليگي (Peynirdeligi):

محل : آنتاليا، شهرستان كمر

در منطقه ييلاقي گدلمه قرار دارد. از شهرستان كمر آنتاليا جاده اي وجود دارد كه با هر نوع وسيلة نقليه اي به ييلاق گدلمه مي‌توان رفت. از مركز روستا تا غار 4 دقيقه راه است. در 65 كيلومتري شمال غار ديوار و آثار باقي مانده از دوران بيزانس وجود دارد.


خصوصيات : طول غار 74 متر و عميق ترين نقطه آن 19 متر مي‌باشد. خشك و از نوع غارهاي عمودي است.

بخش بزرگي از غار خشك است. فقط در آخر غار و در عميق ترين نقطه اش حوضچة كوچكي پر از آب وجود دارد. دماي غار در پائيز 17 است. به علت اينكه ورودي غار بزرگ مي‌باشد دماي آن در ارتباط با هواي بيرون متغير است.

در داخل غار ستونهائي بوجود آمده است. زيبائيها طبيعي اطراف غار و محلهاي تاريخي واقع در آن منطقه زيبايي خاصي به آن بخشيده است.

غار تيلكي لر:

محل: آنتاليا: شهرستان ماناوگات و در منطقه سد اويماپينار قرار دارد.


خصوصيات : بصورت افقي توسعه پيدا كرده يك غار فعال است طول آن 7 كيلومتر در ماههاي بهار سطح آب غار بيشتر مي شود.

غار بر اثر تحقيقات در مورد غار و سد پيدا شده است. بخاطر اينكه در داخل كونگلومرا توسعه يافته اين موضوع به غار يك ارزش علمي داده است.

غار آصلانلي:

محل: آنتاليا، شهرستان ماناوگات

براي رفتن به غار اصلانلي كه در منطقه ييلاقي روستاي كرازلي قرار دارد در 3 كيلومتري جاده كرازلي – كوش آداسي و در منطقه دره بوغازي بايد از وسيله نقليه پيدا شويد و با پاي پياده در مدت نيم ساعت مي‌توان به غار رسيد.

خصوصيات : طول غار 110 متر مي‌باشد بخشي از غار افقي و بخشي ديگر عمودي است. غار خشك است. دمايش در آبانماه 18 مي‌باشد.

اين غار در داخل سنگهاي مرمري دوران مززوئيك و بر روي يك شكاف عميق زمين بوجود آمده است. غار بعد از 6 متر رفتن به پائين آن در يك سمت شرق – غرب در طول يك شكاف بزرگ زمين و 26 درجه به سمت شرق انحنا پيدا مي‌كند. بعد از 40 متر عرض آن بيشتر مي‌شود و سقف آن يك منظرة منحني شكل بخود مي‌گيرد. سقف سالن از گل پوشيده شده و نيز پوشيده از صخره‌اي است كه به داخل آن ريزش كرده است.

در ستونهاي ديوارها تراورتنهاي پرچم تشكيل شده است شكل يك ستون آويزان بخاطر تشابهش به يك شير به اين اسم نامگذاري شده است.

«غارهاي آيدين»


غار كاراجا:

محل: آيدين، شهرستان كوش آداسي

خصوصيات : يك غار غيرفعال مي‌باشد. و بخاطر همين علت آب جاري در آن جريان ندارد. فقط چكه هاي آب از شيارها بر روي كف غار مي‌ريزد و در داخل غار حوضچه‌هاي كوچك از سنگهاي تراورتن وجود دارد. در داخل غار حركت جريان هوا مطرح نيست و رطوبت داخل غار نسبت به بخشهاي ورودي آن بيشتر خود را نمايان مي‌سازد.

غار سيرت لانيني (Sirtlanini)

محل: آيدين، شهرستان كاراجاسو:

اين غار در شهرستان كاراجاسو بين روستاهاي يوكاري چاماراسي و نارگديك قرار دارد از هر دو روستا مي‌توان به غار رفت. با پاي پياده از روستاي نارگديك در مدت 25-20 دقيقه مي‌توان به غار رسيد. از غار نزديك خرابه هاي مشهور (Afrodisias) مي‌باشد.

خصوصيات : طول غار 348 متر(سالن اصلي 147 متر) و عميق ترين نقطه آن 32 متر مي‌باشد. يك غار افقي و خشك است.

غار از يك ورودي تنگ شروع مي‌شود بعد از طي 5-4 متر به محل اصلي غار مي‌رسيد.سالنها مرتبط به هم تشكيل شده و ستونهاي اصلي آنها را به 6-5 قسمت تقسيم مي‌كند.اطاقهاي مرتبط به سالن با ستونها مزين است. در زماني كه هواي بيرون 28 و رطوبت نسبي آن 44 درصد باشد دماي غار 17 و مقدار رطوبت آن نيز 85% مي‌باشد.

غارهاي بارتين


غارگورجواولوك (Gurcuoluk)

محل: بارتين، شهرستان آماسرا:

اين غار در 32 كيلومتري بارتين و در محله اوواجيك روستاي كاراكاچاك قرار دارد. در مسير راه چاكراز – بوزكوي و بعد از عبور از محلة كوناك لار روستاي كاراكاچاك در مسير اوواجيك به سمت جنوب كه در بعضي از قسمتها در مسير جنگلي و از كوره راههائي به طول 4-3 كيلومتر با پاي پياده مي‌توان به غار رسيد.

خصوصيات : اين غار كه به شكل مثلث مي‌باشد بعد از ورودي اصلي داراي يك اطاق مياني به ارتفاع 3-2 متر به طول 5-4 متر و به عرض 4-3 متر و در اطراف آن تقريباً 20-15 اطاق وجود دارد. اولين اطاق به ابعاد 7×6 متر با آويزه هاي رنگارنگ مزين است. در شمال و شمال شرق اين قسمت باز هم اطاقهاي كوچك و بزرگ با آويزه هاي رنگارنگ مزين است.از يكي از اين اطاقها مي‌توان به قسمتهاي بالا رفت و از دريچة باريكي كه فقط يك نفر مي‌تواند از آن خارج شود مي‌توان به خارج غار راه پيدا كرد.

دماي داخل غار خيلي پايين است. در هنگام ديدار از درون غار بخوبي مي‌توان وجود گاز دي‌اكسيد كربن را احساس كرد و اين موضوع شايد كمي مشكلاتي بوجود آورد. اين غار با داشتن اين خصوصيات براي بيماران آسمي بسيار مفيد مي‌باشد.

غارهاي استان بوردور


غار اين سويو (insuyu)

محل: بوردور

اين غار در 13 كيلومتري جاده بوردور- آنتاليا و در 900 متري شرق اين جاده در روستاي مانديرا قرار دارد.

خصوصيات : طول غار 597 متر و از نوع افقي و خشك مي‌باشد. از آنجائيكه به سهولت مي‌توان به اين غار دسترسي پيدا كرد. يكي از غارهاي تركيه است كه توريستهاي بسياري از آن ديدن مي‌كنند.

با توجه به طرز تشكيل آويزه ها كه از سنگ آهكها بطور مختلفي بوجود آمده تخمين زده مي شود كه اين غار هزاران سال قبل بوجود آمده است. در داخل غار ناهمواري و پستي بلنديهاي بسياري به دهليزها راه دارند. هم چنين در داخل غار 9 تالاب كوچك و بزرگ وجود دارد. (F)

در داخل غار هواي خنك و تميزي جريان دارد. بخشي از آبهاي غار براي بيماريهاي ديابت و معده مفيد مي‌باشد. در كنار غار يك مهمان پذير ساخته شده است.

غارهاي بورسا


غار آيواايني (ayvaini)

محل: بورسا

اين غار در روستاي آيوا از توابع استان بورسا قرار دارد.

خصوصيات : غير از قسمت ورودي، يك غار افقي است. اين غار دو ورودي دارد. كه از يك ورودي وارد و از ورودي ديگر خارج مي‌شويد. در كنار ورودي غار محلي است كه 17 متر به طرف پائين راه دارد. حوض و يا تالاب زيادي در اين غار وجود دارد. در ماههاي بهار عليرغم اينكه سطح آب بالا مي‌آيد اما در اين غار عمق آب كم است و به آساني مي‌توان از آن عبور كرد. (F)

غار اويلات (oylat)

محل: بورسا، شهرستان اينه گول- روستاي حيلميه

اين غار در مسير جاده بورسا- آنكارا و 17 كيلومتري آب گرم اويلات و يك كيلومتري روستاي حيلميه قرار دارد.

خصوصيات : طول غار 665 متر و از دو بخش اصلي تشكيل شده است. بخش اول كه ورودي بسيار تنگ دارد از ورودي تا محل نشست ادامه دارد. داخل آن اشكال ديگ شكل و حوضها ديده ميشود. بخش دوم از يك سالن بزرگ تشكيل شده داراي صخره‌ها، ستونها و آويزه هاي بزرگي را در خود جاي داده است.

دما در جلوي غار رطوبت 47%، دماي ورودي 19 رطوبت 55% در سالن تنگ دما 17 رطوبت 78 درصد و در سالنهاي نشست كرده دما 14 و رطوبت 90 درصد مي‌باشد.

غارهاي دنيزلي


غاركاكليك (kaklik)

محل: دنیزلی

اين غار در مسير جادة دنيزلي – آفيون – آنكارا، در 30 كيلومتري مركز استان دنيزلي در 45 كيلومتري پاموك قلعه كه از طرف سازمان فرهنگي يونسكو به ثبت رسيده در گذرگاه راه فرودگاه بين المللي چارداك در روستاي كاك ليك از توابع شهرستان هوناز قرار دارد.

خصوصيات : اين غار كه در نتيجة نشست يك درة بزرگ زيرزميني بوجود آمده فوق العاده جالب و جذاب مي‌باشد. در داخل غار كه بشكل گودال درآمده مجموعه‌اي از ستونهاي تراورتن موجود است. اين تراورتنها كه به شكل تراورتن هاي پاموك كاله مي‌باشد در نتيجة ريزش آبهاي چشمة حيدربابا به صورت آبشار به غار تشكيل يافته اند. توسعة اين تراورتن ها كه بصورت پلكاني از چندين حوض بوجود آمده اند ادامه دارد. هم چنين جريان آب كه به شكل آبشارهاي بسيار كوچك از ديوارهاي شمالي غار جريان دارد در بعضي جاها تراورتن هاي ديواري تشكيل داده اند. ورودي اين غار بزرگ و عريض است به همين جهت اشعة آفتاب به قسمت بزرگي از غار مي‌تابد. به همين دليل در ديوارهاي غار جلبك ها و نيلوفرهاي كوچك روئيده اند.اين رنگهاي مختلف كه در غار بوسيلة اين گياهان و نور آفتاب تشكيل ميشود جلوه و منظرة زيبائي در غار بوجود آورده اند.

اين غار مزين به آويزه هاي سنگي و آهكي است كه از نظر زيبائي بي‌نظير است. در داخل غار بمقدار زيادي آب گرم معدني وجود دارد. اين آب كه براق، بي رنگ و با بوي گوگرد همراه است براي بسياري از امراض پوستي مفيد مي‌باشد.

غارهاي اسكي شهير


غار ساري كايا

محل: استان اسكي شهي، شهرستان ميحاليج چيك، روستاي يالين كايا جادة بويودوز- ساسا- يالين كايا از جادة اسكي شهير- ميحاليج چيك جدا شده به روستاي يالين كايا مي‌رسد. به اين غار از مسير روستاي يالين كايا و درة عميق و باريك و پرپيچ و خم دميا در مدت يك ساعت با پاي پياده مي‌توان رسيد.

خصوصيات : طول غار 591 متر و داراي دو ورودي است و از سه طبقه مرتبط به هم تشكيل يافته است. سقف غار از شن و ماسه و پاره سنگ پوشيده شده طبقة زيرين داراي رطوبت زياد و داراي سنگهاي آهكي به شكل آويزان مي‌باشد . حوضهائي از جنس سنگهاي آهكي برنگهاي سياه و قهوه‌اي است. طبقات بالا به شكل فسيل مي‌باشد از نظر سنگهاي آهكي غني نيست.

هواي غار سرد و رطوبي است طبقة بالا با دماي 13 درجه سانتي‌گراد و رطوبت 80 درصد ولي دماي طبقة پائين 10 درجه و با رطوبت 90 درصد مي‌باشد.اين غار در دوره هاي تاريخي و (prehistoric) از طرف انسانها مورد استفاده قرار گرفته است زيرا كه در اين غار بقاياي سنگ چخماغ، سراميك، آجر و استخوانهاي انسان پيدا شده است.

غار يلين اوستو (yelinustu)

محل: اسكي شهير، شهرستان گون يوزو منطقة كايا كنت

اين غار در جنوب شرقي كوههاي سيوري حصار كه بين رودخانه گون يوزو ساكاريا و سيوري حصار مي باشد قرار دارد. از جادة آنكارا- اسكي شهير و يا آنكارا- پولاتلي به منطقه كاياكنت مي‌توان رفت. اين غار در نزديكي منطقة كاياكنت قرار دارد.

خصوصيات : طول غار 420 متر است. عميق ترين نقطه آن 90 متر مي باشد اين غار از دو قسمت تشكيل شده از سمت راست ورودي از محل باريكي عبور كرده به بخش ديگري مي‌توان رفت. داخل سالن پوشيده از صخره هاي بزرگ با سنگهاي آهكي است. از اين سالن با همان خصوصيات به دو سالن ديگر مي‌توان عبور كرد.

اين غار غير از فصل باران در تمام سال خشك است. در دوران قديم اين آبها را در آب انبارها و حوضهاي ساخته شده نگه ميداشته‌اند دماي داخل غار بطور متوسط 20 و رطوبت آن نيز 70 درصد است.

اين غار نيز مثل غار يليني مورد استفاده انسانهاي اوليه قرار گرفته بطوريكه اشكال و بقاياي ديگر مؤيد اين مسئله مي‌باشد.

غار يليني (yelini):

محل : اسكي شهير، شهرستان گون يوزو منطقة كاياكنت:

اين غار در جنوب غار يلين اوستو و در جنوب شرقي كوههاي سيوري حصار كه در امتداد رود ساكاريا و منطقه گون يوزست قرار دارد. به اين غار از طريق جادة آنكارا- اسكي شهير و يا آنكارا- پولاتلي- يوناك مي‌توان رسيد.

خصوصيات : طول غار 271 متر و عميق ترين نقطه آن 26 متر است. اين غار كه بوسيله صخره هائي از سنگ آهك به چند سالن و اطاق تقسيم شده پوشيده از زيباترين سنگهاي آويزان است. بطور كلي از نقطه ورودي به سمت آخر غار دما كمتر و رطوبت بيشتر مي‌شود. دماي ورودي 5/25 و رطوبت آن 45 درصد است. دماي سالن آخري 1/16 و رطوبت آن نيز 5/79 درصد است.

خصوصيات اين غار شبيه غار يلين اوستو مي‌باشد بطوريكه اين غار در دورانهاي بسياري مورد استفاده انسانها قرار گرفته است و اشكال و بقاياي آثار موجود در آن مؤيد اين موضوع است. در جلوي غار تپه اي قرار دارد كه در اين تپه سنگ چخماغ تراشه، تبر و نوك نيزه پيدا شده است. در خاكهاي ورودي آلات مختلف از جمله استخوان، قطعات ظروف گلي پيدا شده است. در سالن غار نيز حوضهائي به عمق 2 متر و آب انبار ساخته شده از آجر ديده مي‌شود.


غارهاي الازيغ


غار بوزولوك:

محل: الازیغ

اين غار واقع در الازيغ در 12 كيلومتري اين شهر و در شمال شرقي منطقة تاريخي هاربوت قرار گرفته است و در كنار تپه مشرف به درياچة سد كبان قرار دارد.

خصوصيات : اين غار به دليل بافت ژئومورفولوژيك آن و شرايط سير كولاسيون هوا در ماههاي تابستان بصورت استلاگتيت توليد يخ مي‌كند و برعكس اين مسئله در زمستان يخ تشكيل نشده و هواي آن گرم مي‌شود. مردمان منطقه مفيد بودن يخ تشكيل شده در غار را براي بعضي بيماريها اظهار ميدارند. احتمالاً طرز تشكيل اين غار به اين صورت بوده است كه در منطقه نشست بسيار بزرگي رخ داده و صخره هاي اطراف رويهم انباشته شده اند كه موجب بوجود آمدن اين غار شده است. اطراف غار براي درختكاري و تفرجگاه بسيار مناسب مي‌باشد.

تاريخ تشكيل غار مزبور احتمالاً قديمي تر از تاريخ هارپوت مي باشد.


غارهاي گوموش خانه


غار كاراجاي گوموش خانه

شهر گوموش خانه در مسير جادة ابريشم و در مسير راه چين – طرابوزان قرار دارد كه محل اتصال تاريخ با طبيعت و افسانه با حقيقت است. بخاطر داشتن معادن نقره نام گوموش خانه را بخود گرفته است.اين شهر از دورانهاي ما قبل تاريخ مركز قومي بوده است و 3000 سال قبل از ميلاد تأسيس شده است.

اين شهر در منطقه شرق درياي سياه و مسافت آن تا دريا حدود يكصد كيلومتر است. در شرق گوموش خانه شهرستان بايبورد در غرب آن شهر گيره سون و در شمال آن شهر طرابوزان قرار دارد و از جنوب توسط استان ارزينجان محدود شده است. دو منطقه شهر گوموش خانه از سطح دريا 1153 متر ارتفاع دارد. در دو طرف رودخانة هامشيت در امتداد و مسير يك دره قرار گرفته است. مساحت استان گوموش خانه 6437 كيلومتر مربع است و داراي 6 شهرستان مي‌باشد. از نظر معادن بخصوص معدن طلا و نقره بسيار غني است.

گوموش خانه با داشتن غار، مراكز اسكي، ييلاقات، آبشارها، محل دفنيه، منطقه‌اي فوق العاده بكر و پتانسيل مناسبي براي توريسم بشمار مي‌رود.

غار كاراجا: عليرغم اينكه اين غار از طرف مردم منطقه شناخته شده است از نظر علمي تحقيقاتي كه در سال 1990-1983 توسط يك مهندس زمين شناس انجام گرفته براي ديدار توريست مناسب تشخيص داده شده است.

در رابطه با فعاليتهاي علمي مربوط به غار كاراجا پروفسور رمزي ديلك و اكيپ تحت امرا و از دانشگاه فني قره دنيز فعاليت گسترده اي را انجام داده اند.نتيجة اين تحقيقات علمي، موضوع به ادارة كل توريسم اطلاع و بعد از ثبت آن در سال 1996 در خدمت توريسم قرار گرفته است.



محل كشف و راه رسيدن به آن:

همانطوريكه ميدانيد غارها محل زندگي و اسكان ان

ارسال توسط تور ترکیه

تورهای زمستانی ترکیه - تور ترکیه

مركز تور اسكي ترکیه در محدوده استان آغري در منطقه آناتولي شرقي و در 18 كيلومتري مركز شهر آغري و بر روي كوه بوبي ساخته شده است.
راه ارتباطي : از تور استانبول و تور آنكارا در روزها يعني پرواز هوايي وجود دارد . راه ارتباطي كه در 18 كيلومتري مركز شهر قرار دارد به وسيله وسائط نقليه خصوصي انجام مي گيرد .
 
موقعيت جغرافيايي : در مركز اسكي كه داراي آب و هواي زمستاني و برفي است بهترين زمان براي اسكي بين ماههاي دسامبر الي آوريل مي باشد . در مركز كه مملو از مراتع آلپين است ارتفاع برف در فصل اسكي 2-1 متر مي شود .  
پذيرايي و ساير خدمات : خانه اسكي متعلق به اداره ويژه استان مورد بهره برداري قرار گرفته است . در اين مركز يك كافه تريا با ظرفيت 60 نفر وجود دارد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
در مركز اسكي يك تله فريك با ظرفيت 600 نفر در ساعت و به طول 1227 متر وجود دارد . همچنين در 45 كيلومتري آغري و در 4 كيلومتري الشكيرت يك مكان براي سورتمه سواري با سورتمه هاي 4 نفره ساخته شده است . طول اين تاسيسات 1650 متر و ظرفيت آن 1000 نفر در ساعت مي باشد .
 

 

مركز اسكي الما داغ در محدوده استان آنكارا و در دامنه شماي الما داغ قرار دارد . يكي از امتيازات آن نيز نزديكي آن به مركز شهر است .
                                                               
راه ارتباطي : در 18 كيلومتري تور آنكارا قرار دارد . از مركز شهر مي توان به وسيله وسائط نقليه دانشگاه و نيز وسائط نقليه خصوصي به مركز اسكي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي :
مركز اسكي در دامنه شمالي الما داغ و در بين ارتفاعات 1800 - 1500 متري قرار دارد . پيستها بدون درخت و با مراتع آلپين پوشيده شده است .
در اين مركز كه داراي آب و هواي برفي و زمستاني است ، ارتفاع برف در ماههاي ژانويه - مارچ حدود 60 - 30 سانتي متر است .
پذيرايي و ساير خدمات : خانه اسكي متعلق به دانشگاه صنعتي خاورميانه ، دانشگاه حاجت تپه ، دانشگاه آنكارا و اداره كل ورزش و جوانان و نيز هتل توربان متعلق به وزارت گردشگري و دو رستوران خصوصي وجود دارد. در اين تاسيسات استخر سرپوشيده شنا ، سونا ، ديسكوتك ، و رستوران وجود دارد . تاسيسات تله فريك متعلق به نيروي هوايي ، وسيله نقليه برفي و كافه تريا نيز مورد بهره برداري قرار گرفته است.  
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
يك تله فريك با ظرفيت 720 نفر در ساعت و به طول 548 متر وجود دارد . پيست از نوع متوسط و راحت است .
 
تور آنتالیا - ساكلي كنت :

 


 

در منطقه آنتاليا در غرب شهر تور آنتاليا و بر روي كوههاي بيداغي و در فاصله 50 كيلومتري شمال غربي آنتاليا قرار دارد . به واسطه نزديكي با آنتاليا يكي از مناطق نادري است كه مي توان در يك روز دو نوع آب و هواي متفاوت را تجربه كرد .
 
راه ارتباطي : فاصله آن تا شهر آنتاليا 50 كيلومتر است به غير 8-7 كيلومتر انتهايي مابقي راه آسفالت است. به وسيله وسائط نقليه شخصي ، اتوبوسهاي توريستي و تاكسي نيز قابل رفت و آمد است . فاصله زماني آن 5/1 ساعت است .
 
موقعيت جغرافيايي : در مركز اسكي كوه باكيرلي كه در ارتفاع 2747 متري قرار دارد وسعت پيست حدود 2300 - 2000 متر است . فصل اسكي نيز با توجه به بارش 3-2 ماه و ارتفاع برف 100- 50 سانتي متر است .  آب و هواي آن زمستاني است .
 
پذيرايي و ساير خدمات : ظرفيت متلهاي باكيرلي و ساكلي خان 100 تخت است . يك رستوران 80 نفره و كافه تريا نيز وجود دارد.
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
دو تله فريك با ظرفيتهاي 240 و 340 نفر در ساعت و به طولهاي 600 و 800 متر وجود دارد . طول پيست آن 3 كيلومتر است .
 
تلفن مركزي : 4461136/4461326 ( 242-0090 )
 
بينگول - يول آچتي

 


 

مركز اسكي در منطقه آناتولي شرقي و در محدوده استان بينگول قرار دارد و فاصله آن تا مركز شهر 25 كيلومتر است .
راه ارتباطي : به بينگول كه در فاصله 1313 كيلومتري استانبول و 916 كيلومتري آنكارا قرار دارد همه روزه از استانهاي مختلف سفرهاي منظم اتوبوسراني برقرار مي باشد. به مركز اسكي نيز با وسائط نقليه خصوصي رفت و آمد مي شود .
 
موقعيت جغرافيايي : در مركز اسكي كه داراي آب و هواي زمستاني است فصل اسكي در بين ماههاي دسامبر الي مارچ مي باشد .
پذيرايي و ساير خدمات :
در اين مركز يك خانه اسكي به ظرفيت 50 تخت وجود دارد . براي خدمات بهداشتي و ساير خدمات مي توان از امكانات مركز شهر بينگول استفاده نمود .
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
در اين مركز يك تله فريك با ظرفيت 50 نفر در ساعت به طول 925 متر وجود دارد . طول پيست 1000 متر بوده مسيرهايي براي اسكي بازان حرفه اي و آماتور وجود دارد.
ايستگاه پاييني در ارتفاع 1651 متري و ايستگاه بالايي در ارتفاع 1890 متري قرار دارد. شيب متوسط آن 25% است .
 
بيتليس - مركز :

 


 

در منطقه آناتولي شرقي بر روي جاده دياربكر - وان - تاتوان و در فاصله 25 كيلومتري جنوب شرقي درياچه وان قرار دارد . اين مكان يكي از اقامتگاههاي مناسب براي ورزشهاي زمستاني است . مراكز اسكي در داخل شهر است .
راه ارتباطي : به اين شهر كه فاصله آن تا استانبول 1504 تا آنكارا 1100 و تا ازمير 1465 كيلومتر است همه روزه از استانهاي مختلف سفرهاي اتوبوسراني منظمي برقرار مي باشد. همچنين مي توان از فرودگاه موش در فاصله 85 كيلومتري و فرودگاه وان در فاصله 160 كيلومتري استفاده نمود .
 
موقعيت جغرافيايي :
در اين مركز اسكي كه داراي آب و هواي زمستاني و معتدل است فصل اسكي از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه مي يابد . شهر بيتليس و اطراف آن در فصل زمستان شاهد بارش دائمي برف است . ارتفاع برف 200- 100 سانتي متر است .
 
مراكز اسكي در بخشهاي شرقي و غربي مركز شهر قرار دارد . كوههاي ديده بان ( 1821 متر ) و ساپگور در شرق و كوههاي آلتين كالبور در غرب به عنوان مراكز اسكي مورد استفاده قرار مي گيرد .
 
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي يك خانه اسكي وجود دارد . براي پذيرايي و ساير خدمات مي بايد از امكانات مركز شهر استفاده نمود .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي : تاسيسات اسكي در كوههاي آلتين كالبور واقع در غرب شهر قرار دارد و داراي يك تله فريك با ظرفيت 720 تور در ساعت و به طول 726 متر مي باشد . اين پيستها از نوع متوسط و مشكل مي باشند .
 
بولو - كارتال كايا :

 


 

مركز اسكي كارتال كايا در منطقه درياي سياه غربي و در جنوب شرقي مركز استان بولو و بر روي كوههاي كور اوغلو قرار دارد . اين مركز داراي شرايط بسيار مناسبي براي اسكي آلپ ، اسكي تور و دو با اسكي مي باشد .
 
راه ارتباطي : اين مركز در فاصله 45 كيلومتري مركز شهر بولو و 28 كيلومتري جاده آنكارا قرار دارد . فاصله زميني بولو به فرودگاه آنكارا 220 كيلومتر و تا فرودگاه استانبول 275 كيلومتر است .
اين فاصله با وسايل نقليه شخصي و يا اتوبوس از نظر زميني 45 دقيقه است و فاصله مركز شهر تا مركز اسكي 45 دقيقه است . اتوبوس و ميني بوس براي تردد وجود دارد. همچنين براي بسياري از مسافرين هتلها نيز سرويسي برقرار مي شود .  
موقعيت جغرافيايي : مركز اسكي در بين ارتفاعات 2200- 1850 متري قرار دارد . منطقه داراي يك آب و هواي معتدل است و مركز اسكي كارتال كايا و حومه آن داراي پوشش جنگلي است . جهت باد نيز غرب به شمال غربي است .
 
مناسب ترين زمان براي اسكي فاصله بين 20 دسامبر الي 20 مارچ مي باشد . در شرايط عادي زمستاني ارتفاع برف به 3 متر مي رسد . در آغاز فصل برف گردي و در انتها فصل برف آب دار ديده مي شود .  
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي كارتال كايا 2 مركز اقامتگاهي با ظرفيت 1005 تخت وجود دارد . هتل ها داراي رستوران ، استخر ، ديسكو ، بار و سالن پذيرايي مي باشد . همچنين امكان استفاده از مربي و وسايل اسكي وجود دارد.  
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
اين مركز با دو تله فريك ، 6 تلكسي و 3 Baby Lift و جمعا" 11 تاسيسات مكانيكي داراي ظرفيتي برابر 6000 تور در ساعت مي باشد . طول كلي 12 پيست بالغ بر 20 كيلومتر است .
 
 
بورسا- اولو داغ

 


 

اولو داغ كه در 36 كيلومتري جنوب بورسا قرار دارد مهمترين مركز ورزشهاي زمستاني كشور است . اولو داغ كه در سال 1961 به عنوان پارك ملي اعلام شده است نه تنها از نظر توريزم زمستاني بلكه در تابستانها نيز از نظر مكان مناسبي براي كمپ ، Treeking و پيك نيك هاي روزانه نيز مورد توجه بسيار است . اولو داغ كه در دوران آنتيك بنام Olympos Misios ناميده مي شد در ميتولوژي نيز به عنوان محل مشاهده جنگ ترويا از سوي خدايان شناخته شده است .
                             
مركز اسكي اولو داغ از دو منطقه به نامهاي منطقه 1 و منطقه 2 اسكي تشكيل يافته است . منطقه شماره 1 كليه سرمايه گذاريهاي خود را به پايان رسانيده است . در منطقه شماره 2 كه در سال 1986 به عنوان مركز توريستي اعلام گرديده 11 مركز اقامتگاهي با ظرفيت 3300 تخت وجود دارد .
 
مركز اسكي اولو داغ با ديسپلين شمالي و آلپ داراي شرايط جغرافيايي بسيار مناسبي براي اسكي تور و اسكي هليكوپتري مي باشد . علاوه بر اسكي امكاناتي نظير اسنو بورد ، بيگ فوت ، پاتيتاژ ، موتورسواري روي برف نيز وجود دارد .
 
راه ارتباطي : به پارك ملي اولوداغ هم از طريق جاده زميني و هم از طريق تلكسي مي توان رفت و آمد نمود . مركز اسكي در فاصله 40 كيلومتري شهر و در 60 كيلومتري فرودگاه مي باشد .
 
جاده اولوداغ از مركز شهر تا ورودي پارك ملي 22 كيلومتر و فاصله پارك ملي تا هتلها 12 كيلومتر است . چنانچه با وسيله نقليه شخصي مسافرت مي نماييد از بورسا مي توان از جاده چكيرگه به عنوان مناسب ترين راه استفاده نمود . در ماههاي زمستان اتومبيل ها مي بايد به زنجير چرخ مجهز باشند . در ميان راه اماكني جهت خريد و يا اجاره زنجير چرخ وجود دارد .
 
به ويژه در فصل زمستان در هر ساعت از روز از مركز شهر بورسا مي توان براي رفتن به اولوداغ ميني بوس يافت . فاصله زماني تا پيست اسكي 5/1 ساعت است .                                    
با تلكسي نيز مي توان به اولوداغ رفت . 2 خط در فاصله بين بورسا و كادي يايلا و 2 خط نيز در فاصله بين كادي يايلا به ساري آلان وجود دارد . در هر خط يك كابيني با ظرفيت 30 نفر فعاليت مي كند . ليكن حمل وسايل اسكي با تلكسي ممنوع مي باشد . تلكسي از بورسا در هر 20 دقيقه يكبار حركت مي كند . تلكسي ابتدا به كادي يايلا صعود مي كند و پس از تعويض كابين به ساري آلان مي رود . طول اين سفر حدود 25 دقيقه است . در اينجا براي رفتن به هتل ها ميني بوس وجود دارد . فاصله ساري آلان تا هتل ها 7 كيلومتر است . در تابستانها همچنين مي توان از ساري آلان به چوپان كايا ( 1750 متر ) با تلكسي تردد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : اولوداغ با ارتفاع 2543 متر مرتفع ترين كوه آناتولي غربي است . اطراف آن با جنگل پوشيده شده است . منطقه اولوداغ بر روي منطقه آب و هوايي معتدل قرار دارد . جهت باد نيز جنوب غربي به جنوب مي باشد .
 
پيست اسكي در بين ارتفاعات 2543 - 1750 متري قرار دارد . مناسب ترين زمان براي اسكي 20 دسامبر الي 20 مارچ مي باشد . ارتفاع برف در شرايط عادي زمستاني به 3 متر مي رسد . در آغاز فصل برف گردي و در انتهاي فصل نيز برف آب دار ديده مي شود .
 
پذيرايي و ساير خدمات :
در اين مركز 12 اقامتگاه دولتي و 15 اقامتگاه خصوصي جمعا" 27 اقامتگاه با ظرفيتي بالغ بر 3000 تخت وجود دارد . مراكز خريد و فروش ، اماكن تفريحي و خورد و خوراك و مراكز بهداشتي از ديگر امكانات اين مركز مي باشد . همچنين مراكزي جهت فروش و اجاره وسايل اسكي وجود دارد . در اين مركز مربي اسكي نيز آماده خدمت رساني مي باشد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
در منطقه هتلها 7 تلكسي و 8 تله فريك با ظرفيت 11000 نفر در ساعت وجود دارد . تعداد پيستهاي موجود نز 13 پيست مي باشد .
 
الازيغ - سيوريجه خزر بابا

 


 

در استان الازيغ در محدوده شهرستان سوريجه و بر روي كوههاي خزربابا  قرار دارد . مركز اسكي آن در سال 1992 مورد بهره برداري قرار گرفته و هم اكنون در مرحله توسعه است .
راه ارتباطي : به الازيغ كه در تقاطع جاده ارتباطي آناتولي شرقي به غرب قرار دارد از كليه استانها و در همه ساعات روز مي توان رفت و آمد نمود . الازيغ در فاصله 741 كيلومتري آنكارا قرار دارد . همه روزه از آنكارا هواپيما و هفته اي 3 روز نيز از استانبول قطار وجود دارد .
                         
مركز اسكي خزربابا در فاصله 25 كيلومتري الازيغ و در فاصله 6 كيلومتري شهرستان سيوريجه قرار دارد . به وسيله وسائط نقليه شخصي مي توان به مراكز اسكي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : ارتفاع برف در كوه خزربابا با ارتفاع 2347 متر در شرايط عادي زمستاني حدود 200- 100 سانتي متر است . فصل اسكي بين ماههاي دسامبر و مارچ بوده و داراي آب و هواي زمستاني است . 
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي خزر بابا دو ساختمان وجود دارد كه يكي خانه اسكي و ديگري كافه ترياست . مسافرين روزانه اي كه به اين خانه مي آيند مي توانند وسايل اسكي تهيه و در كافه تريا از امكانات خوراكي آن استفاده نمايند . طرحهايي براي ساختن اقامتگاه تهيه شده است .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي : تلكسي اين مركز اسكي كه در سال 1999 مورد بهره برداري قرار گرفته در سال 2000 توسعه يافته و تا ارتفاع 1700 متري رسيده است . همچنين پيست اسكي آن نيز توسعه يافته و امكانات مناسبي براي اسكي بازان حرفه اي و آماتور فراهم گرديده است .  
ارزنجان - بولكار

 


 

مركز اسكي بولكار در فاصله 4 كيلومتري ارزنجان بر روي كوههاي بولكار و در مسير جاده اصلي ساخته شده است .
راه ارتباطي : از مركز شهر مي توان با اتوبوسهاي مسافربري و وسائط نقليه شخصي به مركز اسكي رفت و آمد نمود .
موقعيت جغرافيايي : فصل اسكي در اين مركز از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه مي يابد . ارتفاع برف حدود 100-60 سانتي متر است .  
پذيرايي و ساير خدمات : در اين مركز يك خانه اسكي وجود دارد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي : در مركز اسكي يك تلكسي به طول 1050 متر و با ظرفيت 1200 نفر و نيز يك Baby lift به طول 300 متر وجود دارد . طول پيست 1100 متر و نسبتا" متوسط - مشكل است . عرض پيست 200-100 متر و شيب متوسط آن حدود 20% است .
 
ارضروم - پالان دوكن

 


 

كوههاي پالان دوكن با ارتفاع 3185 متر در جنوب ارضروم و در راستاي شرق- غرب قرار دارد . اولين پروژه بزرگ و جدي تركيه براي توسعه توريزم زمستاني ، برنامه توريزم و ورزشهاي زمستاني ارضروم - پالان دوكن مي باشد . در فعاليتهاي انجام يافته بر روي آب و هوا و بافت طبيعي كوههاي پالان دوكن مشخص گرديد كه اين كوهها داراي ويژگي بين المللي براي ورزشهاي زمستاني است . طبق اين پروژه ، بر روي سه پيست براي 32 هزار نفري ساعت امكان اسكي بازي وجود داشته و امكان برگزاري مسابقات بين المللي و حتي المپيك زمستاني وجود دارد . با اين پروژه امكان اشتغال مستقيم 6000 نفر فراهم مي شود .
راه ارتباطي : از استانبول و آنكارا همه روزه پروازهاي منظمي به ارضروم برقرار مي باشد. فاصله مركز اسكي تا مركز شهر ارضروم 5 كيلومتر و تا فرودگاه فقط 10 كيلومتر است . در طول زمستان اتوبوسهاي بخش خصوصي به مركز اسكي تردد مي كنند .
 
موقعيت جغرافيايي : ارضروم يكي از سردترين و مرتفع ترين استانهاي تركيه است . زمستانهاي آن بسيار سرد مي باشد و 150 روز از سال پوشيده از برف است . در شرايط عادي فصل زمستان مركز اسكي در فاصله ارتفاعات 3176-2200 متري قرار دارد . به واسطه شرايط سخت آب و هوايي ، در طول فصل بر روي برف گردي امكان اسكي بازي وجود دارد. بهترين زمان براي اسكي فاصله بين 10 دسامبر الي 10 مي مي باشد .
 
پذيرايي و ساير خدمات : در اين مركز هتلهاي 4 و 5 ستاره ، خانه اسكي ، تاسيسات روزانه و رستورانها وجود داشته و مراكزي براي اجاره وسايل اسكي و آموزشي وجود دارد  
پيستها و تاسيسات مكانيكي : پيستهاي مركز اسكي پالان دوكن در بين بزرگترين و عمودي ترين پيستهاي اسكي جهان قرار دارد . طولاني ترين پيست آن 12 كيلومتر و طول كل پيست 28 كيلومتر است .
اختلاف ارتفاع مبدا و مقصد 1000 متر است . در پالان دوكن براي انجام مسابقات اسلالم و اسلالم بزرگ 2 پيست اسكي استاندارد وجود دارد .
 
در مركز اسكي 5 تلكسي با ظرفيت كلي 4500 نفر در ساعت ، يك دستگاه تله فريك با ظرفيت 300 نفر در ساعت و 2 دستگاه Baby Lift با ظرفيت كلي 1800 نفر و يك دستگاه Gondol Lift با ظرفيت 1500 نفر در ساعت وجود دارد .
 
گوموشخانه - زيگانا

 


 

مركز اسكي زيگانا در منطقه درياي سياه و در محدوده استان گوموشخانه قرار دارد .
 
راه ارتباطي : مركز اسكي در فاصله 40 كيلومتري گوموشخانه و 60 كيلومتري ترابوزان قرار دارد در شرق تنگه زيگانا و در فاصله 500 متري جاده اصلي است . از مركز شهر مي توان به وسيله اتوبوسهاي مسافربري و يا وسيله نقليه شخصي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : مركز اسكي كه عموما" پوشيده از جنگل مي باشد در بين ارتفاعات 2500-1900 متري قرار داشته و پوشيده از چمن مي باشد . فصل اسكي از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه مي يابد . ارتفاع برف بين 150-100 سانتي متر است .
 
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي يك خانه اسكي وجود دارد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
در مركز اسكي يك تلكسي و يك Baby Lift وجود دارد . طول آن 661 متر و ظرفيت آن 843 نفر در ساعت مي باشد . عرض پيست حدود 200-100 متر و متوسط شيب آن 20% مي باشد .
 
اسپارتا - داوراز

 


 

مركز اسكي داوراز در منطقه درياي مديترانه در محدوده استان اسپارتا و در فاصله 26 كيلومتري مركز استان قرار دارد .  
راه ارتباطي : از مركز شهر اتوبوسهاي شهرداري به مركز اسكي رفت و آمد مي نمايند . فاصله آن تا نزديكترين فرودگاه ( فرودگاه سليمان دميرل ) 58 كيلومتر است .  
موقعيت جغرافيايي : كوه داوراز در ناحيه گوللر (درياچه ها) منطقه درياي مديترانه و در بين درياچه هاي آغيردير و كووارا قرار داشته و يكي از كوههاي موجود در دشت اسپارتا مي باشد كه ارتفاع آن 2637 متر است . در اين مركز داراي آب و هواي زمستاني است فصل اسكي در بين ماههاي دسامبر و آوريل مي باشد . ارتفاع برف بين 200-50 سانتي متر است . در اين كوه كه عريان مي باشد پيستهايي براي انجام انواع ورزشهاي زمستاني وجود دارد .
 
پذيرايي و ساير خدمات : علاوه بر خانه اسكي كه داراي 50 تخت و رستوراني به ظرفيت 150 نفر مي باشد در مركز استان و شهرستان آغيردير نيز هتل هايي با ظرفيت 600 تخت وجود دارد .
 
پيستها و تاسيسات مكانيكي : يك تلكسي به طول 1155 متر و ظرفيت 1000 نفر در ساعت فعاليت مي كند . ايستگاه پاييني در ارتفاع 1674 متري و ايستگاه بالايي در ارتفاع 1961 متري قرار دارد . در مركز اسكي داوراز كه طول پيست آن 4 كيلومتر است ورزشهايي از قبيل اسكي تور ، اسنو بورد و تله مارك نيز انجام مي گيرد. 
 
ازمير - اودميش بوزداغ

 


 

مركز اسكي بوزداغ در استان ازمير شهرستان اودميش در محدوده روستاي بوزداغي و بر روي كوههاي بوزداغي قرار دارد .
 
راه ارتباطي : فاصله اين مركز تا ازمير 110 كيلومتر بوده و از مركز شهر مي توان به وسيله اتوبوس و يا وسيله نقليه شخصي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : در بين ماههاي دسامبر تا مارچ مي توان از اين مركز استفاده نمود . ارتفاع برف در شرايط عادي زمستان بين 120-80 سانتي متر است . آب و هواي آن مديترانه اي است . پيستهاي اسكي در بين ارتفاعات 2157-1700 متري است . به ويژه در دامنه هاي شمالي كوه شرايط مناسبي براي اسكي آلپين وجود دارد .  
پيستها و تاسيسات مكانيكي :
از سوي اداره ويژه استان 3 تاسيس مكانيكي در مركز ورزشهاي زمستاني ازمير - اودميش بوزداغي ساخته شده است . ليكن ساخت واحدهاي خدمات روزانه و اقامتگاهي هنوز خاتمه نيافته است .  
كاستامونو - ايلگاز

 


 

در منطقه درياي سياه در محدوده استانهاي كاستامونو و چانكيري در داخل پارك ملي ايلگاز و بر روي رشته كوههاي ايلگاز با ارتفاع 2850 متر قرار دارد . علاوه بر توريزم زمستاني ، با زيباييهاي طبيعي خود در تمام فصول سال براي گردشگري مناسب است .
 
راه ارتباطي : فاصله آن تا كاستامونو 40 تا چانكيري 73 تا آنكارا 203 و تا استانبول 475 كيلومتر است . به اين مركز كي توان از جاده شمالي كه در 25 كيلومتري منطقه مسكوني ايلگاز كه در تقاطع جاده هاي استانبول - كاستامونو و آنكارا - كاستامونو قرار دارد رفت و آمد نمود . نزديكترين فرودگاه به اين مركز فرودگاه آنكارا در فاصله 203 كيلومتري است . از مركز شهر مي توان به وسيله اتوبوس و يا وسيله نقليه شخصي به مركز اسكي رفت و آمد نمود .
 
موقعيت جغرافيايي : در اين منطقه كه داراي آب و هواي زمستاني است جهت وزش باد شمال - شمال غربي است . فصل اسكي از ماه دسامبر آغاز و تا ماه آوريل ادامه مي يابد . ارتفاع برف بين 200-50 سانتي متر است . پيستهاي اسكي در ارتفاع 2000-1800 متري قرار دارد .
 
پذيرايي و ساير خدمات : در مركز اسكي 5 مهمان پذير دولتي و 2 هتل وجود دارد . در 3 كيلومتري اين مركز يك هتل ديگر وجود دارد . در اين مركز ، خدمات بهداشتي ، آموزش اسكي و مركز فروش وسايل اسكي ارائه مي گردد. همچنين در سال 2001 در منطقه بستان يك هتل 5 ستاره با ظرفيت 320 تخت و يك مركز با 88 واحد آپارتماني مورد بهره برداري قرار گرفته است .                      
پيستها و تاسيسات مكانيكي : در مركز اسكي يك تلكسي با صندليهاي دو نفره و يك دستگاه تله فريك وجود دارد . طول تلكسي 700 متر و ظرفيت آن 700 نفر در ساعت است . ظرفيت تله فريك كه 950 متر طول دارد 1000 نفر در ساعت است . در 3 كيلومتري اين مركز نيز يك Baby Lift متعلق به هتل بخش خصوصي به طول 300 متر ساخته شده است .  
 
قارس - ساري كاميش

 


 

در منطقه آناتولي شرقي و در جنوب شرقي مركز شهرستان ساري كاميش قارس قرار دارد . اين مركز در فاصله 55 كيلومتري قارس در محدوده شهرستان ساري كاميش بر روي كوه چامورلو با ارتفاع 2634 متر قرار دارد . مركز اسكي ساري كاميش كه در بين كاجها واقع شده از نظر كيفيت برف بسيار مورد توجه مي باشد .  
5 پيست به طور كلي 12 كيلومتر و در ارتفاع 2500 متري از سطح دريا زيبايي طبيعي خاصي به جيبيل تپه بخشيده است . پوشيده شدن جيبيل تپه با برف كريستابلي جاذبه ديگري براي اسكي بازان است .  
راه ارتباطي : فاصله مركز اسكي ساري كاميش تا فرودگاه قارس 50 كيلومتر و تا مركز شهر 60 كيلومتر است . از نزديكترين فرودگاه به مركز اسكي ( فرودگاه قارس 40 دقيقه و فرودگاه ارضروم 90 دقيقه ) مي توان با اتوبوس رفت و آمد نمود . از مركز شهر نيز مي توان با وسايل نقليه شخصي به مركز اسكي تردد نمود .


ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:پرندگان ترکیه ,
توريسم پرندگان
 
22.9.2010

بررسي و كنترل پرندگان:
منابع: انجمن حفاظت حيات طبيعي مناطق مهم پرندگان تركيه

بررسي پرندگان در اصل ورزشي است كه امكان شناخت دنياي پرندگان و طبيعت را براي انژسان فراهم مي‌سازد. پرندگاني كه نماد‌يك طبيعت سالم و محيط خوب مي‌باشد در هر گونه حيات زندگي قابل رويت هستند. بررسي و كنترل پرندگان تقريباً در همه جا، در شهرها، پاركها، باتلاقها، دشت و جلگه و جنگل امكان پذير است. بررسي و كنترل پرندگان از نظر زمان و فصول نيز محدود نمي‌باشد در 365 روز سال و در 24 ساعت شبانه روز اين امكان وجود دارد. در تركيه تاكنون 450 نوع پرنده به ثبت رسيده است.
تعقيب و شناخت پرندگان در عين حال راه معقول درك محيط طبيعي خودمان مي‌باشد. پرندگان نيز نسبت به محيط و شرايط آن با احساس مي‌باشند. بنابراين تحت تاثير عوامل تخريب جنگل و یا تخریب دیگر محیط زیست مثل استفاده زیاد از کودهای شیمیائی در اراضی قرار می‌گیرند. بررسی پرندگان با این مفهوم بین عناصر استراتژیهای یک حفاظت محیطی سالم و با محتوا قرار دارد.
مجموع تعداد پرندگان ترکیه برابر است با کل پرندگانی که در اروپا زندگی مي‌کنند. یکی از نتایج مهم اینکه ترکیه از نظر پرندگان غنی است داشتن مناطق مرطوب و آبدار و دیگر اینکه ترکیه بر سر راه پرندگان مهاجر مي‌باشد. در مناطق مرطوب و آبدار ترکیه مثل مایناس- ازمیر- دلتای گوکسو و غیره جهت کنترل و بررسی پرندگان ایستگاههای بررسی و برجهای کنترل تاسیس شده و در این مورد گامهای زیادی برداشته شده است. نقاط مهم گذر پرندگان که در ماههای بهار و پاییز دیده مي‌شود تنگه‌های استانبول و چاناک کاله, مدیترانه شرقی (آوانا،‌هاتای، قاضی آنتپ) و آناتولی شمال شرقی(آرتوین، ریزه، قارص) مي‌باشد. آناتولی شمالی شرقی خصوصاً زیستگاه پرندگان شکاری است. به عنوان مثال در آناتولی شمال شرقی نوعی از خروس قفقاز که مخصوص مناطق گرجستان است دیده مي‌شود که در هیچ نقطه از دیگر دنیا این پرنده دیده نمي‌شود. خصوصاً مناطق مرطوب و آبدار در مسیر راه کوچ پرندگان قرار دارند و این مسئله یک پتانسیل مهمي‌را بوجود آورده و خیلی جالب و مورد توجه است. در سالهای اخیر بررسی و کنترل پرندگان بطور چشمگیر رشد یافته و «گروههای کنترل» تشکیل یافته است. این گروهها نتیجه اقدامات و بررسیهای خود و اطلاعات بدست آورده را ثبت و از طریق اینترنت در اختیار همدیگر قرار میدهند


ارسال توسط تور ترکیه
توريسم ورزش هاي آبي و رافتينگ
22.9.2010

 
Rafting (ورزش با قايق در آبهاي خروشان)


تور تركيه داراي منابع طبيعي غني است براي ورزش هاي آبي (Rafting ، قايق بادي و قايقهاي رودخانه‌اي) براي علاقه مندان به اين رشتة ورزشي پتانسيل توريستي آبهاي جاري مهمي را عرضه مي‌كند. در كشور ما توريسم آبهاي روان با تشكيل ارزشهاي حقيقي، تاريخي، باستاني و فرهنگي كه با توريسم آبهاي روان در آميخته محيط بسيار جالبي با انواع توريسم را تشكيل داده است. 
در تور تركيه صدها آبهاي روان كوچك و بزرگ وجود دارد كه بسياري از اينها براي ورزشهاي آب روان مناسب هستند. رودخانة چو روح كه در روي كرة زمين يكي از خروشان و سريعترين نهرهاي دنيا مشهور است در سال 1993 شركت كنندگاني از 28 كشور جهان براي سيصد ورزشكار، شخصيتهاي علمي و مطبوعاتي در چهارمين دورة قهرماني آب هاي خروشان ميزباني كرده است.


ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:تور هوایی ترکیه ,

پرش با چتر از بلندی در تور ترکیه


ورزش پرش با چتر از بلندی ، در درجه نخست شبیه پرش آزاد با چتر است که به جای هواپیما از یک بلندی، از یک تپه با استفاده از جریان هوا پرواز میکنیم. چتر در فضای بالای یک تپه با شیب قرار کیگیرد و پس از دویدن هدایت کننده چتر از هوا پر شده و با هدایت کننده به بالا میرود. مدت زمان پرواز بستگی به نوع چتر،لوازم همراه و تجربه چترباز میتواند ساعتها و چندین کیلومتر را در بر گیرد. چتر هم یک باله و هم دوباله (تاندم) میتواند باشد.

نخستین پرش با چتر از بلندی به سالهای 1940 میرسد و تا امروز دچار تحولات بسیاری شده است؛ که سرعت پرواز، افزایش ضریب ایمنی از تحولات بنیانی آن میباشد. نخستین پرش با چتر از بلندی شبیه پرش آزاد بود. با گذشت زمان بجای مقاوم بودن چتر در مقابل فشار به شکل آیروفیل و دارای قدرت تحمل و بالابری بیشتر ارتقا یافت. شکل بالهای پرش با چتر از ارتفاع از سال 1980 راحتی در اوج گیری ، مانور خوب در پرواز بیصدا و مناسب به صورت بسیار راحت و قابل استفاده ارتقا پیدا کرده است.

در کشور ما ورزش پرش با چتر از بلندی از اوایل سال 1990 در منطقه اولودنیز فتحیه با کشف قله باباداغی توسط چتربازان خارجی شناخته و ابتدا در باشگاههای دانشگاهها به صورت فعال آغاز شد. با توجه به کم هزینه بودن در مقابل سایر ورزشهای هوایی و در آغوش طبیعت بودن امروزه مورد توجه و استفاده اکثر مردم قرار گرفته است. ورزش پرش با چتر از بلندی مستلزم یک استعداد خاص یا تلاش بیش از حد نیست و پس از یک آموزش استاندارد بسیار راحت و لذت آور میباشد. تورک هاوا یوللاری، باشگاههای دانشگاهی و باشگاههای خصوصی در امر آموزش این ورزش فعال هستند.

برخی مکانهای مناسب پرواز
اولودنیز-باباداغ

موقعیت: باباداغ در بخش فتحیه استان موغلا در 7 کیلومتری ساحل دریا واقع شده است. باباداغ در پشت ماسه های اولودنیز رو به جنوب قرار دارد. صعود به پیست پرش از طریق راه یکدست شوسه اولودنیز و طی 45 دقیقه راه میسر است.

فصل پرواز: پرواز بین ماه چهارم و دهم با اطمینان بیشتری انجام میگیرد.

ویژگیهای منطقه: اولودنیز یکی از اولین مناطق ترکیه است که در آنجا پرش با چتر از بلندی انجام گرفته و شهرت جهانی دارد. طبیعت بینظیر ، دریا و خورشید همه ساله هزاران توریست داخلی و خارجی مناسب فعالیتهای فضای باز را داراست. منطقه به عنوان منطقه توریستی پیشرفته دارای راه ارتباطی، مهمانسرا و اغذیه خوری است. سیاحت با قایق به اطراف نیز از جذبه های محل است. باباداغ زمستان و تابستان برای پیاده روی و کمپینک مورد توجه قرار دارد.

پیست های صعود: در باباداغ رویهمرفته سه پیست وجود دارد. پیست جنوبی با 1700 متر ارتفاع برای پرواز بسیار مناسب است. پیست شمالی با 1800 متر ارتفاع کمی کوچک و ناهموار است. ارتفاع شمالی با 1900 متر دارای بهترین فضا برای پرواز راحت است. به طور کلی پیست 1700 متری در بیشتر روزها با وجود باد جنوبی مقابل مورد اسفاده برای پرواز است. پیست بسیار وسیع است و میتواند 20 ورزشکار را در پاسخگو باشد.

پیست فرود: پلاز بلچه کیز در ساحل اولودنیز به خاطر وسعت و طول آن برای فرود راحت و قابل اطمینان است.

خصوصیات آب و هوایی: در طول فصل تابستان هوا گرفته است. اغلب در ساعات صبح باد شمالی میوزد و ازپیست شمالی پرواز انجام میگیرد. پیست جنوبی در بیشتر ساعات روز توام با باد 20-5 کیلومتر در ساعتاست.

موارد قابل توجه: تغییرات آب و هوایی خصوصا در ابتدا و انتهای فصل میتواند تند بوده و منطقه پرواز ابری باشد. در پیست جنوبی تا حوالی ظهر باد غربی که از غرب کوه میوزد میتواند با باد جنوبی جابجا گردد.

دنیزیلی پاموککاله

موقعیت: در فاصله 21 کیلومتری پاموککاله دنیزلی در دامنه های چوکلن داغی قرار دارد. با توجه به اینکه منطقه توریستی بشمار میرود همه نوع وسیله ارتباطی در دسترس قرار دارد.
فصل پرواز: به خاطر اقلیم مساعد همه فصول سال برای پرواز مناسب است.
مزیتهای منطقه: پاموککاله یک منطقه قدیمی مسکونی، دارای آبهای گرم معدنی کوگردی ، سنگهای تراورتن و آثار تاریخی است که همه ساله هزاران توریست را جذب کرده و به مرکز مهم توریستی بدل شده است.

دارای دو تپه برای انجام پرواز است.

تپه آموزشی

ویژگیهای آب و هوایی: پس از طلوع آفتاب باد جنوب-غرب تا نزدیگیهای ظهر با سرعت آرام شروع به وزیدن میکند. در ساعات ظهر سرعت باد افزایش یافته به غرب متمایل شده در حوالی غروب کاملا فرو مینشیند.

پیست پرواز: تپه با 70 متر ارتفاع برای پروازهای آماتوری ترجیح داده میشود. در اثر تاثیر جریان آبهای زیرزمینی در منطقه تغییرات در بادهای محل قابل لمس نمیباشد. به خاطر وجود بادهای منظم در منطقه میتوان در سرتاسر سال پروازهای قابل اطمینان انجام داد.

پیست فرود: پس از اوج گیری از ارتفاعات فرود در کلیه نقاط هموار منطقه ممکن است. عدم وجود هر نوع مانع در مناطق فرود باعث اطمینان خاطر است.

دینامیت دپوسو

ویژگیهای آب و هوایی: وزش باد غرب در تپه خصوصا در ساعات اولیه روز پرواز را مناسبتر میکند. حوالی ظهر تغییرات حرارتی تند باعث فراهم شدن امکان برای پروازهای طولانی مدت میشود.
پیست پرواز: پیست پرواز که نامش از نام یک مکان قدیمی در تپه گرفته شده است در ارتفاع 300 قرار دارد. دو چتر براحتی میتوانند همزمان از بلندی اوج بگیرند، و زیبایی پاموککاله از اینجا براحتی قابل دیدین است.

پیست فرود: برای فرود میتوان از پیست فرود هلیکوپتر که در منطقه سنگلاخی متصل به تپه قرار دارد و منطقه پایانی قسمت پرواز براحتی سقوط را انجام داد.

شهر

موارد قابل توجه: در ماههای تابستان حوالی ظهر تغییرات اقلیمی باید مد نظر و توجه قرار گیرد. باد سخت در قسمت انتهایی پیست متغییر است. باد مغییر در زمان اوج گیری ممکن است باعث بستن شدن همزمان چتر شود. علاوه بر آن در بخش انتهایی تپه در نقطه آغاز پرواز باید به سرعت دویدن افزود.

تور آنکارا – گولباشی

موقعیت: دسترسی به منطقه گولباشی در 27 کیلومتری مرکز شهر آنکارا بسیار راحت است.

ویژگیهای منطقه: استفاده از تمام امکانات و فعالیتهای درون شهری به دلیل نزدیکی به شهر میسر است. آموزش پرواز با چتر در کلیه باشگاههای هوایی آنکارا انجام میشود. گولباشی برای کلیه ساکنین آنکارا که خواهان دوری از زندگی شهری در پایان هفته هستند به یک مسیر دائمی بدل شده است.

پیست پرواز: تپه مرتفع مشرف به فضای باز و منظره دلچسب مکانی مناسب برای آموزش پرواز با چتر شده است.

بولو – آبانت

موقعیت: کوههای آبانت در فاصله 34 کیلومتری از مرکز شهر بولو در قسمتی جنوبی قرار دارد. با استغاده از 24 کیلومتر راه اسفالت دریاچه آبانت میتوان به آبجا رفت. از طریق جاده آنکارا-استانبول در تقاطع راه بولو نیز براحتی در دسترس قرار دارد. با مینی بوسهایی که از مرکز شهر به طرف دریاچه آبانت حرکت میکنند نیز میتوان به آنجا رفت.

ویژگیهای منطقه: استان بولو پوشیده از جنگلهای فشرده مناسب همه نوع فعالیت توریستی است. دریاچه آبانت که اطراف آن پوشیده از پوشش بسیار غنی گیاهی است، مکان استراحت تابستانی، و زمستانها مناسب ورزشهای زمستانی مورد توجه قرار گرفته است. مهمانسراها و غذاخوریهای اطراف دریاچه در خدمت گردشگران است.

پیست پرواز: کوههای آبانت مناسب پرواز با چتر از بلندی است و دارای پیستهای متعددی است. به طور کلی استفاده از پیست نزدیک دریاچه به خاطر فضای وسیع آن که پوشیده از چمن و هموار است در ییلاق اویرنجیک انجام میشود.

ایغیردیر

موقعیت: ایغیردیر در فاصله 60 کیلومتری اسپارتا قرار دارد و از طریق راه آهن و جاده در دسترس است. اتوبوسهای مسافربری اسپارتا از ایغیریدر عبور میکنند.

ویژگیهای منطقه: فعالیتهای مختلفی در رابطه با دریاچه و جزیره در ایغیردیر وجود دارد و دارای  تپه های  مناسبی برای انجام پرواز با چتر از بلندی است. باشگاه هوایی سلیمان دمیرل در این تپه ها به آموزشهای هوایی مشغول هستند.

کایسری

موقعیت: آلی داغی در نوار مرزی استان کایسری در فاصله 15 دقیقه ای از مرکز استان قرار دارد. میتوان با اتومبیل و با احتیاط به آنجا رفت. یا با استفاده از اتوبوسهای زنجیردره در دامنه آلیداغی پیاده شد و پس از 45 دقیقه پیاده روی به تپه صعود کرد.

ویژگیهای منطقه: کایسری در کاپادوکیا که شهرت جهانی یافته است قرار دارد همه ساله میهمان هزاران توریست خارجی و محلی است. کایسری با موقعیت جغرافیایی خاصش مکان انجام ورزشهای توریستی مانند پرواز با چتر ، موتورسواری، اسکی و مانند آنست . تشکیلات هوایی سویل در دانشگاه ارجیس در این مکان آموزشهای هوایی را در پایان هفته برگزار میکنند.

پیست پرواز: دو پیست به ارتفاع 600 و 750 متر با دو باد یکی از جنوب و دیگری از شمال جهت پرواز در دسترس است. در ساعاتی که جریان باد ثابت است میتوان ساعتها پرواز کرد ، لیکن در اوقاتی که هوا متغییر است باید دقت کافی داشت.

پیست فرود: در مقابل تپه فضایی که بتوان براحتی فرود آمد وجود دارد.

اسکی شهر- اینونو

تاسیسات نیروی هوایی در بخش اینونو در فاصله 15 کیلومتری غرب اسکی شهر قرار دارد. بلندیهایی که رو به سمت شمال بخش دارند ، در ماههای تابستان همراه با باد شمالی شرایط مناسبی را برای پرواز فراهم میکند. دورهای مخصوص که توسط نیروی هوایی برگزار میشود در اینجا انجام میگیرد.

تور آنتالیا- آکسو

تپه واقع در بخش آکسو آنتالیا ، بعنوان تپه آموزشی باشگاه ورزشی دانشگاه آکدنیز مورد استفاده است. در تقاطع جاده آنتالیا- آلانیا آکسو پس از گردش از خرابه های پرگه ،در فاصله 15-14 کیلومتری راه پرگه ، به تپه آموزشی با ارتفاع 50-40 متر میرسید. هنگام فرود باید به کانال آبیاری دقت کرد.

شرایط فیزیکی پرواز با چتر از ارتفاع

شرایط سنی لازم برای پرواز با چتر از بلندی حداقل 16 و حداکثر 55 سال است. برای حداکثر سن میتوان با توجه به شرایط سلامتی انعطاف داشت. وزن لازم حداقل 40 و حداکثر باید 130 کیلوگرم باشد. کسانیکه دارای ناراحتی قلبی ، تنفسی ، کمر و مفاصل هستند نمیتوانند در آموزشهای مربوطه شرکت کنند. برای شرکت در دوره های آموزشی باید فرم مخصوص شرایط سلامتی را پر کرد.

نوع چترها:

چترها با توجه به وزن خلبان و نوع پرواز دارای تیپهای مختلف هستند. چتر خلبان با وزن متوسط نسبت به چتر خلبان سنگین وزن ابعاد کوچکتری دارد. چترها با توجه به تجربه ، نوع عملیات، آموزشهای انجام شده 5 نوع مختلف هستند.

ساختمان بال: چتر پرواز از ارتفاع دارای چهار قسمت کانوپی (قبه مانند)، طناب ترمز و طناب آویزان، قسمتهای حمال ، بخش هارنس (نشیمنگاه) است.

کانوپی: فشار هوا درون چتر را تنظیم کرده باعث باقی ماندن در بالا میشود و از جنس پارچه غیرقابل نفوذ در برابر هوا ساخته شده است. کانوپیها بر اساس وزن خلبان و نوع پرواز از تعداد 60-40 قسمت تشکیل شده که این قسمتها برای تنظیم فشار از دریچه های مربوط به هم بوجود آمده اند.

طنابهای آویزان و ترمز: از جنس بسیار مقاوم و سبک درست شده و برای تحمل خلبان به کانوپی بصورت پراکنده متصل است. طنابهای قسمت جلویی کانوپی و همچنین قسمت عقبی توسط یک حلقه در هم جمع شده اند.طنابهای ترمز (حتی اگر خلبان رهایشان کند جمع نمیشوند) دارای رنگ متفاوت بوده و پس از عبور از حلقه ها به گیره آخری متصل میشوند.

گیره های نگهدارنده: گیره های نگهدارنده طنابهای قبه را به چتر متصل میکنند و زمانیکه چتر به پرواز در می آید در جایشان متحرک هستند. علاوه بر ایجاد راحتی در پرواز نگهدارنده فشار هستند. در چترهای ساده تر سرعت دهنده وجود دارند و در برخی این نگهدارنده ها بطور ثابت به کولون متصل هستند.

بخش هارنس: قسمت نشیمنگاه خلبان را تشکیل میدهد. در واقع بخشهای آویزان که دست و پای خلبان از داخل آن رد میشود. جنس آن با توجه به نوع کاربرد میتواند متفاوت باشد. برخی نشیمنگاهها فقط بصورت نگهدارنده صلیب شکل هستند. اینها برای نگهداشتن قبه چتر و حفظ تعادل وزن خلبان در کشش بالا مانع ایجاد میکنند. هارنسهای پیشرفته تر دارای گیره های شتاب دهنده ، نگهدارنده پشت خلبان ، کیسه هوا ، قسمت یدک چتر و سایر هستند.

همه نشیمنگاهها میتوانند با توجه به بدن خلبان تنظیم شوند.

اطلاعات هواشناسی

برای انجام ورزشهای هوایی با ضریب اطمینان اطلاعات هوایی بسیار مهم هشتند. خصوصا برای انجام پرواز با چتر از بلندی اطلاعات بنیادی درباره هوا بسیار ضروری است.
سمت باد و شکل ابرها علائم اولیه مورد نیاز برای پرواز با چتر هستند. دو عامل دیگر گرما و تغییرات هوا هستند.

تغییرات هوا: این تغییرات بصورت قایم هستند. این نوع تغییرات با سرعت 5 کیلومتر در ساعت در مناطق خاص جغرافیایی از پشت به سمت بلندی آمده و در قسمت ورود و خروج مناطق بصورت ضربه عمل میکنند.

تغییرات حرارت: با بالا رفتن توده هوای گرم بوجود می آید. این هوا با سردتر شدن به هوای مه باعث تغییر مجدد حرارتی و مانع پرواز تبدیل میشوند. این نوع تغییرات در مناطق سنگی کوهستانی ، مناطق اسفالت، مناطق جنگلی و مناطق کشت بیشتر از سایر جایها بوجود می آیند.

دوره های آموزشی

دوره های آموزش پرواز با چتر در کشور ما توسط نیروهای هوایی،باشگاههای دانشگاهی و باشگاههای خصوصی برپا میشوند.

دوره های آموزش پرواز با چتر که توسط نیروهای هوایی انجام میشوند

دوره اولیه پرواز با چتر از بلندی

مدت دوره: 12 روزه. شرکت در این دوره اجباری است.
هزینه دوره: این دوره مجانی است. خوابگاه و غذا نیز توسط نیروی هوایی تامین میشود.

مکان دوره: مدیریت مرکز آموزشی اینونو

مشخصات شرکت کننده

سن: پایان 15 سال و از ابتداس 16 سالگی
تحصیلات: حداقل دارای تحصیلات ابتدایی
قد: حداقل 155 سانتیمتر و حداکثر 2 متر
وزن: حداقل 45 کیلو و حداکثر وزن 100 کیلوگرم

نحوه ثبت نام: برای شرکت در این دوره از 10 ماه ژانویه الی 31 ماه مارس 2003 به مدیریت کل سازمان هوایی ترکیه واقع در بلوار آتاتورک شماره 33 (06100) اپرا، آنکارا بهمراه درخواست شرکت در دوره مراجعه لازم است.

نحوه اعلام شرکت در دوره: شرکت کنندگان از یکم الی 15 ماه چهارم بر اساس قرعه انتخاب میشوند. فرم شرکت در دوره به آدرس متقاضی ارسال میشود.

تاریخ برگزاری دوره

بخش اول : 14-29 ماه جولای سال 2015 تعداد ظرفیت 25 نفر
بخش دوم: 4-19 ماه اوگوست 2015 تعداد ظرفیت 25 نفر
بخش سوم: 20 اوگوست – 2 سپتامبر سال 2015 ظرفیت 25 نفر

دوره تکمیلی پرواز با چتر از بلندی

شرایط شرکت:

تحصیلات:
حداقل دارای تحصیلات دبیرستان یا هنرستان
قد: حداقل 155 سانتیمتر و حداکثر 2 متر
وزن: حداقل 45 کیلو و حداکثر وزن 100 کیلوگرم
متقاضی باید دارای گواهینامه دانشجویی خلبانی پرواز با چتر از بلندی باشد.

نحوه مراجعه: برای شرکت در این دوره از 0 ماه ژانویه الی 31 ماه مارس 2015 به مدیریت کل سازمان هوایی ترکیه واقع در بلوار آتاتورک شماره 33 (06100) اپرا، آنکارا بهمراه درخواست شرکت در دوره و مدارک دوره های طی شده، تاریخ و شماره گواهینامه اخذ شده مراجعه و از بین آنها تعداد 10 نفر طبق سوابق موجود (انضباط، توانایی، سن و قدرت بدنی و س.) انتخاب میشوند.

علاوه بر این 10 نفر به تعداد اندکی نیز که مایل به شرکت در دوره با پرداخت شهریه هستند آموزش دوره تکمیلی داده میشود. برای این منظور سال شرکت در دوره مدیریت کل سازمان هوایی ترکیه واقع در بلوار آتاتورک شماره 33 (06100) اپرا، آنکارا دوره و گواهینامه اخذ شده را بهمراه یک درخواست باید تسلیم شود.

تاریخ برگزاری دوره

از 20 ماه ششم الی 12 ماه هفتم سال 2015

کایت (دلتا)


وسیله بدون موتور که به وسیله بال و به کمک باد و جریان هوا برای پرواز تک نفره استفاده میشود. اوج گرفتن و ماندن در هوا و محل پرواز کردن شبیه پرواز با چتر از بلندی است. لیکن برای پرواز نیاز به آموزش بیشتری است. برای اطمینان هر فرد دارای چتر نجات نیز است.

مناطق پرواز

در مکانهایی که پرواز با چتر از بلندی انجام میشود نیز میتوان از کایت استفاده کرد.

ساختمان کایت

بالها: کایت بطور متوسط 30-25 کیلو وزن دارد و هنگامیکه باز میشود 10 متر طول دارد (طول استاندارد در حالت بسته 4 متر). دارای سه نوع مخصوص مقدماتیها ، میانی ها و نوع سوم مخصوص کلاسهای پیشرفته است. کسانیکه آموزش را تازه آغاز میکنند از نوع اول باید استفاده کنند. پس از کسب تجربه میتوان از نوع دوم استفاده کرد. نوع پیشرفته مخصوص کسانی است که مدتها پرواز کرده و نیاز به تجربه بسیار دارد. در انواع پیشرفته سرعت بسیار است و کنترل بال دشوار میباشد.



ارسال توسط تور ترکیه

تور جاده ابریشم  تور ترکیه

صنايع ابريشم از دير باز درجيات و زندگي ملتها جايگاه مهمي را اشغال كرده و ابريشم و ادويه كه از خاور دور آورده ميشده براي دنياي غرب در روابط بين المللي نقش مهمي را ايفا نموده است . ابريشم هم چنين باعث شناخته شدن فرهنگ شرق از طرف غرب گريده است . انتقال ابريشم و ادويه شرق توسط كاروانها به غرب باعث ايجاد راههاي تجاري از چين تا اروپا گرديده است . در قرون وسطي كاروانهاي تجاري از شهر اكسيان چين فطي به جركت درآمده به شهر كاشگار ازبكستان مي آمده اند . در اين مكان راه به دو مسير تبديل ميشده است . يك راه از طريق افعانستان به سواحل درياي خزر مي آمده و راه ديگر بعد از قطع كوههاي قره قوروم از ايران عبور كرده و به آناتولي ميرسيده است . و سپس از آناتولي يا از راههاي آبي و يا از طريق زميني به اروپا ميرفته است . در اين حركت تجاري كه از شرق به غرب كشيده شده بود از راههائيكه از قرون قبل از آن ايجاد شده بود استفاده شده است . ابريشم , چيني , كاغذ , ادويه , سنگهاي تزئيني و با ارزش بصورت وسيع از شرق به غرب انتقال ميشد و در كنار اين تجارت كه با طي هزاران كيلومتر صورت ميگرفته باعث تبادل فرهنگ بين قاره ها هم ميشده است . و اين راه تجاري بمرور زمان نام جاده ابريشم را بخود گرفته است . تور ترکیه
جاده ابريشم علاوه بر اينكه به عنوان يك راه تجاري آسيا را به اروپا متصل مي ساخته به فرهنگها , اديان و نژادها كه از او هزار سال به بعد در منطقه مرسوم بوده اند .غذاي فرهنگي و تاريخي ارائه نموده است . جمهوريهاي ترك نشين آسياي ميانه بعد از آنكه استقلال خود را بدست آوردند تجديد حيات , جاده ابريشم هم به عنوان يك راه تجاري و هم به سبب ارزش تاريخي و فرهنگي در دستور كار قرار گرفته و در اين رابطه فعاليت جهت بازسازي بقاياي بنا هاي بجا مانده و بلا استفاده در مسير راه مذكور آغاز شده است

 



ارسال توسط تور ترکیه

توريسم با اهداف گردش با كشتي كوچك مخصوص سيروسياحت


درياي مديترانه، درياي اژه، درياي سياه و مرمره تور تركيه را از شمال، غرب و جنوب احاطه كرده اند. تركيه هر شب شاهد لنگر انداختن اين قايقها در ساحل و خليج و پلاژها مي‌باشد و ميزبان مسافران آبي است. اين مسافرت دريائي رويايي به معناي رفتن به توي طبيعت در دريا با كشتي هاي كوچك و بودن با طبيعت زيباي دريايي است.
در عين حال اين مسافرت، مسافرتي است كه شما را به پلاژ مخصوص و ديدني كلئوپاترا، و كوه آتشفشاني اوليمپوس و هزاران آثار باستاني باقي مانده از تمدنهاي قديم مي‌كشاند .
مسافرت با كشتي هاي كوچك در تركيه به شما اين امكان را ميدهد كه با مردمان دوست داشتني و مهمان نواز مناطق ساحلي و روستائي و فرهنگ آنها آشنا شويد. بطور كلي انسان با بادهاي ملايمي كه از غرب و شمال غرب مي‌وزد طعم طبيعت گوارا را مي‌چشد و فصل طولاني تابستان را براي مسافران كشتي هاي كوچك به حالت ايده آل در مي‌آورد.
از بعضي سواحل و خليج ها تپه ها و كوههائيكه حتي سه هزار متر از سطح دريا بالاتر است را مي‌توان تماشا كرد.اين گردش و مسافرت دريايي شما را براي آمدن مكرر به اين كشور و كشف گوشه اي ديگر در ساحل و زنده كردن زندگي دريايي علاقه مند خواهد كرد


ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:شکار در ترکیه ,

سباحت شکار در تور ترکیه

ساختار جغرافیایی ترکیه، پوشش گیاهی و حیات وحش آن از نظر رشد سیاحت شکار موضوع بسیار مناسب است. شکارگاههایی که به روی گردشگری باز میشوند ، با توجه به ظرفیت شکار حیوانات در کشور ما ، از جانب وزارت جنگلداری (مدیریت پارکهای ملی ،حیات وحش و شکار ) در حال شناسایی و اطلاع رسانی است. سیاحان شکارچی خارجی ، با مجوز سیاحت شکار که به آژانسهای توریستی گروه الف از طرف وزارت جنگلداری ارائه شده است میتوانند به شکار مشغول شوند. علاوه بر آن ، سیاحان شکارچی خارجی میتوانند در مکانهای تایید شده برای شکار توسط مدیریت پارکهای ملی ، حیات وحش و شکار به شکار انواع گونه های تربیت شده و معین بپردازند.
سیاحان شکارچی خارجی میتوانند با کمک آژانسهای توریستی ، طبق قانون 6136 (کمیسیون مرکزی شکار) و دستورالعمل آن تفنگ شکاری و ملزومات دیگر را همراه خود برای شکار بیاورند.
در مجوزهای شکار نام شخصی که به شکار خواهد رفت، نام خانوادگی،تابعیت، مرزهای ورود و خروج کمرگ و تاریخهای مربوطه ، مکانهای مورد نظر شکار، تاریخ اقدام به شکار و گونه های مورد نظر برای شکار و سایر اطلاعات گنجانده شده است.

 



ارسال توسط تور ترکیه

توریسم در ییلاق تور ترکیه

وقات فراغت ییلاقی با خصوصیات خاص جغرافیایی و آب و هواییش در میان زندگی فرهنگی پربار ترکیه جایگاه ویژه ای دارد. اینگونه رسوم که در متون قدیمی و در میان آواهای رایج ترانه های بومی ترکیه ( مانند: قبایل افشار قدم براه کوچ گذاشتند) بدان اشاره میشود، در پهنه جغرافیایی ترکیه صدها مکان و زندگی متفاوت را در مقابل ما گشوده است.

ترکها که در سالنامه های چین،بعنوان کسانیکه " با اسبها و ارابه های بلند چرخشان دایم در تعقیب آبها و چمنزارها هستند"،شناخته میشوند، زمانیکه در سرزمین آناطولی به زندگی ایستا پرداختند رسوم و عادات گدشته خود را با مقیاسهای نو آغاز نمودند.

ییلاقهای ترکیه، در دورانی که کل جهان رفته رفته به همدیگر شبیه میشوند، برگرفته از گذشته و در روزگاری که گذاران زندگی طعم نوینی بدان میبخشد؛ بر اساس معیارهای نوین زندگی شرقی و شگفت انگیز ، و در زمانیکه این چنین از طبیعت فاصله میگیریم ، زندگی اصیل و واقعی را در خود جای داده است

ییلاقها، با هوای بکر و عاری از آلودگی طبیعت ؛ با آبهای شفاف خنک ؛ با خنکی فرحبخش و حیاتبخشش در اوج گرمای تابستان ؛ با مناظر افسون کننده ؛ با گیاهانی که آرام-آرام در آن بدون هورمون میرویند؛ مواد غذایی که از حیواناتی که در دامن آن پرورش میابند، را به ما عرضه میدارند. محیطی که عادتهای آن تقییر نیافته و مملو از هزاران هزار جاندار و گیاه است ، انسان را از فیلمهای مستندی که سعی در حفظ محیط زیست دارند خلاص کرده به بخشی از زندگی واقعی تبدیل میکند.

ییلاقهای توروس


کوههای توروس ، که سینه اش را بر بادهای گرم دریای مدیترانه گشوده ، در دامنه پر برف بلندیها، مانند قالیچه یوروکها که در روی آن ییلاقها،درخت شام، سرو کوهی، کاج ، درختان سدر و باغهای میوه مانند شکوفه های رنگارنگ در هم تنیده اند.

زمانیکه گل زعفران بهمراه بهار شکوفه میکنند یوروکها حیوانات خود را برای چرا برای چرانیدن به ییلاقهای توروس میبرند. در ماههای بهار که تحت تاثیر گرمای دریای مدیترانه است صعود به چشمه های بلورین و خنک ییلاقهای خنک رفته رفته سرعت بیشتری پیدا میکند.

انواع نباتات: کوههای توروس از نظر تنوع نباتات بسیار غنی است؛ از دامنه ها به سمت بلندیها تنوع گیاهان و گونه گونی نباتات آغاز میشود. باغچه های نارنج، انواع درختان تنه کوتاه ، صندل، چنار، زیتون وحشی، تمشک، جنگلهای متنوع،بته خاروئی، درخت سقز، ارغوان، قوجایئمیش، آلوچه جنگلی، زغال اخته،درخت غار،انواع کاج،انواع سرو کوهی، سپیدار، کاج مخصوص توروس، درختان سدر و نرگسهای فصلی ، پنجه مریم های وحشی، نرگس، سنبل، گل عروس، گل لاوانتا، آویشن، خرفه (شبیه یونجه)،نعناع، لاله ، گل بابونه و سایر گیاهان بطور فشرده دیده میشوند.

حیات وحش: حیات وحش کوههای توروس مانند گیاهان و نباتات بسیار متنوع است. در کوههای توروس کبوتر، مرغ سیاه، کبک، دراج، بلدرچین، ابیا ، اووه ییک، انواع عقابها، انواع سارها ، سبزقبا ، انواع شاهین ها، انواع ساری آسما و انواع و اقسام پرندگان دیگر ، همچنین آهو ، مارال سرخ، بز وحشی، خوک وحشی، یوزپلنگ سیاه گوش،گوزن تیره،روباه، خرگوش، گرگ، شغال ، سمور و حیواناتی مانند کفتار در محیطی طبیعی به چشم دیده میشوند.

ییلاقهای توروس با قاضی آنتب، ختای، آدنا، ایچل،آنتالیا و موغلا همسایه میباشند.
ییلاقهای دریای سیاه: ییلاقهای دریای سیاه مملو از شکوفه های صحرایی و چمنزارهای کوهی پوشیده از انواع درختان کاج است. سرسبزی سواحل دریای سیاه تنها به خاطر بارانهای فراوان آن نیست ، بلکه مدیون رطوبت و مه موجود در هوا نیز است . لیکن رطوبت و مه موجود در شهرهای نوار ساحلی به هنگام صعود به مناطق مرتفع جایش را به هوای آفتابی درخشان و به هوای تمیز سرشار از اکسیژن فراوان میدهد.

در ییلاقهای دریای سیاه پوشش گیاهی بطور عمده شامل درخت کاج، درخت صنوبر، کاج زرد، درخت سدر، درخت آلش، درخت بلوط ، زیرفون (اخلامور)، درخت نارون ، قزل آغاج ، فندق وحشی و گیاهانی مانند نرگس فصلی، آزالیای وحشی، گل جنگلی و هزاران نوع گلهای زیبا مانند کوکوان پوشیده است.

ییلاقهای دریای سیاه با سینوپ، اوردو، گیرسون، ترابوزان، ریزه، آرتوین، گوموشخانه ،بایبورت همسایه است.



ارسال توسط تور ترکیه

گردشگری در ترکیه

كشور تركيه از نظر منابع آب گرم معدني در منطقه بسيار مهمي واقع شده است . و اين كشور از اين نظر جزو هفت كشور اول دنيا محسوب ميشود .

تعداد اينگونه منابع بيشتر از هزار مي باشد كه دماي آب آنها بين 20 الي 110 درجه سانتي گراد و دبي آنها نيز بين 2 الي 500 ليتر بر ثانيه متغيير است . از اين تعداد منابع منابع بيش از دويست مركز داراي امكانات و زير ساختهاي مورد استفاده عموم مي باشد.

بيشتر اين مراكز و منابع اژه و مرمره و همچنين منطقه هاي استانبول ، ازمير ، پاموك كاله ، ماماريس و فتحيه قرار دارند كه امكان دسترسي به اين منابع آب گرم بسيار آسان مي باشد. شهر هيروپوليس قديمي از اين نظر داراي منابع و مناظر بسيار زيبايي را تشكيل ميدهد كه آب از روي صخره هاي سنگي روان و بطور ملايم وارد حوضچه و يا حوض هاي كروي ميشود كه اين حوض ها در منابع وسيع آب گرم پاموك كاله ساخته شده است . بي ترديد ساكنين شهر قديمي ليكيا و كائونوس و نيز ساكنين اطراف اين مناطق برايتندرستي و سلامتي خود از آب گرم معدني و لجنهاي نزديك درياچه كوي جييز استفاده نموده اند.

منابع آب گرم معدني ازمير - بال چووا در عصر روم باستان داراي خاصيت طبي بوده و حمامهاي معروف آقا ممنون در اين منطقه قرار دارند . و اما شهر بورسا كه اولين پايتخت عثمانيها بشمار ميرود در مقابل كوه اولوداغ كه در قديم به آن اوليمپوس گفته ميشد بنا شده است . منابع آب گرم معدني مهمي كه در دامنه اين كوه قرار دارد عثمانيها را واداشته تا در عصر سلطان مراد اول ( 1389-1359) حمام و مجتمع هايي از اين قبيل در آنجا تاسيس نمايند تا مورد استفاده مردم قرار گيرد.

تور استانبول

شهر چشمه كه در ساحل اژه قرار دارد از نظر منابع آب گرم معدني و تاثير بسزاي آن بروي بيماريها داراي شهرت مي باشد. و يا منابع آب گرم معدني يالووا كه در ساحل جنوبي درياي مرمره و در داخل جنگلهاي سرسبز قرار دارد براي مداوا و معالجه بسياري بيماريها موثر بوده و منابع بسيار غني را تشكيل مي دهد .

مركز آب معدني و آب گرم باليك لي كانگال در منطقه آناتولي مركزي قرار دارد كه از اين نظر در نوع خود در دنيا يكي از مراكز مهم مي باشد . اين مركز در استان سيواس و در 13 كيلومتري بخش كانگال قرار دارد . دماي آى در اين مركز 36 درجه سانتيگراد است كه از نظر شفا دهي در حد بالايي قرار دارد و محتوي تركيبات بي كربنات ، كلسيم ، منيزيم مي باشد كه تاثير بسزايي در معالجه بيماريهاي پوستي ايفا ميكند .

در اين آبها ماهيان كوچك بطول 2 الي 10 سانتي متر وجود دارد . در اين استان 2 مركز مهم آب گرم معدني كه از نظر معالجه بيماريها بسيار موثر و مشهور مي باشد بنامهاي آب گرم معدني چشميك كوچوك و چشميك بزرگ وجود دارد.

آب گرم معدني ديگري كه از نظر مداواي بيماران در سطح استانداردهاي بين المللي است و از اين نظر معروف است مجتمع آب گرم معدني در نزديكي استان كوتاهيه به نام شهر يونجالي قرار دارد و بعنوان تاسيسات (TÜTAV) مشهور است .

مراكز و منابع آب گرم معدني سانديكلي در استان آفيون ، گونن در استان بالي كسير كستابول در استان چاناك قلعه ، ايلگين در قونيه ، قرلجا حمام در تور آنكارا ، هارونيه در آدانا ، آيدرريزه ، لاديك در سامسون ، حسن آبدال دروان و بيلوريس در سييرت از مراكز تاسيساتي معروفي هستند و براي استفاده توصيه ميشوند .



ارسال توسط تور ترکیه

تور ترکیه ، مناطق جغرافیایی ترکیه

کنگره جغرافیای اول که در سال 1941 در تور آنکارا برگزار شد، در پایان بررسی های طولانی خود تور ترکیه را به هفت منطقه جغرافی تقسیم نمود. در بررسی های کنگره نامبرده ویژگی های مختلف جغرافیایی ترکیه در نظر گرفته شد.

بدین صورت که: این کشور از سه جهت با آب دریا محصور است، در طول کناره های بلندش موازی با ساحل رشته کوه ها قرار دارند، قسمت میانی این کوه ها که در عین بلند بودن فراز و نشیب کمتری دارند تحت تاثیر شرایط دریایی نمی باشند، بهمین خاطر این وضعیت بین نوار ساحلی و مناطق میانی ازجنبه آب و هوایی، پوشش گیاهی طبیعی و پراکندگی انواع مزارع تفاوت هایی ایجاد می کند که در نتیجه سیستم های مواصلانی و شکل خانه های این مناطق نیز از آن متأثر می شوند. و کنگره یاد شده با در نظر گرفتن این ویژگی ها ترکیه را به چهار منطقه ساحلی و سه منطقه میانی تقسیم کرده است.

از این هفت منطقه، چهار منطقه اول نام دریای چسبیده به آن منطقه را گرفته اند:

(دریای سیاه- مرمره، اژه و مدیترانه)

سه منطقه باقیمانده نیز بنا بر موقعیت جغرافیایی شان در آناطولی نامگذاری شده اند:

(آناطولی میانی، آناطولی شرقی و آناطولی جنوب شرقی)

 



ارسال توسط تور ترکیه

 وقت سفارت  

وقت سفارت کانادا در آنکارا

مفتخریم به عرض عالی برسانیم،با توجه به اینکه انجام امور سفارتی کانادا برای ایرانیان از تهران به آنکارا منتقل شده است آژانس مسافرتی آسمان گشت با ارائه خدمات کامل، امکان درخواست ویزای کانادا را در آنکارای ترکیه سهل تر از همیشه نموده است.

شما  می توانید با واریز مبالغ مربوط به پکیج، هتل انتخابی و ترانسفرهای فرودگاهی، به حساب بانکی آژانس آسمان گشت و ارسال فیش واریزی به آدرس ایمیل ما، از خدمات ما در قالب خدمات ویزایی کانادا برخوردار شوید.
 
پکیج شامل، پر کردن فرم ها، انجام امور مربوط به سفارت، ترانسفر به سفارت و بالعکس، رزروهتل با قیمت مناسب، هماهنگی برای ترانسفرها و ارائه مشاوره می باشد.
لازم به ذکر است هزینه هتل و ترانسفرهای فرودگاهی جدا از قیمت پکیج می باشند.
مبلغ قابل پرداخت ازبابت هزینه ویزا نیز جدا از مبلغ پکیج بوده و توسط متفاضی مستقیما در آنکارا به همکاران ما جهت واریز به حساب بانکی سفارت تحویل داده خواهد شد که آژانس پس از واریز مبلغ، فیش واریز را به ضمیمه سایر مدارک به سفارت ارائه خواهد نمود.
 
 
مبلغ پکیج:
مبلغ پکیج  به ازای هر متقاضی منفرد 450 دلار آمریکا بوده  و به ازای متقاضیان در قالب یک خانواده تا 4 نفر 450 دلار آمریکا ولی‌ پر کردن فرم برای نفر دوم به بعد به ازای هر نفر ۵۰ دلار می باشد.
 
اخذ ویزا بدون نیاز به حضور مسافر :
ضمنا برای متقاضیانی که تمام مراحل را طی‌ کرده و فقط مرحلهٔ تحویل یا پیک آپ ویزا باقی‌ مانده است، آژانس شرق پویا بدون نیاز به حضور مسافر و فقط با دریافت پاسپورت (از طریق پست DHL و ...)تمام مراحل مربوط را انجام داده و پاسپورت را همراه با ویزا برای شما ارسال مینماید.
هزینهٔ پیک آپ ویزا به ازای هر نفر200 دلار بوده که تا ۴ نفر در قالب یک خانواده ثابت می‌باشد.
 
هزینه ویزا:
مبلغ قابل پرداخت ازبابت ویزا به حساب سفارت برای ویزا یرای یک بار ورود به ازای هرنفرازمتقاضیان 75 دلار کانادا و برای ویزای های چندبار ورود به ازای هرنفرازمتقاضیان 150 دلار کانادا میباشد، که توسط متفاضی مستقیما در آنکارا به همکاران ما جهت واریز به حساب بانکی سفارت تحویل داده خواهد شد، که آژانس پس از واریز مبلغ، فیش واریز را به ضمیمه سایر مدارک به سفارت ارائه خواهد نمود.
  
تکمیل فرم درخواست:
تمامی فرمهای آنلاین و سایرفرمهای ضروری 48 ساعت قبل از ارسال مدارک توسط آژانس پرخواهند شد که در زمان پر نمودن فرم ها حضور متقاضی به همراه تمامی مدارک در آژانس ضروری میباشد.
 
مدارک مورد نیاز:
در مدارکی که متقاضیان همراه خواهند داشت عدم سوء پیشینه ایران بصورت ترجمه شده و تائید شده توسط وزارت امور خارجه ضروری میباشد. 
پاره ای از مدارک مورد نیاز به شرح زیر میباشند:
اصل و ترجمه رسمی شناسنامه ، اصل و ترجمه رسمی کارت ملی ، اصل سند ازدواج و ترجمه رسمی آن، سه قطعه عکس 3.5*4.5 که متقاضی با راهنمایی ما می تواند در آنکارا تهیه نماید، اصل و ترجمه رسمی اسناد ملکی اعم از خانه ، آپارتمان ،باغ ، ویلا و زمین و اسناد خودرو ، به نام متقاضی یا همسر متقاضی ، اصل مدارک نوشته شده به زبان انگلیسی ، یا ترجمه رسمی مدارک فارسی مربوط به نوع و  وضعیت شغلی که مشخص کننده شغل یا سمت ، میزان حقوق یا درآمد ، اجازه مرخصی و  ... باشد. درصورت بازنشسته بودن ارائه مدارکی که نشان دهنده بازنشستگی میباشد نیز الزامی است. مقدار دارائی و موجودی حسابهای بانکی ، که در این خصوص میتوانند نامه موجودی حساب بانکی را با متن انگلیسی از بانک مربوطه دریافت نمایند. اصل مدارک نوشته شده به زبان انگلیسی ، یا ترجمه رسمی مدارک فارسی مشخص کننده شغل و میزان درآمد همسر متقاضی باشد ، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی فرزندان که مشخص کننده محل تحصیل شان میباشد، اصل دعوتنامه ،اصل مدارک تحصیلی و ترجمه تائید شده مدارک توسط وزارت امورخارجه برای تمامی متقاضیان ،اصل و ترجمه رسمی و تائید شده پایان خدمت و یا معافیت متقاضی ،مشخصات کامل ،آدرس پستی و تلفن شخص یا ارگان دعوت کننده ،و سایر مدارکی که نشان دهنده وابستگی متقاضی به ایران و خانواده اش در ایران باشد.
متقاضی می بایست حتما مشخصات خواهروبرادرهایش را همراه داشته باشد.. 
نحوه اقدام:
پاسپورت،عکسها،فرمها،فیش واریز هزینه ویزا و سایر مدارک توسط آژانس در روز مراجعه از متقاضی تحویل گرفته شده و توسط همکاران ما به سفارت تحویل داده خواهد شد. درصورتیکه مسئول بررسی پرونده متقاضی، حضورمتقاضی را در سفارت ضروری تشخیص داد ، جهت مراجعه متقاضی به سفارت ترتیبات لازم داده خواهد شد ،در غیر این صورت تمامی مراحل بدون نیاز به مراجعه شخص متقاضی توسط آژانس انجام خواهد پذیرفت. زمان اخذ ویزا یا نیاز به حضور متقاضی جهت مصاحبه ، بعد از ارسال مدارک به سفارت و بررسی توسط مسئولین سفارت ، از طریق سفارت مشخص خواهد شد. متقاضی می بایست تا دریافت نتیجه در آنکارا حضور داشته باشد. 
در خصوص هتل شما می توانید بعد از دریافت وقت سفارت از لیست هتل های آنکارا، یا آپارتمان مبله و هتل های پیشنهادی ما مکان اقامت را برای خود پیشنهاد نمائید. 
ترانسفرفرودگاهی:
ترانسفر فرودگاه آنکارا به هتل و بالعکس برای پرواز های مستقیم از و به تهران به ازای هرنفر به صورت رفت و برگشت 30 دلار میباشد.
ترانسفر فرودگاه آنکارا به هتل یا بالعکس برای پرواز های غیرمستقیم با ماشین سواری برای 1 تا 3 نفر، یکطرفه 40 دلار و ماشین مرسدس بنز ویتو VIP یکطرفه 70 دلار میباشد. 
 
قابل توجه متقاضیان مهاجرت به کانادا: (این قسمت شامل متقاضیانی می باشد که وقت مصاحبه برای مهاجرت دارند)
متقاضیانی که وقت مصاحبه برای مهاجرت، از سفارت کانادا در آنکارا را دارند نیز می توانند بدون نیاز به پرداخت مبلغ پکیج، تنها با رزرواسیون هتل و درخواست ترانسفر فرودگاهی از طریق ما ، از سایر خدمات مشاورتی و ترانسفر رایگان سفارتی برخوردار شوند.
 


ارسال توسط تور ترکیه

 وقت سفارت انگلیس در آنکارا

 

مفتخریم به عرض عالی برسانیم، آژانس مسافرتی آسمان گشت با ارائه خدمات کامل، امکان درخواست و دریافت وقت مصاحبه جهت اخذ ویزای انگلستان را در آنکارای ترکیه سهل تر از همیشه نموده است.
شما می توانید با پرکردن فرم اطلاعات مورد نیاز درخواست ویزای انگلستان، که در زیر همین مطلب می باشد ، جهت تکمیل، و ارسال فرم تکمیل شده به آژانس آسمان گشت همراه با فیش واریزی مبلغ پکیج به آدرس ایمیل ما، از خدمات ما در قالب خدمات ویزایی انگلستان برخوردار شوید.
مبلغ پکیج 300 دلار آمریکا به ازای هر متقاضی می باشد. وجه پرداختی 150 دلار برای درخواست وقت مصاحبه از سفارت در مبلغ پکیج داخل می باشد. پکیج شامل پرداخت وجه درخواست وقت مصاحبه، پر کردن فرم درخواست ویزای انگلستان، تعیین وقت مصاحبه، رزرو هتل با قیمت مناسب و هماهنگی برای ترانسفرها می باشد. لازم به ذکر است هزینه هتل و ترانسفرهای فرودگاهی جدا از قیمت پکیج می باشند. 
در خصوص ترانسفرفرودگاهی نرخ ها به شرح زیر می باشند:
ترانسفر فرودگاه آنکارا برای پروازهای مستقیم از تهران به ازای هر نفر به صورت رفت و برگشت 30 دلار می باشد.
ترانسفر فرودگاه آنکارا برای پروازهای غیر مستقیم با ماشین سواری برای 1 تا 4 نفر، یک طرفه 40 دلار و ماشین مرسدس بنز ویتو VIP یک طرفه 70 دلار می باشد.
ترانسفر به سفارت رایگان می باشد.
خدمات ما برای اخذ وقت مصاحبه سفارت در قالب پکیج کامل ارائه می شود، لذا اخذ وقت سفارت از طریق آژانس ما، بدون درخواست پکیج کامل ما، مقدور نمی باشد. 
مدت زمان تقریبی دریافت نتیجه بعد ازمصاحبه 3 تا 12 روز کاری سفارت می باشد، که متقاضی می بایست تا دریافت نتیجه در آنکارا حضور داشته باشد. 
درصورت داشتن هر سوالی، خرسند از پاسخگوئی خواهیم بود.

فرم درخواست ویزای انگلستان

لینک دانلود با حجم 43KB



ارسال توسط تور ترکیه

 وقت سفارت آمریکا در آنکارا

 وقت مصاحبه جهت دریافت ویزا ازسفارت آمریکا بصورت محدود و در ابتدای هر ماه برای ماه های بعدی داده می شود. با توجه به توصیه خود وزارت امور خارجه، حداقل مدت زمانی که می بایست قیل از تاریخ سفر برای ویزا اقدام شود 4 ماه می باشد، ولی با توجه به محدود بودن تعداد ویزاهای هر ماه و اینکه ممکن است درخواست برای گرفتن وقت سفارت دو سه ماه به طول بیانجامد، و با در نظر گرفتن اینکه اکثر مراجعه کنندگان بعد از مصاحبه نیاز به مراحل اداری اضافی از طرف وزارت امور خارجه خواهند داشت، توصیه می نمائیم حداقل 6 ماه قبل از تاریخ سفر برای درخواست وقت سفارت اقدام شود. ما سعی خواهیم کرد تا برای عزیزانی که شما معرفی می نمائید وقت سفارت درخواست نمائیم. برای هر متقاضی، ما به مدت سه ماه متوالی از اولین ماه ممکن برای گرفتن وقت سفارت، جهت درخواست اقدام خواهیم نمود و سعی خواهیم کرد در یکی از روزهای کاری سفارت آمریکا در طول بازه سه ماه متوالی از اولین ماه ممکن وقت سفارت اخذ نمائیم. وقت های سفارت گرفته شده، بلافاصله بعد از دریافت به شما اطلاع داده خواهند شد. 

قیمت پکیج ما به ازای هر نفر250 دلار آمریکا می باشد، که پکیج شامل گرفتن وقت سفارت، پرداخت 30 دلار از بابت درخواست وقت سفارت، رزرو هتل با قیمت مناسب ، ترانسفر هتل به سفارت و بالعکس، ، همراهی و کمک به متقاضی برای واریز پول (160 دلار) به حساب سفارت در بانک و دریافت رسید بانکی و ارائه مشاوره لازم می باشد، که به جز هزینه هتل و مبلغ واریزی به حساب بانکی سفارت، که جدا از قیمت پکیج می باشند، بقیه خدمات اشاره شده، جزو پکیج بوده و در قیمت داده شده برای پکیج منظور گردیده است.
برای متقاضیان وقت سفارت، بعد از پر کردن فرم مخصوص مشخصات متقاضی که در پایین مطلب قرار داده شده است و واریزهزینه پکیج، و ارسال فرم تکمیل شده به آدرس ایمیل ما، متقاضی وقت سفارت در لیست درخواست وقت سفارت قرار داده خواهد شد. در صورتی که ما نتوانیم وقت سفارت را در بازه زمانی مشخص شده (سه ماه از اولین تاریخ ممکن برای دریافت وقت سفارت) اخذ نمائیم، مبلغ دریافتی از بابت پکیج را بصورت کامل به شما استرداد خواهیم نمود.
در صورت تمایل به اخذ وقت سفارت فوری، می بایست با مسئول مربوطه، مستقیما با شماره تلفن همراه 09123990141 تماس حاصل فرموده و در خصوص امکان یا عدم امکان اخذ وقت سفارت فوری و شرایط آن از ایشان سوال نمائید.
 
درصورت داشتن هر سوالی، خرسند از پاسخگوئی خواهیم بود.


ارسال توسط تور ترکیه
 
تاريخ : چهار شنبه 5 تير 1391برچسب:تور استانبول , تور ترکیه ,

 تور ترکیه شامل : رزرواسیون هتل  همراه با صبحانه - ترانسفر فرودگاهی - راهنمای فارسی زبان  - پرواز آسمان رفت و برگشت - یک گشت شهری با ناهار - بیمه مسافرتی

 تور استانبول 3 شب و 4 روز 

نام هتل درجه آدرس دو نفره یک نفره 6 تا 12 سال
گرند مارک 3* کومکاپی 585/000 700/000 450/000
بکتاش هتل  3* لاللی 630/000 800/000 460/000
آل سیزن 4* فندق زاده 630/000 805/000 475/000
بلک برد 4* شازده باشی 755/000 775/000 610/000
بیوتل هتل 5* کادیکوی 805/000 1/150/000 580/000
استانبول گوتن 5* ینی بوستا 905/000 1/315/000 620/000
تایتانیک 5* بایرام پاشا 930/000 1/350/000 640/000

توضیحات :

1. پرواز چارتر و غیر قابل استرداد می باشد .

2. در صورت عدم کانفرم هتل , هتل هم درجه و یا بالاتر ارائه می گردد و مسافر ملزم به پرداخت ما التفاوت می باشد.




ارسال توسط تور ترکیه

تور آنکارا , آشنایی با آنکارا

رزرو هتل در آنکارا بهترین قیمت 

درباره آنکارا


شهر آنکارا در مرکز آناتولی بر لبه شرقی فلات بزرگ و مرتفع آناتولی در ارتفاع 850 متری قرار گرفته  است.  این استان، استپی حاصلخیز غالبا از گندم است، با نواحی جنگلی در شمال شرق.این استان از شمال با استانهای "چانکیری" و "بلو"، از غرب با"اِسکی شِهیر"، و از شرق با استان"کیر شِهیر" هم مرز است. تاریخ این منطقه به عصر برنز و تمدن هاتیها بر می گردد که در هزاره دوم قبل از میلاد توسط هیتی ها، در قرن دهم قبل از میلاد توسط فرنگیها و سپس توسط لیدیا ایها و فارسها جایگزین شد. بعد از اینها غلاطیه ایها آمدند. از نژاد سلت اولین کسانی بودند که در قرن سوم قبل از میلاد آنکارا را پایتخت خود قرار دادند. این شهر در آن زمان( Ancyra انکیرا) نام داشت، به معنی "لنگر" که یکی از قدیمیترین کلمات در زبان سلتی های دریا دوست بوده است. این شهر متعاقبا به دست رومیها و سپس اهالی روم شرقی افتاد. سلطان آلپارسلان سلجوقی در زمان فتح "مالازگیرت" در 1071 راه آناتولی را به روی ترکها گشود. سپس در 1073 آنکارا را که یک موقعیت مهم برای ترابری ارتش و منابع طبیعی به قلمرو ترکیه بود تصاحب کرد. این شهر یک مرکز مهم فرهنگی، بازرگانی و هنری در زمان رومیها، و یک مرکز بازرگانی مهم در مسیر کاروانها به سمت شرق در زمان عثمانیها بود. در حدود قرن نوزدهم از اهمیت آن کاسته شد. مجددا زمانی که کمال آتاتورک آن را به عنوان یک پایگاه برای اینکه از آنجا "جنگ آزادی "را رهبری کند، انتخاب کرد، این شهر تبدیل به یک مرکز مهم شد. در نتیجه, نقش این شهر در جنگ و همچنین موقعیت استراتژیک آن ، آنکارا را در 13 اکتبر 1923 به عنوان پایتخت جمهوری جدید ترکیه معرفی کرد.

بازدید مجازی آنکارا پانورما

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط تور ترکیه

درباره آنتالیا  

شهری است ساحلی و بسیار زیبا که رشته کوههای توروس در این شهر به سمت دریا امتداد پیدا کرده و خط ساحلی نامنظمی از صخر ه های سنگی و خلیج های کوچک بکر را ایجاد نموده است . استان آنتالیا از غرب از طریق شهر کمر آغاز شده وبطول 60 کیلومتر توام با ساحل زیبای خود به شهر آلانیا در شرق آنتالیا ختم می شود.

موقعیت آب و هوایی آن طوری می باشد که درحدود 300 روز سال آفتابی بوده وبهشتی از فعالیتهای ورزشی مانند موج سواری ، اسکی روی آب، قایقرانی ، کوهنوردی و... را جلوه گر میسازد . در فصل تابستان دمای هوا بین 35 الی 45 درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین 65 الی 85 درصد می باشد و این آب و هوا اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا می کشاند.

شهر آنتالیا دارای اماکن تاریخی مهمی میباشد که از آن جمله میتوان به آسپندوس ، آمفی تـأتر شهر سیده اشاره کرد . ازمراکز مهم خرید در آنتالیا ، فروشگاه میگروس که مجموعه ای از فروشگاههای معروف داخلی وخارجی می باشد میتوان اشاره کرد.

مراکز دیدنی شهر آنتالی: بازدید از یکی از آبشارهای معروف تور آنتالیا که مسافرین پس از بازدید از این آبشار به سمت چند فروشگاه بزرگ شهر آنتالیا حرکت کرده ومی توانند از متنوع ترین پوشاک های موجود ، مایحتاج خود را تهیه نمایند. د رطول این تور بازدید از بزرگترین فروشگاه چرم برای شما درنظر گرفته شده است . این تور با صرف ناهار همراه بوده و راهنمایان مربوطه اطلاعاتی درمورد شهرآنتالیا در اختیار مسافران گرامی قرارخواهند داد . ( این تور معمولا به عنوان تور رایگان در پکیج تورهای آنتالیا قراردارد .

بازدید مجازی  آنتالیا پانورما

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط تور ترکیه

 تور ترکیه

تور های ارزان ترکیه پاییز 91 

رزرو بهترین هتل های ارزان ترکیه 

 

                                                                                                              

جمهوری ترکیه کشوری است در خاورمیانه و قسمتی از آن در اروپا واقع است با این حال چندی است که در تلاش است به اتحادیه اروپا بپیوندد و هم‌اینک تیم ملی فوتبال این کشور در لیگ اروپا شرکت می‌کند.

این کشور دو تکه از شمال‌غربی با بلغارستان، از غرب با یونان، از شمال‌شرقی با گرجستان، از شربا ارمنستان، آذربایجان و ایران، از جنوب‌شرقی با عراق و سوریه و از جنوب با دریای مدیترانه و به تبع آن با قبرس همسایه است.

ترکیه به نوعی فصل مشترک قاره‌های آسیا و اروپاست و به همین دلیل فرهنگ آن هم تلفیقی از هر دو فرهنگ شرق و غرب کره زمین است.

ترکیه جزو کشورهای توسعه‌یافته رده‌بندی می‌شود و نظام آن جمهوری است. ترکیه در سال ۱۹۲۳ به رهبری مصطفی کمال پاشا (آتاترک) جانشین امپراتوری عثمانی شد.

امپراطوری عثمانی به دلیل شکست در جنگ اول جهانی از هم پاشید و مورد تهاجم بریتانیا و متحدانش واقع شد.

در همین زمان مصطفی کمال پاشا مقاومت ملی را علیه این کشورها طراحی کرد که در نتیجه آن جمهوری ترکیه بر پایه اصل جدایی دین از سیاست بنا شد.                  

                                                                             Turkey Map

ترکیه در سال ۱۹۴۶ میلادی عضو سازمان ملل متحد شد و در سال ۱۹۵۲ به ناتو پیوست. این کشور عضو جنبی اتحادیه اروپا است و یکی از اعضای اکو نیز به شمار می‌آید.

طرح اصلی پرچم ترکیه ماه و ستاره سفید با زمینه سرخ رنگ است. این طرح مربوط می‌شود به علایمی که امپراتوری‌های ترک سلجوقی و عثمانی به عنوان پرچم استفاده می‌‌کردند.

 

سیاست در ترکیه

دموکراسی در ترکیه بر پایه مجلس استوار شده است. رئیس حکومت دراین کشور رئیس‌جمهور است. مجلس رئیس‌جمهور را برای مدت هفت سال انتخاب می‌کند اما نیازی نیست که رئیس‌جمهور از اعضای مجلس باشد.

بر اساس دانشنامه اینترنتی ویکی‌پدیا، نخست‌وزیر را هم در این کشور اعضای مجلس انتخاب می‌کنند و معمولا هم رئیس حزبی که بیشترین کرسی را در مجلس دارد انتخاب می‌شود.



ارسال توسط تور ترکیه

 تور آنکارا نت تور

تور آنکارا پاییز 93

رزرو  هتل های ارزان  آنکارا  

 

 نام هتل سینگل  دبل  تریپل  STARS  آدرس
SWISS HOTEL   100 $ 125 $   160 $  yildizevler mah
 RIXOS HOTEL  STA 95 $   105 $ ---  5  ataturk bulvari
RIXOS HOTEL  SUP  125 $  150 $  175 $    ataturk bulvari
 DEDEMAN  BLOCK A 90 $   110 $ 135 $   akay cad
 DEDEMAN BLOCK B  110 $  130 $  155 $ 5   akay cad
SURMELI HOTEL   80 $  90 $ 120 $  sihhiye , cihan sok 
SHERATON HOTEL   135 $ 155 $   180 $  noktali sokak
ICKALE HOTEL  95 $   130 $ ---   5  GMK bulvari
 RAMADA PLAZA 90 $  110 $  ---   5 yasam caddesi 
 CROWNE PLAZA 110 $  130 $   ---  mevlana bulvari
 NEVA PALAS  80 $ 100 $  120 $  east cad  
BEST WESTERN 2000  90 $  100 $  130 $  bestekar sokak 
MIDI HOTEL  95 $  115 $   140 $  4  karyagdi sokak
MARYA HOTEL  65 $  85 $  110 $  cinnah caddesi 
ALDINO HOTEL  80 $  97 $  ---  tunali hilmi 
ANKARA ROYAL  85 $  105 $   130 $ buklum sok 
 RAMADA ANKARA 105 $  130 $   --- tunali hilmi cad 
 BEST HOTEL 85 $  100 $  135 $  ataturk bulvari 
HOUSTON HOTEL  90 $  100 $  ----  guniz sok 
EYUBOGLU HOTEL  100 $  130 $  ----  karanfil sokak 
 BEST APART 80 $  95 $  ----  uger mumcu sok 
BEST APART SUIT   95 $ 110 $  ----  uger mumcu sok  
ILCI RESIDENTCE 90 $ 120 $ 145 $ 4 GMK bulvari
 CAPITAL PLAZA 80 $  100 $  125 $   Konya yolu
 PLAZA HOTEL 80 $  105 $  130 $   bestekar sokak
LIMAK AMBASSADORE  105 $   135 $ ----  bogaz sok 
 MARINEM HOTEL 80 $  90 $  115 $   4 bayindir 2 sok 
ROYAL ANKA  65 $  85 $  105 $  GMK bulvari 
 ANKARA GULD 80 $  95 $  ----   gufte sokak
 CITY HOTEL 80 $  105 $  ----  turan gunes bul 
BUYUKHANLI PARK  90 $  110 $   135 $ simon bolivar cad 
 SAMM BISTRO 85 $   110 $ 145 $  boutiq  ugur mumcu cad 
GOLDEN BUTIK   65 $ 80 $  ----   boutiq bogaz sok 
 TUFAD PRESTIGE 80 $  100 $  130 $  boutiq  kennedy cad 
BUYUK ERSAN  50 $  65 $  85 $  selanik sok 
  BUYUK ERSAN suite   ---- ---  90 $ suite  selanik sok 
ATLANTA HOTEL   45 $  65 $  85 $  corner  necatibey cad 
ATLANTA HOTEL   55 $  80 $  95 $  standard   necatibey cad
CAPITAL HOTEL  60 $  75 $  95 $  cankiri cad 
ETAP BULVAR   60 $  70 $  85 $   Olgunlar cad

 

توضیحات :

قیمت ها  بر حسب دلار  و برای  هر شب  اقامت می باشد .

تمامی اتاق ها  همراه با صبحانه  می باشند .

پرواز از روی سیستم بصورت آنلاین رزرو می گردد که به قیمت فوق اضافه می گردد .

ترانسفر فرودگاه آنکارا برای پرواز مستقیم به ازای هر نفر 30 دلار می باشد .و برای پرواز غیر مستقیم تا  3 نفر هر مسیر 40 دلار و ماشین مرسدس بنز  ویتو VIP یک طرفه 70 دلار می باشد .

 



ارسال توسط تور ترکیه

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد